نقشه فوق حرفه ای برای سرقت الماس گران قیمت+ عکس

مردی تایلندی، یک فروشگاه جواهر فروشی تقلبی را برای دزدیدن یک الماس 300.000 دلاری راه اندازی کرد.

روش باورنکردنی مرد تایلندی برای سرقت Stealing الماس

یک مرد تایلندی به تازگی دستگیر شد با اتهامی خاص و به قول خودش حرفه ای گری؛ برای موفقیت در انجام یک طرح پیچیده که شامل ایجاد یک فروشگاه جواهر تقلبی و فریب دادن یک تاجر هندی در آنجا شد و به این ترتیب او توانسته بود یک الماس با ارزش را بدزدد.

"پیپاتپونگپت سوکساواتپیپات" 59 ساله، مردی که به جرم Crime سرقت هوشمندانه دستگیر شد، زمانی یک تاجر ثروتمند بود، اما زمانی که به قمار اعتیاد پیدا کرد، به شدت دچار رکود شد.

او یکی از ثروتمندترین افراد در چانتابوری بود و 40.000 بت (1200 دلار) به نام او بود، اما اخیراً مقدار کمی پول را صرف استفاده کار خوبی کرده بود.

او توانست یک فضای تجاری اجاره کند و آن را به یک فروشگاه تقلبی تبدیل کند و یک جواهر فروش هندی را با 10 میلیون بات الماس به دام بیاندازد و در نهایت آن الماس را قبل از غروب به سرقت ببرد ، برنامه ای دقیق با موفقیت ولی افسوس که موفقیت او کوتاه بود.

بنا به گفته منابع پلیس، پیپاتپونگپت افکار زیادی را در طرح خود قرار داده است. او یک فروشنده 44 ساله جواهر هندی به نام "جاین وایفای" را در یک بازار Store جواهر فروشی به مدت چند ساعت پیش ملاقات کرده بود و این دو به هم شماره تلفن داده بودند. آن ها بعد از آن باهم در تماس بودند و زمانی که او مطلع شد که وایفای 10 میلیون بات الماسش را برای فروش گذاشته است، شروع به طرح برنامه ای برای گرفتنش بدون پرداخت پول کرد. پیپاتپونگپت فقط چهل هزار بات برای خرج کردن داشت، ولی او آن را به خوبی به کار برد.

او یک هفته پیش از سرقت، به مبلغ 10.000 بت برای اجاره فضای تجاری در خیابان اسریفایا بنگکوک پرداخت کرده بود، و بیست هزار بت دیگر برای ظاهر فروشگاه. همچنین قفل در شیشه ای فروشگاه را با یک خودکار اتوماتیک جایگزین کرد که فرار Escape بی خطر او را تضمین می کرد و از بقیه پولش برای استخدام یک کارگر کامبوجی استفاده کرد، تا بعد از دزدیدن الماس، سوار بر موتور سیکلت شود.

بعد از اینکه همه جزئیات را مرتب کرد، پیپاتپونگپت سوکساواتپیپات فروشنده جواهر هندی را فراخواند و قصد خرید الماس گران قیمت او را ابراز کرد و او را به مغازه جواهر فروشی اش دعوت کرد تا بتواند آن را بررسی کند وایفای، که ظاهراً اطلاعی در مورد اعتیاد به قمار و وضعیت مالی شدید او نداشت، دعوتش را پذیرفت و همراه با یک شریک تجاری در حدود ساعت 3 بعد از ظهر سه شنبه گذشته به فروشگاه جواهرات بدلی او رفت.

بعد از نشستن در فروشگاه و کمی گپ زدن، پیپاتپونگپت پرسید که آیا می تواند الماس را ببیند یا خیر؛ آن را بررسی کرد، اما به "وایفا"ی گفت که قبل از تصمیم گیری باید آن را در نور طبیعی ببیند همین که از فروشگاه خارج شد، به سرعت در شیشه ای را که به طور خودکار قفل شده بود، بست و تاجر هندی و شریکش را در داخل قفل کرد. راننده کرایه ای که از مغازه بیرون آمده بود، از فروشگاه بیرون آمد و پیپاتپونگپت با این جایزه فرار کرد. گزارش ها حاکی از آن است که کل ماجرا تنها در سه دقیقه رخ داده است.

"جاین وایفای" بعد از شکستن در شیشه ای در تلاشی مایوسانه برای متوقف کردن دزد The Thief تلاش کرد، اما او به اندازه کافی سریع نبود.این تاجر فوراً به پلیس Police محلی اطلاع داد و حکم صادر شده برای پیپاتپونگپت سوکساواتپیپات صادر شد.یک تعقیب در سراسر کشور انجام شد، بنابراین پیپاتپونگپت می تواند خودش را خوش شانس تصور کند که تا جمعه آزاد بود و بالاخره در حالی که سعی داشت با همسرش به کامبوج بگریزد، در یک ایست بازرسی مهاجرتی در چانتابوری دستگیر شد.

در طی بازجویی، این فرد زیرک به بازجویان گفت که او فقط می خواسته به مقداری پول نقد دست پیدا کند، تا اعتیاد به قمار خود را ارضا کند.منابع پلیس متقاعدند که هنوز الماس در تملک اوست، زیرا فروش چنین سنگ گران قیمتی در چنین زمان کوتاهی تقریباً غیر ممکن است.پیپاتپونگپت به آن ها گفت که آن را به یک مرد ویتنامی در یک کازینو برای مبلغی بیش از 500.000 بات (15000 دلار) فروخته است ؛ البته این قیمت، 20 برابر کمتر از ارزش آن در بازار است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445787 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟