به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "بیژن جنتی" با اعلام این خبر گفت : در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان فردیس و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری از آن ها توسط فردی که خود را از افراد صاحب نفوذ در ارگان های دولتی معرفی می کرد پیگیری موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی این استان قرار گرفت .

وی افزود : با توجه به حساسیت موضوع تیمی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی وارد عمل شده و با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی در مخفیگاهش در فردیس شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد .

سرهنگ جنتی گفت : متهم دستگیر شده در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در مواجهه با اسناد و مدارک موجود لب به اعتراف گشوده و اذعان کرد که با رفت و آمد به شعب بانکها ، با مشتریانی که تقاضای دریافت وام داشته و با مشکل ضامن و غیره مواجه بودند گفت و گو کرده و با ادعای این که از افراد صاحب نفوذ در ارگان های دولتی است و در بانک ها آشنا دارد و می تواند وام با مبالغ بالا و سود اندک و اقساط طولانی مدت دریافت کند ، اعتماد آن ها را به خود جلب می کرد .

وی افزود : متهم در مرحله بعدی با این عنوان که متقاضیان دریافت وام باید مبالغی را سپرده گذاری کنند ، با ارائه شماره حساب از تعداد 15 نفر از مالباختگان مبلغ یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است .

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس بابیان این که اکثر کلاهبرداران ، معمولا دارای ظاهری آراسته و شیک پوش وخوش برخورد هستند ، تا بتوانند طمه های خود را به دام بیندازند ؛ از شهروندان خواست تا در انجام معاملات ، سرمایه گذاری ها و غیره صرفا به ظاهر افراد اتکا نکنند.

 

 

کدخبر: 444255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟