قاچاق کتاب یکی از مسائلی است که در بازار Store نشر اتفاق می‌افتد این اتفاق به سال‌های اخیرمحدود نمی‌شود بلکه چندین سال است شاهد وقوع آن در صنعت نشر هستیم.

قاچاق کتاب هم مانند سایر مسائل دیگر در کشور شکل‌های نوینی پیدا کرده است و این روز‌ها تنها شاهد قاچاق Contraband کتاب به شکل قدیمش نیستیم بلکه به صورت‌های نوینی اتفاق می‌افتد که از جمله شکل‌های نوین آن، قاچاق اینترنتی کتاب است در این باره با کامران شرفشاهی، مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در خصوص قاچاق اینترنتی کتاب گفت: متاسفانه قاچاق کتاب شکل‌های گوناگونی در جامعه پیدا کرده و یکی از شیوه‌های دیگر قاچاق کتاب، بحث قاچاق اینترنتی کتاب است.

وی افزود:مدتی است قاچاق کتاب در جامعه رواج پیدا کرده که استمرار آن می‌تواند به کسانی که در مسیر کتاب اینترنتی یا ایبوک‌ها سرمایه گذاری کردند صدمه بزند. کتاب‌های اینترنتی یا ایبوک صنعت پویایی است که ادامه این کار سبب می‌شود ناشران این کتاب‌ها از ادامه مسیرشان دلسرد شوند.

شرفشاهی ادامه داد: قاچاق اینترنتی کتاب در گذشته با شکستن قفل‌های کتاب‌های اینترنتی ناشران خارجی آغاز شد و رفته رفته به ناشران داخلی رسید. چون کشور ما قانون Law کپی رایت را نپذیرفته است مسیر قاچاق اینترنتی کتاب برای ناشران خارجی قبح چندانی نداشت و بسیار رایج شد. استمرار این قضیه به این شکل از مسائلی است که باید از ادامه آن احساس خطر کرد و برای آن تدبیری اندیشید که در درجه اول مسئولان در زمینه قاچاق اینترنتی کتاب احساس مسئولیت کرده و با آن به طور جدی برخورد می‌کنند.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به درخواست خود از ناشران در زمینه قاچاق اینترنتی کتاب اظهار داشت: از مسئولانی که کارشان با قاچاق کتاب مرتبط است می‌خواهم قاچاقچیان اینترنتی کتاب شناسایی شوند و این موضوع را پیگیری و با این اشخاص به طور جدی برخورد کنند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 432644 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟