جعفری چگنی رئیس دادگستری شهرستان شوش گفت: ۲ طایفه در روستا‌های خمات و عین در شهرستان شوش که ۲۰ سال با هم اختلاف و درگیری داشتند با هم صلح و سازش کردند. به گزارش رکنا، رئیس دادگستری شهرستان شوش در تشریح جزئیات صلح و سازش دو طایفه پس از ۲۰ سال در این شهرستان گفت: سال ۱۳۷۸ براثر درگیری که در روستا‌های خمات وعین رخ داد متاسفانه سه نفر کشته و ۱۰ نفر مصدوم شدند.

صادق جعفری چگنی با بیان اینکه ۲۰ جلسه برای صلح و سازش این ۲ روستا برگزار شده است، افزود: بزرگان و سران طوایف، مسئولان امنیتی، قضایی و ... در این مدت تمام تلاش خود را برای برقراری صلح و سازش بین این ۲ طایفه انجام دادند که سرانجام امروز شاهد آشتی و سازش آن‌ها هستیم.

وی اظهار داشت: ۶ پرونده قتل Murder از سال گذشته تاکنون با کمک کمیته سران عشایر و شورا‌های حل اختلاف شهرستان شوش به صلح و سازش ختم شده است و برای رسیدن به صلح و سازش در سه پرونده دیگر تا پایان سال جاری در حال مذاکره هستیم.

این مقام قضایی در شهرستان شوش، گذشت ۲ طرف درگیری را اقدامی بزرگ خواند و افزود: تلاش‌های رییس کل دادگستری و رییس شورای حل اختلاف خوزستان، اعضای شورای حل اختلاف شوش، بزرگان و سران طوایف، مسئولان امنیتی و قضایی برای برقراری صلح و سازش ستودنی است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟