به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، رئیس پلیس Police فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر واریز مبلغ ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای خرید اقساطی خودرو و دریافت نشدن خودرو و پاسخگو نبودن شرکت موردنظر، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی عنوان داشت: شاکیان پس از مشاهده تبلیغاتی با عنوان "فروش خودرو‌های داخلی با اقساط ۷۰ ماهه بدون پیش‌پرداخت و تحویل فوری" در کانال‌های مجازی با شخص آگهی‌دهنده تماس گرفته و مبلغ مذکور را به‌عنوان هزینه‌های بیمه و ... پرداخت کرده بودند که فرد کلاهبردار پس از دریافت مبلغ مربوطه تلفن همراه خود را خاموش و پاسخگوی خریداران نبوده است.

وی افزود: مأموران پلیس فتای اصفهان پس از انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی، متهم را که مبلغ ۸ میلیارد ریال در استان اصفهان و چندین استان دیگر کشور کلاهبرداری Fraud کرده بود، شناسایی و پس از نیابت قضائی دریکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: به‌منظور پیشگیری از وقوع مجدد این‌گونه جرایم و نرسیدن کلاهبرداران سایبری به مقاصد شوم خود، شهروندان می‌بایست پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و قبل از هرگونه واریز وجهی از کم و کیف خدمات یا کالا و هویت فروشنده مطلع شده و حتی از پرداخت مبالغ کم به‌عنوان پیش‌پرداخت و بیعانه یا عناوین دیگر خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: درصورتی‌که از این طریق از آن‌ها کلاهبرداری شده است به پلیس فتای اصفهان واقع در خیابان قائمیه، کوچه فضیلت مراجعه کنند، همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آی دی cyberpolice با ما در میان بگذارند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

3 روز مانده به پایان خدمت سربازی راز شومی از زنم فهمیدم! +فیلم گفتگو

این زندانی حبس ابدی را می شناسید؟/ او در خیابان های تهران جولان می داد! + فیلم گفتگو

جزئیات دستگیری شهرام جزایری در میان بار عدس در مرز +عکس

بلایی که بر سر نوعروس 16 ساله در خانه مجردی آمد / او با پسرهای غریبه قرار مرار می گذاشت!

گردانندگان باند «مگس»‌ مشهد را به هم ریخته بودند + عکس رییس باند

از نگاه مردها به اندام زنم زجر می کشم / نسرین با لباس و آرایش زننده بیرون می رود!

این پسر دست فرمان قشنگه باند زورگیران تهران بود + فیلم گفتگو

3جوان نصفه زن و نصفه مرد بعد از پارتی شبانه فاجعه مرگبار آفریدند !+تصاویر

مرد طلافروش وقتی زندانی شد زنش تنهایش گذاشت!

2 دکتر بیمارستان مقصران مرگ نوزاد شناخته شدند!

پشت پرده اسیدپاشی گنده لات های یک محله در جنوب تهران

شباهت سرنوشت این قاتل با وحید مرادی ! /مرگ عجیب قاتل معروف در زندان+ عکس

ناگفته هایی از 10 هزار دلار جامانده در شلوار کردی یک معلم! + گفتگو

جمشید به خواهر زنش نظر داشت! / او نزد سیما کتمان نکرد!

کدخبر: 402137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟