کریم‌الله محبوبی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان اردبیل اظهار داشت: در نیمه نخست امسال 106 زندانی Prisoner جرائم مالی غیرعمد در اردبیل با 24 میلیارد تومان کمک مالی آزاد شدند که این اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه در جامعه یک امر مهم و اساسی است.

وی از آزادسازی زندانیان مهریه‌ای با تسهیلات کم‌بهره خبر داد و بیان کرد: ارائه این تسهیلات برای آزادسازی زندانیان مالی و جرائم غیرعمد در دستور کار قرار گرفته تا کسانی که به دلیل عدم توانایی پرداخت مهریه در گوشه زندان Prison به سر می‌برند بتوانند با استفاده از این تسهیلات مهریه را پرداخت کنند.

مدیر عامل ستاد دیه استان اردبیل گفت: ارائه این تسهیلات تا سقف 10 میلیون تومان در داخل استان در نظر گرفته شده و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است تا بتوانیم از این طریق مشکلات افرادی که نمی‌توانند مهریه را پرداخت کنند را برطرف کنیم و از تعداد زندانیان بکاهیم.

محبوبی بیان کرد: سال گذشته 337 زندانی غیرعمد مالی از زندان‌های استان آزاد شدند که مبلغ آزادسازی این زندانیان 32 میلیارد تومان بود و تلاش بر این است که با همکاری خیران بتوانیم در امر آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد که به دلیل مشکلات مالی در گوشه‌های زندان به سر می‌برند برنامه‌های مناسبی داشته باشیم و آسیب‌های اجتماعی را نیز به حداقل برسانیم.

وی اظهار کرد: برگزاری جشن گلریزان نیز به نوبه خود در امر آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد نقش تاثیرگذاری داشته و سال گذشته 11 میلیارد تومان در این جشن جمع‌آوری شده است که با همکاری خیران امسال نیز همانند سال‌های گذشته منتظر شرکت خیران در این اقدام خداپسندانه هستیم.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 428987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟