به گزارش رکنا، سرهنگ علی قاسم پور، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان بیان کرد: فیض حضور در سرزمین عتبات عالیات، توفیقی است که خداوند منان برای زائران اربعین حسینی (ع) مقرر فرموده است که بروز هرگونه عوارض جسمی، روحی و روانی در افراد، موجب توفیق نداشتن و ایجاد شبهه در مناسک معنوی و زیارتی می گردد.

وی با بیان اینکه دولت عراق در سال های اخیر مبادی ورودی خود را به آخرین امکانات کنترلی و حفاظتی مجهز کرده و با بهره گیری از کادر متخصص در چهره زنی، مبادرت به شناسایی زائران معتاد Addicted و جستجوی بار همراه آن ها می کند اذعان داشت: امیدواریم شاهد دستگیری و بازداشت زائران به دلیل حمل موادمخدر چه در ایران و چه در کشور عراق نباشیم.

سرهنگ قاسم پور، همراه داشتن هرگونه داروی گیاهی مشکوک و شبیه به موادمخدر، قرص های روان گردان مانند متادون، قرص های آرام بخش از قبیل؛ انواع مسکن های حاوی کدئین، دیازپام، فلورازپام، کلونازپام، اکسازپام، لورازپام و غیره در کشور عراق را جرم Crime عنوان کرد و افزود: برای شخص خاطی مجازات به دنبال دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان اظهار داشت: بازداشت هر یک از مرتکبان جرایم ذکر شده تابع محدودیت سنی و جنسیت نبوده و به صرف کشف مواد مخدر، فرد حامل آن بازداشت و یا محاکمه می شود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 429135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟