کشف 13 تن انواع مواد مخدر در تهران طی 9 ماه / 28 هزار معتاد جمع آوری شد

به گزارش رکنا، سرهنگ محمد بخشنده در این باره اظهار داشت:پلیس مبارزه با مواد مخدر Drugs با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان در خصوص معتادان متجاهر روزانه بیش از ۱۵۰ معتاد Addicted متجاهر را جمع آوری کرده و به مرکز غربالگردی فشافویه که سازمان بهزیستی ایجاده کرده است منتقل می‌کنند.

وی ادامه داد:از تعداد ۱۵۰ معتاد متجاهری که توسط مأموران نیروی انتظامی جمع آوری می‌شوند پس از انتقال آن‌ها به مرکز غربالگری یک سوم پالایش شده و در صورت داشتن بیماری‌هایی از قبیل: هپاتیت، ایدز، سرماخوردگی و ... آزاد شده ومتاسفانه به مناطق آلوده بازمی‌گردند.

بخشنده با بیان اینکه گشت‌های ضربت پلیس Police مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی تهران بزرگ به صورت شبانه روزی مشغول گشت زنی در سطح شهر تهران هستند درباره پاکسازی کامل برخی از مناطق شهر تهران از معتادان متجاهر افزود:با تلاش مأموران نیروی انتظامی بسیاری ازمناطق شهر مثل ملاصدرا، اسلام آباد، کردستان، صنیع خانی به صورت کامل پاکسازی شده است و تقریبا هیچ معتاد متجاهری دراین مناطق حضور ندارند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس به همه مناطق آلوده شهر تهران را شناسایی و اشرافیت کامل روی این مناطق دارد افزود:شوش و مولوی، محله هرندی و بخشی از دره فرحزاد محل پاتوق معتادان متجاهر شده است، اما پلیس روی این مناطق اشرافیت کامل دارد.

بخشنده گفت:با اینکه برآورد جمعیت معتادان متجاهر در سطح شهر تهران ۲۰ هزار نفر است، اما ما تا به حال حدود ۲۸ هزار معتاد متجاهر را دستگیر و به مراکز مشخص منتقل کرده ایم. حتی بخشی از این تعداد به دلیل نبود فضای کافی در مراکز غربالگری به گرمخانه تحویل داده می شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی تهران بزرگ چندین کشف بزرگ از جمله کشف و ضبط ۲۰۴ هروئین داشتند افزود:ما درحوزه کشفیات مواد مخدر افزایش ۵ درصدی را در سال جدید داشتیم به صورتی که حدود ۱۳ تن انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردیم.

بخشنده گفت:برای جمع آوری معتادان متجاهر احتیاج به ظرفیت و کمک دیگر دستگا‌ها داریم. متاسفانه بیشتری انرژی ما را همین موضوع جمع آوری معتادان متجاهر گرفته است اگر ظرفیتی برای این کار فراهم شود پلیس مبارزه با مواد مخدر اعلام می‌کند اجازه نمی‌دهیم حتی یک خرده فروش و توزیع کننده در تهران باقی بماند چراکه در آن صورت بیشترین انرژی خود را برای دستگیری مواد فروشان می گذرد نه جمع آوری معتادان متجاهر.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 446331 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟