7 شرکت لبنی جریمه شدند

به گزارش رکنا، محمدعلی اسفنانی روز یکشنبه درباره آخرین وضعیت پرونده های لبنی اظهار داشت: یکی از شرکت های لبنیات سه میلیارد و 700 میلیون ریال محکوم شد و حکم آن اجرا شده است. شرکت دیگری 34 میلیارد ریال محکوم و پروانه فعالیت آن به مهر تخلف نوبت اول ممهور شد.

وی ادامه داد: پرونده شرکت لبنی دیگری به 300 میلیارد ریال محکوم شده است و در مرحله تجدید نظر قرار دارد همچنین جریمه قطعی 360 میلیارد ریالی برای شرکت لبنیاتی دیگر در مرحله اجرا است.

اسفنانی افزود: شرکت لبنی دیگری به پرداخت جریمه 68 میلیارد ریالی محکوم شده است همچنین این شرکت یک ماه نمی تواند از انواع خدمات دولتی از جمله ارز و سهمیه استفاده کند. پروانه فعالیت این شرکت برای دومین بار به مهر تخلف ممهور شده است و این حکم در مرحله تجدید نظر قرار دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: شرکت لبنی دیگری به پرداخت جریمه 22 میلیارد ریالی محکوم شده است و پروانه فعالیت آن نیزبه مهر تخلف نوبت اول ممهور شد. شرکت دیگری نیز 16 میلیارد و 500 میلیون ریال محکومیت جزای نقدی گرفت.

اسفنانی اضافه کرد: برای یکی از شرکت های لبنی حکم برائت صادر شد و دو پرونده نیز به دلیل وجود دفاتر مرکزی در سایر استان ها از صلاحیت رسیدگی در تهران خارج و به اداره کل تعزیرات حکومتی آن استان انتقال یافت.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به اینکه چرا اسامی شرکت های متخلف اعلام نمی شود، گفت: احکام صادر شده پس از حکم تجدید نظر در تعزیرات، قابل طرح شکایت در دیوان عدالت اداری است و چون این فرایند زمان بر و طولانی است از بیان اسامی این شرکتها معذور هستیم.

وی درباره تکرار تخلفات و بازدارندگی قوانین اظهار داشت: متاسفانه شاهد تکرار تخلف هستیم البته تعزیرات مجری قانون Law است و نهادها و مراجع دیگر خصوصا مجلس شورای اسلامی باید اثربخشی قانون را بررسی کند.

اسفنانی تصریح کرد: برخی از قوانین نیاز به اصلاح دارد اما در 24 سال گذشته به جز قانون نظام صنفی و قانون مبارزه با قاچاق Contraband کالا و ارز که در حال اصلاح مجدد است، بقیه قوانین اصلاح نشده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 448604 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟