سرهنگ علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه اظهار داشت: به دنبال وصول یک فقره پرونده قضائی مبنی بر کلاهبرداری از طریق فروش گوشی تلفن همراه کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: فرد شاکی در اظهارات خود عنوان کرد در سایت‌های فروش کالای دست دوم به دنبال خرید گوشی بوده که یکی از آگهی‌ها به دلیل کم بودن قیمت آن نظرش را جلب کرده و پس از تماس با فروشنده و توافق اولیه بر سر قیمت، مبلغ مذکور را به عنوان بیعانه به حساب فروشنده واریز کرده، اما پس از گذشت چند هفته گوشی مورد نظر برایش ارسال نشده است.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: با راهنمایی فرد شاکی و تحقیقات کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و به این پلیس احضار شد.

رئیس پلیس فتا استان گفت: متهم پس از مواجه شدن با مستندات موجود به جرم خود اعتراف و عنوان کرد که با انتشار آگهی فروش گوشی تلفن همراه با مبالغ پائین‌تر دست به اخاذی می‌زده و پس از دریافت بیعانه ازافراد ردی از خود به جا نمی‌گذاشته است.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: افرادی که قصد خرید اینترنتی دارند قبل از هر اقدامی نسبت به شناسایی هویت اصلی فروشنده و فروشگاه اینترنتی اطمینان حاصل کنند و تا زمانی که جنس مورد نظر خود را دریافت و از کیفیت آن اطمینان حاصل نکرده اند، وجهی پرداخت نکنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: خریداران لوازم دست دوم ترجیحاً از استان محل سکونت خود خرید انجام داده و از پرداخت بیعانه قبل هرگونه خرید و مشاهده کالا جداً خودداری کنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 436761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟