به گزارش رکنا، روز گذشته اخباری مبنی بر خونگیری مشکوک در یکی از مدارس شهرستان تاکستان در فضای مجازی منتشر شد در حالی که این خونگیری سبب اعتراض و تجمع خانواده دانش‌آموزان این مدرسه شده بود.

با پیگیری‌ها مشخص شد که فردی با کارت و نامه جعلی اقدام به خونگیری از 40 دانش‌آموز دختر در یکی از مدارس شهرستان تاکستان کرده است.

دانش‌آموزان سالم هستند

سیدحسین بی‌نیاز مدیرکل روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص خونگیری مشکوک در یکی از مدارس تاکستان اظهار داشت: روز سه‌شنبه شخصی با کارت و نامه جعلی به یک دبیرستان دخترانه تاکستان مراجعه و خود را عضو هلال احمر معرفی می‌کند.

وی افزود: این فرد به بهانه کنترل قند خون اقدام به خونگیری از 40 دانش‌آموز دختر این مدرسه کرده که مسئولان مدرسه با مشکوک شدن به رفتار و استفاده از سرنگ مشترک این فرد مراتب را به حراست اداره آموزش و پرورش اطلاع می‌دهند.

مدیرکل روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده هویت جعلی فرد و عدم عضویت در هلال احمر مشخص شده که با ورود ضابطان قضایی شخص مورد نظر دستگیر می‌شود.

بی‌نیاز گفت: یکی از اشتباهات اصلی مدیر مدرسه در این ماجرا عدم درخواست معرفی نامه آموزش و پرورش از شخص موردنظر بوده است.

مدیرکل روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: با همکاری شبکه بهداشت تاکستان تست هپاتیت و ایدز HIV از دانش‌آموزان گرفته شده که خوشبختانه تمام آنها سالم هستند.

با وقوع این ماجرا دادستانی و نیروی انتظامی نیز وارد عمل شده و جلساتی با حضور خانواده‌ها و مسئولان مربوط برگزار شد تا نگرانی اولیاء در این زمینه برطرف شود.

ناملایمات اجتماعی هدف اصلی معاندین در خونگیری مشکوک

سردار مهدی محمودی فرمانده انتظامی استان قزوین در این مورد گفت: در حادثه Incident روز گذشته مدرسه دخترانه تاکستان حاصل بی‌تدبیری مدیر یک مدرسه بوده که به جوان کم سن و سال اجازه انجام آزمایش قند خون داده می‌شود.

وی بیان کرد: اما این سئوال مطرح است که یک نوجوان 17 ساله صلاحیت گرفتن تست قند خون و فشار خون دارد؟ و این اتفاق با پیشنهاد خود فرد که براساس روال عادی و متداولش نبوده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: متولیان امر به درستی پاسخگو نبوده و تامین فکری برای خانواده‌ها فراهم نشده است در حالی که دستگاه انتظامی و قضایی به جدیت وارد عمل شده‌اند.

محمودی افزود: خوشبختانه با انجام آزمایشات از این فرد، بیماری خطرناکی نداشته و مقرر شده از دانش‌آموزان نیز آزمایشات تکمیلی جهت اطمینان از صحت و سلامت آنها گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شایعات در فضای مجازی، معاندین و دشمنان درصدد دریافت نقطه ضعف هستند تا موضوع را به سمت ناملایمات اجتماعی سوق دهند که از خانواده‌ها در خواست داریم با سعه‌صدر که اجازه دهند تا موضوع با روال علمی و پزشکی پیش برود.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: دستورات محکم قضایی در این زمینه صادر شده و تاکنون 3 نفر دستگیر شدند.

انتشاردهندگان اخبار کذب مدرسه تاکستان تحت تعقیب هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی امیدوار دادستان شهرستان تاکستان در این مورد گفت: دادستانی به جدیت در این موضوع وارد عمل شده و افرادی که در این زمینه دخیل بودند، تحت تعقیب هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر مدیر، یکی از معاونان مدرسه و فرد خاطی که پسر نوجوانی 17 ساله بوده، بازداشت و افرادی که به نوعی در این ماجرا مداخله داشتند توسط بازپرس مورد بازجویی قرار گرفتند.

دادستان تاکستان خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم در بحث سلامتی Health دانش‌آموزان انجام شده و بیماری خطرناکی گزارش نشده در حالی که اخبار آلودگی دانش‌آموزان به برخی بیمارها و یا فوت آنها کذب محض است.

امیدوار گفت: عده‌ای در فضای مجازی با انتشار اخبار نادرست به این موضوع دامن زده و سبب تشویش اذهان شدند که با همکاری پلیس Police فتا تحت تعقیب هستند.

وی عنوان کرد: با خانواده‌ها و دانش‌آموزان صحبت شده و به آنها اطمینان خاطر دادیم که دستگاه قضایی تا حصول نتایج نهایی در کنار آنها بوده و با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد.

دادستان تاکستان تصریح کرد: متاسفانه مدیر مدرسه به جهت ارائه بیلان کاری این غفلت و جهالت را به خرج داده و به فرد خاطی اعتماد کرده است.

لازم به ذکر است جمعیت هلال‌احمر استان قزوین نیز در اطلاعیه‌‌ای هرگونه عضویت فرد خون‌گیرنده این مدرسه دخترانه در هلال احمر را تکذیب کرد.

حال باید دید انگیزه اصلی این نوجوان 17 ساله از این اقدام چه بوده و آیا کسانی پشت پرده این ماجرا هستند یا خیر؟

بروز اینگونه اتفاقات هشداری برای مدیران مدارس و دانش‌آموزان بوده که بدون طی مراحل قانونی و استعلامات لازم به افراد اعتماد نکنند چراکه ممکن بود اتفاقات تلخی در این مدرسه و علیه بهداشت عمومی جامعه رخ دهد.

گزارش از فاطمه الیاسی

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 424491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟