بزرگترین محموله قاچاق پرندگان در معرض انقراض در استان بوشهر کشف شد

فرهاد قلی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه برخورد قاطع با شکارچیان و قاچاق Contraband پرندگان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت مهمی در زیست، زاد و ولد انواع پرندگان نادر و کم‌یاب است که در راستای صیانت از پرندگان و انواع حیات وحش برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است.

وی از کشف و ضبط بزرگترین محموله قاچاق پرندگان در معرض انقراض خبرداد و تصریح کرد: محموله بزرگ پرندگان در معرض خطر که تعداد 60 بهله پرنده شکاری از خانواده شاهینیان و ازگونه‌های شاهین، بحری و بالابان و تعداد 113 قطعه هوبره و 15 قطعه قرقاول با انجام کار اطلاعاتی و زیر نظر گرفتن این افراد توسط پلیس Police آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان عسلویه کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه قاچاقچیان قصد خروج این پرندگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشتند گفت: ارزش این محموله افزون بر 56 میلیارد ریال برآورد شده و ودومین محموله بزرگ قاچاق پرندگان کشف شده طی چند دهه اخیر در استان محسوب می‌شود.

قلی‌نژاد تصریح کرد: این محموله قاچاق با هوشیاری و اقدام به موقع همکاران در پلیس آگاهی انتظامی شهرستان عسلویه کشف و ضبط شد و هم اکنون مراحل قضایی آن توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با جدیت در حال انجام است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست بوشهر نیز با اشاره به کشف این محموله قاچاق افزود: متاسفانه این پرندگان در شرایط بسیار نامطلوب نگهداری و منتقل شده و هم اکنون شرایط نامساعدی دارند که به محض کشف محموله، اقدامات دامپزشکی برای بهبود شرایط زیستی در تعدادی از آنها آغاز شده است.

سید احسان موسوی خاطر نشان کرد: با آغاز فصل مهاجرت پرندگان شکاری به کشور، با همکاری دستگاههای امنیتی و قضایی و عموم دوستداران محیط زیست، امید می‌رود شرایط مساعدتری از نظر کاهش زنده گیری و قاچاق این پرندگان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این اداره کل همچون گذشته فرهنگ سازی عمومی، آموزش جوامع محلی و جلب مشارکت دوستداران محیط زیست برای حفاظت و صیانت از این پرندگان ارزشمند را در سرلوحه برنامه‌های خود دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 437135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟