جزییات تازه از دستگیری عاملان دستبرد مسلحانه به طلافروشی بلوار امامت+ عکس

سکاندار امنیت خراسان رضوی عصر روز گذشته در تشریح جزئیات ماجرای دستگیری عاملان سرقت Stealing مسلحانه نافرجام گفت: حدود ساعت 17:30 هجدهم آذر، دو جوان که یکی از آن ها پوشش مبدل داشت با شگرد خرید طلا وارد یک طلافروشی در بولوار امامت مشهد شدند.

سردار محمدکاظم تقوی افزود: در این هنگام یکی از سارقان با بیرون کشیدن سلاح کلت کمری، طلافروش را به قصد سرقت طلاها تهدید کرد اما فروشنده با آن ها درگیر شد و در برابر این سرقت مسلحانه مقاومت کرد. رئیس پلیس Police خراسان رضوی اضافه کرد: دزدان مسلح که با به صدا درآمدن آژیر، خود را در معرض دستگیری می دیدند بلافاصله به اتفاق یکی دیگر از همدستانشان که در کوچه اطراف منتظر ایستاده بود، پا به فرار Escape گذاشتند و با رها کردن لباس های مبدل به محل نامعلومی گریختند. سردار محمد کاظم تقوی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و همچنین اطلاعاتی که پلیس از قبل درباره ورود یک باند سرقت از غرب کشور به مشهد داشت، تحقیقات گسترده ای توسط کارآگاهان اداره جنایی با نظارت مستقیم سرهنگ حسین بیات مختاری (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) آغاز شد. کلید دار امنیت سرزمین خورشید ادامه داد: با توجه به اطلاعات و آثار جمع آوری شده در صحنه حادثه Incident و همچنین بررسی دقیق لباس های مبدلی که دزدان در صحنه حادثه رها کرده بودند، کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت های مسلحانه در چند شاخه اطلاعاتی و عملیاتی وارد عمل شدند.

سردار تقوی خاطرنشان کرد: بررسی آثار به جا مانده از سارقان، گروهی از کارآگاهان را به اطراف میدان شهدا کشاند، جایی که دزدان مسلح، لباس های مبدل را از آن جا خریده بودند.

وی گفت: این گونه و طی چند ساعت تصاویر فرضی و چهره نگاری متهمان تحت تعقیب تکمیل و به مناطق انتظامی شهرهای مختلف ارسال شد.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی با اشاره به تلاش گسترده و شبانه روزی کارآگاهان اداره جنایی به سرپرستی سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) افزود: در حالی که تحقیقات با توجه به شناسایی هویت و چهره متهمان ادامه داشت،نیروهای راه آهن نیشابور جوانی به نام «وحید – ر» (29 ساله) را در یک عملیات ضربتی دستگیر و یک قبضه کلت کمری از وی کشف کردند. بررسی های مقدماتی با توجه به نوع سلاح کشف شده و تصویر چهره نگاری متهم نشان می داد که وی یکی از عوامل تحت تعقیب در سرقت مسلحانه نافرجام از طلافروشی است. بنابراین بلافاصله با هماهنگی های صورت گرفته و صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی Judge سلطانی (سرپرست مجتمع قضایی انقلاب اسلامی مشهد) متهم دستگیر شده به مشهد انتقال یافت و مورد بازجویی قرار گرفت. سردار محمد کاظم تقوی تصریح کرد: هنوز دقایقی از آغاز بازجویی نگذشته بود که متهم به تناقض گویی افتاد و به ناچار به سرقت مسلحانه نافرجام اعتراف کرد و همدستان خود را نیز در حالی لو داد که شاخه اطلاعاتی دیگری از کارآگاهان مخفیگاه یکی از همدستان وی را در بولوار امام رضا (ع) شناسایی کرده بودند. فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: بلافاصله بعد از اعترافات متهم، کارآگاهان با کسب مجوز قضایی وارد یکی از اقامتگاه های مشهد شدند ودر یک عملیات غافلگیرانه «علی- چ» (متهم 28 ساله) این پرونده را نیز دستگیر کردند اما تحقیقات نشان می داد که متهم سوم (جوان 27 ساله ای که لباس مبدل داشت) با اتوبوس به اصفهان گریخته است. با وجود این بررسی ساعت حرکت وی با شناسایی شرکت حمل و نقل جاده ای بیانگر آن بود که او هنوز به دامغان نرسیده است به همین دلیل، کارآگاهان بلافاصله به هماهنگی با پلیس دامغان پرداختند و دقایقی بعد «ایست و بازرسی» جاده ای برقرار شد. مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به مشخصات ارائه شده از سوی کارآگاهان متهم داخل یکی از اتوبوس ها در نزدیکی دامغان درحالی شناسایی و به دام افتاد که در بازرسی بدنی از وی یک قبضه کلت جنگی صداخفه کن دار نیز کشف شد.

jpgfile_19984_636879_636801655559720540

سردار تقوی ضمن قدردانی از تلاش پلیس دامغان و دیگر نیروهای انتظامی و همچنین مقامات قضایی تصریح کرد: با انتقال متهمان به مشهد، تحقیقات گسترده ای درباره جرایم احتمالی دیگر آنان در حالی آغاز شده است که بررسی های مقدماتی نشان داد: اعضای این باند از اسلام آباد غرب وارد مشهد شده و در یکی از مراکز اقامتی در بولوار امام رضا (ع) مخفی شده بودند تا بعد از ارتکاب جرایم مسلحانه به راحتی از مشهد بگریزند اما هوشیاری نیروهای انتظامی فرصت فرار را از آنان گرفت.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

سیدخلیل سجادپور

کدخبر: 444046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟