به گزارش رکنا،سجاد افشارمنش دادستان عمومی وانقلاب شهرستان قلعه گنج به دستگیری دو کارچاق کن در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت:این افراد با ادعای این که با مجموعه قضائی شهرستان در ارتباط هستند و می‌توانند روند پرونده را به نفع صاحب یکی از پرونده‌های تشکیل شده در دادگاه تغییر دهند از مردم تقاضای وجه نقد می‌کردند.

این مقام قضائی ضمن تشکر از تلاش‌های حفاظت و اطلاعات دادگستری استان در خصوص شناسایی این افراد کلاهبردار، تصریح کرد:متهمان پس از دستگیری به اتهام ادعای اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات و تحصیل مال از طریق نامشروع تفهیم اتهام و با قرار وثیقه روانه زندان Prison شدند.

دادستان قلعه گنج به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با چنین افرادی به سامانه خبری حفاظت اطلاعات دادگستری کرمان با شماره ۱۵۸۰ تلفنی اطلاع دهند یا موارد را به صورت حضوری به مسئولان قضائی شهرستان منعکس کنند.

وی با تأکید بر پیگیری پرونده از طرق قانونی و الزام به رعایت قوانین و مقرارت حاکم بر دستگاه، هرگونه راه میانبر و یافتن افراد و شیوه‌های نفوذ به غیر حق را تنها موجب پیچیده‌تر شدن مسیر دادرسی پرونده اعلام کرد و گفت: مراجعه به قانون Law بهترین و سالم‌ترین راه جهت کمک به افراد دارای پرونده در دستگاه قضایی است.

افشارمنش افزود: افراد جامعه باید در صورت داشتن پرونده در دستگاه قضایی، امور مرتبط را فقط از طرق قانونی پیگیری کنند و در صورتی که بخواهند اطلاعات بیشتری کسب نمایند می‌بایست از طریق مراجع قانونی اقدام کنند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 425584 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟