به گزارش رکنا، در پی دو تماس جداگانه از شهروندان با سامانه 125 مبنی بر گرفتار شدن دو کوهنورد در ارتقاعات توچال، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله ساعت 9:23 و 11:20 صبح روز گذشته گروه امداد و نجات کوهستان را به ایستگاه 7 توچال و دیگری بالاتر از ایستگاه 5 توچال اعزام کرد.

رامین نایب پور رئیس ایستگاه 64 و مسئول گروه امداد و نجات کوهستان در این باره گفت: در محل حادثه Incident دو کوهنورد مرد در قسمت های مختلف به علت سرمای بسیار شدید دچار سرمازدگی شده و قادر به حرکت در ادامه مسیر نبودند.

وی افزود: آتش نشانان با عبور از مسیر سخت و جستجوی طولانی در کوهستان، خود را به دو کوهنورد در دو نقطه مختلف که به علت برف و سرما از مسیر اصلی خارج شده و قادر به یافتن مسیر اصلی نبودند، رساندند و عملیات امدادرسانی را آغاز کردند.

نایب پور خاطر نشان کرد: آتش نشانان ابتدا با استفاده از پتو و لباس های گرم کمک های اولیه را انجام دادند، پس از حدود 5 ساعت پیاده روی، حادثه دیدگان را به ایستگاه تله کابین توچال رسانده و سپس به وسیله تله کابین، آنها را به پایین کوه منتقل کردند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟