به گزارش رکنا به نقل از اسپوتنیک، والدین «شریف شوکت» عامل احتمالی تیراندازی استراسبورگ در نخستین مصاحبه خود بعد از این حمله با اشاره به اختلاف آنها با اعتقادات فرزندشان تایید کردند او از نظریه‌های گروه وهابی صهیونیستی داعش ISIS طرفداری می‌کرده است.

پدر شریف شوکت گفت اگر از مقاصد پسرش اطلاع داشت "به پلیس Police اعلام می‌کرد".

عبدالکریم شوکت، پدر شریف شوکت دو روز بعد از این که وی به دست پلیس کشته شد، در شبکه تلویزیونی فرانس دو اعلام کرد آخرین بار پسرش را سه روز پیش از حمله استراسبورگ دیده است.

وی تاکید کرد در صورتیکه از اهداف وی اطلاع پیدا می‌کرد، "پلیس را در جریان می‌گذاشت". به گفته عبدالکریم شوکت، پسرش از باورها و عملکردهای داعش دفاع می کرد.

پدر عامل احتمالی تیراندازی استراسبورگ افزود: "اگر او درباره این طرح خود صحبت کرده بود، من به پلیس اعلام می‌کردم و در آن صورت نه او کسی را می کشت و نه خودش کشته می‌شد".

عبدالکریم شوکت ادامه داد او (پسرش) می گفت داعش برای عدالت می جنگد (!) و من به او پاسخ دادم بگذار برود به درک، توحش هایی را که مرتکب می شود، گردن زدن ها، زنده سوزاندن مردم و ... را نمی بینی".

مادر شریف شوکت نیز گفت "درک این مطلب برایش دشوار است که او (با این عقاید) پسرش است".

یازدهم دسامبر مردی در خیابان اورفور (Orfèvres) استراسبورگ در نزدیکی بازار Store نوئل به تیراندازی مبادرت و سپس فرار Escape کرد. مظنون اصلی این حمله شریف شوکت بود که شامگاه پنجشنبه 13 دسامبر بعد از 50 ساعت تعقیب به دست پلیس کشته شد. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 445327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟