به گزارش گروه ترجمه رکنا، پسری سه ساله در روسیه توسط برادر بزرگترش به قتل Murder رسید.

به گفته افسرپلیس، برادر بزرگتر حین بازی با قربانی او را به داخل ماشین لباسشویی انداخت و به بهانه قایم موشک بازی او را ساعت ها در ماشین لباسشویی حبس کرد.

جسد در ماشین لباسشویی

قربانی که به دلیل کمبود هوا و خفگی جانش را از دست داد جسدش توسط مادر خانواده زمانی که برای استفاده از ماشین لباسشویی به آشپزخانه آمد کشف شد.

تغییرات بیماری‌شناختی ناشی از فقدان اکسیژن در هوای تنفسی را اِختِناق یا آسفیکسی ( asphyxia) می‌گویند.

در پزشکی به وضعیتی گفته می‌شود که در پی غیرعادی شدن تنفس، رسیدن اکسیژن به بدن با دشواریِ بسیار جدی روبه‌رو شود. مهم‌ترین علت آسفیکسی خفگی است.

اختناق ابتدا باعث کمبود اکسیژن در بدن (هیپوکسی) می‌شود که نخست به آن دسته از بافت‌ها و اندام‌های حساس به هیپوکسی، برای نمونه مغز، آسیب می‌زند. محرومیت این اندام‌ها به مدت 6-4دقیقه باعث آسیب و مرگ آن‌ها می‌شود؛ به همین دلیل به این زمان «زمان طلایی» می‌گویند.

اختناق معمولاً با تنفس‌خواهی همراه است. نیاز بدن به تنفس به‌دلیل افزایش دی‌اکسید کربن در خون ایجاد می‌شود و نه به‌خاطر کمبود اکسیژن در خون بدن. گاهی پیش می‌آید که اندازهٔ دی‌اکسید کربن به حدی نیست که باعث تنفس‌خواهی شود و شخصِ قربانی بدون این‌که متوجه بشود دچار کمبود اکسیژن و خفگی می‌گردد.

تنگی نفس، کبودی لب‌ها و نوک انگشتان، کاهش یا توقف حرکات قفسهٔ سینه، رنگ‌پریدگی، اشکال در صحبت کردن، سرفه، گشادی مردمک، چنگ زدن گردن با دست، خرخر کردن، لرزش، تشنج، کاهش سطح هشیاری، کندی و نامنظمی نبض و از دست دادن حواس از نشانه‌های اولیهٔ خفگی هستند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟