احتمال حکم حبس ابد برای پرتاب نارنجک دست‌ساز به اتوبوس تیم دورتموند

روز یازدهم آوریل 2017، زمانی که اتوبوس حامل بازیکنان بوروسیا دورتموند در حال ترک هتل محل اقامت بازیکنان این تیم بود، با پرتاب یک نارنجک دست‌ساز به پنجره‌ی اتوبوس متوقف شد. حمله‌ای که به مصدومیت مارک بارترا، مدافع آن زمان دورتموند و یک پلیس Police موتورسوار منجر شد.

سرژ دبیلو که به‌عنوان متهم این حادثه Incident دستگیر شده بود، در دادگاه به انجام این عمل اعتراف کرد و در آخرین جلسه‌ دادگاه، روی‌هم‌رفته به پرداخت 55000 یورو جریمه محکوم شد؛ هر چند پرونده هنوز بسته نشده است و رسیدگی به اتهامات او ادامه خواهد داشت؛ چرا که کارشناسان رسمی دادگستری پرونده اعلام کرده‌اند که قدرت انفجاری نارنجک دست‌ساز پرتاب‌شده توسط متهم بیشتر از آن بوده که تاکنون تصور می‌شده است.

روز پنج‌شنبه در بیست و پنجمین روز برگزاری دادگاه این متهم در شهر دورتموند، سرژ دبلیو که به پرتاب نارنجک دستی اعتراف کرده بود، توسط دادگاه به پرداخت 15هزار یورو به مارک بارترا، مدافع آن زمان دورتموند و بازیکن فعلی باشگاه اسپانیایی بتیس محکوم شد. فوتبالیستی که بر اثر حادثه مجروح شده بود. همچنین دادگاه متهم را محکوم کرد که مبلغ 20هزار یورو به‌عنوان غرامت، به پلیس موتورسواری که در کنار اتوبوس دورتموند حضور داشته و مجروح شده بود پرداخت کند. از این گذشته، باشگاه بوروسیا دورتموند هم به‌دلیل خسارت مادی وارد شده به اتوبوس این تیم، 20هزار یورو غرامت دریافت خواهد کرد و به این ترتیب مجموع جریمه‌های نقدی سرژ دبلیو به 55هزار یورو خواهد رسید.

ابتدا گمان می‌رفت با صدور این حکم جریمه‌ نقدی به پایان رسیده و پرونده بسته شود؛ ولی فدراسیون فوتبال آلمان و دادستانی اعلام کردند که برای جلوگیری از تکرار حوادث Accidents مشابه قصد دارند شکایات دیگری علیه این متهم به دادگاه ارائه دهند. وقتی کارشناسان رسمی دادگستری به دادگاه اعلام کردند که قدرت انفجاری نارنجک دست‌ساز این متهم بیشتر از آن بوده که تصور می‌شده است، دادگاه از بستن پرونده خودداری کرد و اعلام کرد که او را به اتهام تلاش برای قتل Murder غیرعمد محاکمه خواهد کرد؛ اتهامی که می‌تواند متهم را به حبس ابد محکوم کند. به نظر می‌رسد مسئولین ورزشی و سیاسی آلمانی قصد دارند با سخت‌گیری در این پرونده، هشداری به هولیگان‌های آلمانی بدهند و به آنها نشان دهند در صورت دست زدن به اعمال پرخطر، تبعات سنگینی در انتظارشان خواهد بود.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 429842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟