سرقت نفت توسط شبه‌نظامیان کُرد از میدانی نفتی «کونیکو» در شرق سوریه

به گزارش رکنا، منابع خبری معارض اعلام کردند که عناصر نیروهای دموکراتیک که در جنوب شرق دیرالزور حضور دارند بر سر تصرف چاههای نفتی به جان هم افتاده‌اند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان گزارش داد که عناصر نیروهای دموکراتیک حاضر در شهرک «خشام» به همراه ساکنان این شهرک و ساکنان منطقه «جدید عکیدات» بر چاههای نفت واقع در اطراف میدان نفتی «کونیکو» مسلط شدند.

دیدبان می‌گوید که این افراد با نیروهای حفاظتی چاهها درگیر شدند و دست به سرقت Stealing از این چاه زدند.

این گروه اعلام کرد که علت این سرقت، اعتراض «به سرقت نفت و خدمات نامناسبی است که به روستای جدید عکیدات و اردوگاههای آوارگان خشام در ریف شرقی دیرالزور واقع در نزدیکی نیروگاه "العزیه" ارائه می‌شود».

افزون بر این مسئله، ساکنان محلی اعلام کردند که اعتراض ساکنان ریف دیرالزور و آوارگان حاضر در این منطقه بدین سبب است که نفت این منطقه به «الشدادی و ریف حسکه» انتقال پیدا می‌کند.

در همین راستا، پایگاه خبری معارض «الحل» به نقل از نیروهای دموکراتیک گزارش داد که این نیروها توانسته‌اند شهرک «باغوز» واقع در شرق دیرالزور را به تسلط خود درآوردند.

الحل با بیان اینکه شبه‌نظامیان کُرد در شهرک «هجین» که در مجاورت باغوز قرار دارد، پیشروی نسبتا زیادی داشته‌اند، اعلام کرد که عناصر داعش ISIS با تمام توان خود در تلاشند مجددا مناطقی را اشغال کنند که کنترل آن را در هجین از دست دادند.

دفتر اطلاع‌رسانی وابسته به نیروهای دموکراتیک اعلام کرد که شبه‌نظامیان کُرد در برابر عناصر داعش به شدت مقاومت کردند و این عناصر مجبور به فرار Escape شدند.

این دفتر همچنین اظهار داشت که درگیری شبه‌نظامیان کُرد با داعش در باغوز و هجین به کشته شدن 32 عنصر داعش منجر شده و اطلاعی درباره آمار تلفات کُردها منتشر نکرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 443861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟