به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دست کم 9 نفر از جمله دو غیرنظامی در درگیری های روز پنجشنبه میان گروه های مسلح رقیب در جنوب شهر طرابلس پایتخت لیبی کشته شدند.

بر این اساس، اسامه علی -- سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی لیبی -- روز پنجشبه اعلام کرد در دور جدید درگیریها میان گروه های مسلح در جنوب طرابلس دست کم 9 نفر کشته و 13 تن دیگر زخمی شدند که شماری از آنها افراد غیرنظامی هستند.

با وجود اینکه، توافق آتش بس میان گروه های مسلح در جنوب طرابلس در اواسط ماه سپتامبر با نظارت سازمان ملل متحد به امضا رسید اما دور جدید درگیری های از چند روز پیش به ویژه در محله صلاح الدین و مسیر منتهی به فرودگاه بین المللی طرابلس دوباره آغاز شد. در درگیری های شدید میان گروه های مسلح در مناطق جنوب طرابلس در واخر ماه اوت و اوایل ماه سپتامبر دست کم 63 نفر کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

هیئت سازمان ملل مستقر در لیبی در توئیتر خود بار دیگر از گروه های مسلح خواست اشکال مختلف درگیری ها را فوری متوقف کنند. هیئت سازمان ملل مستقر در لیبی حمله به غیرنظامیان و تاسیسات شهری را غیرقانونی و جنایت Crime جنگی خواند. سازمان ملل متحد هفته گذشته از 14 مورد نقض آتش بسر در مناطق جنوب لیبی خبر داده بود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نقشه عروس ثروتمند برای داماد / نمی خواهم مرا ترک کند !

تصویری واقعی از ابوعلی سینا + عکس

آمار تکان دهنده از تجاوز راننده های تاکسی اینترنتی به دختر و زنان !

حمله هولناک 3 زن به نیکی 22 ساله زیر دوش باشگاه زنانه + عکس

گرفتار شدن 2 شهروند ترک در تور خاله‌ شهلا / در پارک چیتگر چه حادثه ای رخ داد؟

پژو 206 با 3 سرنشین زن در خیابان شریعتی نصف شد +تصاویر

سوال نابجا هنگام عقد همه چیز را به هم زد

فیلم هولناک لحظه درگذشت کرم حیدری هنگام تعزیه ظهر عاشورا + فیلم

ازدواج پنهانی پس از دور شدن فامیل ها !

کولاک جدیدترین مرسدس بنز کوپه در میان رقبا!

تست تخم مرغ و پنیر بهترین صبحانه+دستور تهیه خانگی

کدخبر: 418076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟