سردار عبداله نظرپور فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت : در راستای طرح تشدید کنترل مرز‌های آبی و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، ماموران دریابان آبادان و ماهشهر در سه عملیات جداگانه، سه فروند شناور باری و صیادی را در مناطق ساحلی خوزستان مورد بازرسی قرار دادند و ۴۷ هزار لیتر سوخت (گازوییل) قاچاق Contraband را پیش از خروج از آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس توقیف کردند.

وی ادامه داد: در این پیوند ۱۴ متهم به قاچاق سوخت پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند ضمن آنکه شناور‌های حامل سوخت به پایگاه‌های دریابانی منطقه برای تخلیه سوخت و تحویل آن به نماینده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران انتقال یافتند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه قاچاقچیان قصد داشتند سوخت قاچاق را در بازار Store 'فوب' خلیج فارس به فروش برسانند افزود: ماموران دریابانی با شدت و قاطعیت با پدیده قاچاق سوخت در آب‌های ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس برخورد می‌کنند.

در ماه‌های اخیر با نوسانات ارزی و اختلاف قیمت سوخت در داخل و خارج مرزها، افراد سودجو را بر آن داشته تا با فعالیت غیرقانونی، بخشی از سرمایه ملی را به خارج قاچاق کنند و سود نامشروع زیادی را به جیب بزنند.

در این مدت ورود کالای قاچاق به بنادر و سواحل خوزستان در مقایسه با پیش از نوسانات ارزی، کاهش قابل توجهی داشته و فروش و عرضه کالا‌های ته لنجی نیز در شهر‌های بندری خوزستان کم شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 447254 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟