«محمدحسین ابراهیمی» دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه در جمع برخی مسئولان این شهرستان در این باره گفت: در رابطه با پیشگیری از اعتیاد علاوه بر تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی در سطح شهرستان، اقداماتی نیز صورت گرفته که تاکنون در ابرکوه سابقه نداشته یا کم‌سابقه بوده است. پیش‌ از این، ابرکوه شهرستانی بود که متهمان به آن تبعید می‌شدند اما اخیراً دادستانی در کیفرخواست خود برای یکی از متهمان سابقه‌دار و توزیع‌کننده مواد مخدر، حکم تبعید از شهرستان را درخواست کرد که پس از تأیید مراجع بدوی و تجدیدنظر، وی به شهرستان مورد نظر تبعید شد.

ابراهیمی ادامه داد: به نظر می‌رسد صدور این حکم تبعید بازخورد خوبی در جامعه داشته و بیانگر این باشد که برخورد قضایی قاطع نیز به ‌نوعی پیشگیری محسوب شود.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه همچنین از پلمپ پاتوق‌ها و واحدهای تجاری و مسکونی که اقدام به فروش موادمخدر می‌کردند، خبر داد و افزود: پیش از هر اقدام قضایی و قانونی، پیش‌زمینه را فراهم کرده و مراتب تذکر، هشدار و اخطار را از طریق شبکه‌های اجتماعی به ‌صورت عمومی اعلام کرده‌ایم.

ابراهیمی همچنین به دستگیری قریب 50 مصرف‌کننده مواد در سال جاری خبر داد و گفت: قطعاً در دادگستری برخوردهای متفاوتی با مصرف‌کننده و فروشنده صورت می‌گیرد. در ابرکوه پس از هماهنگی مراجع انتظامی، مصرف‌کنندگان با همکاری خانواده‌های خود به کمپ‌های ترک اعتیاد اعزام می‌شوند و مدت تعیین‌شده برای حضور آنان در کمپ نیز تا زمان بهبودی است.

دادستان ابرکوه به ارتباط متقابل جمع‌آوری معتادان با کاهش سرقت Stealing در شهرستان پرداخت و گفت: وقتی وضعیت اقتصادی جامعه مطلوب نباشد، معتادان به سمت سرقت روی می‌آورند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 446090 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟