به گزارش رکنا، قرقاول خزری از گونه های تحت حمایت سازمان محیط زیست کشور و از پرندگان شکار ممنوع است.

کامبیز محسن سلطانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که این شکارچی روز گذشته هنگامی دستگیر شد که محیط بانان با شنیدن صدای شلیک گلوله در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی روستای لرگان موضوع را در دست بررسی قرار می دهند.

وی افزود که ماموران پس از چند ساعت بررسی و تعقیب و گریز شکارچی متخلف را به همراه یک قبضه سلاح و لاشه یک قرقاول خزری دستگیر کردند که امروز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان تحویل شد.

در حال حاضر شکار هر طاقه قرقاول برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی چهار میلیون ریال جریمه برای شکارچی در پی دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر همچنین گفت که ماموران یگان حفاظت شهرستان در 2 روز گذشته پنج قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در حوالی روستاهای ویسر، صالحان و زانوس بخش کجور از متخلفان شکار کشف و ضبط کردند.

قرقاول خزری از جمله پرندگان بومی و نادر ایران است که در مراتع و بوته ‌زارها زندگی می‌کند. جمعیت این گونه در اوایل دهه 90 رو به کاهش گذاشت و به حدود 400 طاقه در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی رسید.

شهرستان نوشهر با داشتن حدود 220 هزار هکتار منطقه حفاظت شده البرز مرکزی و برخورداری از گونه های حیات وحش نظیر مرال، شوکا، کل بز، خرس قهوه ای، پلنگ، قرقاول ، کبک دریایی و معمولی در غرب مازندران واقع است. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 446682 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟