به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، در این عملیات که از صبح امروز (سه شنبه) به دستور دادستان رم با 250 مامور آغاز شد و همچنان ادامه دارد، 6 نفر دیگر نیز تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند. 
براساس اطلاعات انتشار یافته از عملیات پلیس Police ایتالیا، دستگیرشدگان مسوول مشارکت در ایجاد یک شبکه قاچاق Contrabandمواد مخدر، اخاذی و رباخواری با روش های مافیایی هستند. به عقیده بازرسان، جوزپه کازامونیکا که اخیرا پس از 10 سال حبس آزاد شده، ریاست این گروه جنایی را بر عهده دارد و بین دستگیر شدگان نیز دومنیکو اسپادا قهرمان سابق بوکس ایتالیا حضور دارد. 
قربانیان این گروه مافیایی که مجبور به پرداخت باج و پول می شدند، از ترس جان و مشکلات امنیتی ترجیح می دادند سکوت کرده، خواسته های مافیا را تامین کنند و هر گونه ارتباط را هم در این زمینه انکار می کردند. 
مافیا انجمن مخفی خلافکاران در جنوب ایتالیا بود که اواسط قرن 19 میلادی به دلیل بی اعتمادی جامعه به حکومت و وابستگی مردم به افراد قدرتمند محلی در سیسیل شکل گرفت. 
جرائم سازمان یافته چهار گروه مافیایی «کوزا نوسترا» در سیسیل، «کامورا» در ناپل، «اندرانگتا» در منطقه کالابریا و «ساکرا کورونا یونیتا» در استان پولیا شکل می گیرد. 
بازرگانان و کسبه، مغازه ها تا رستوران ها، بازارهای روز و از دست فروش ها تا هتل ها، همواره متحمل باجگیری های مافیا هستند. فعالیت های تجاری در ایتالیا روزانه شاهد یک هزار و 300 مورد جرم Crime گروه های جنایی مافیا است. 
در ایتالیا حدود یک میلیون تاجر و کسبه قربانی جرایم و باجگیری های مافیایی هستند. این گروهها در بخش های مهم بازار Store از جمله کشتارگاه ها، بازارهای ماهی فروشی، رستوران ها و نانوایی های غیرقانونی، بخش گردشگری، اماکن شبانه و آئین های تشییع جنازه نفوذ دارند و از این راه میلیاردها یورو درآمد کسب می کنند. 
به عقیده اتحادیه کسبه ایتالیا، گروههای جنایی مافیا سالانه 60 میلیارد یورو از قاچاق مواد مخدر، 870 میلیون یورو از قاچاق انسان، پنج میلیارد و 800 میلیون یورو از قاچاق اسلحه، یک میلیارد و 200 میلیون یورو از قاچاق اجناس و یک میلیارد یورو هم از راه سرقت Stealing و کلاهبرداری Fraudدرآمد دارند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جزئیات قبر رایگان در تهران اعلام شد

مادر بازیکن سرشناش فوتبال، ربوده شد+ عکس

لحظه قتل نازی زن4 شوهره در ملاء عام توسط شوهر پنجم/ مردم خونسرد بودند+تصویر

فوری / وحشت در حادثه قطار مسافربری مشهد-یزد

تجاوز به دختر 8 ساله در مکانی عجیب + عکس

رقص گردشگران و ورود گردشگر به آبشار مارگون ممنوع شد + سند

قطعی ترین خبر / 10 سال زندان برای ناظم منحرف برخلاف تصور اعدام!

17 بار تجاوز به دختر 16 ساله در خانه مجردی +عکس

این زن را می شناسید؟! / او چرا مهم است! + عکس

خجالت بچگانه بازیکن فرانسه از عکس گرفتن با جام +عکس

پیام دختر صدام عراقی ها را بر علیه ایران تشویق کرد!

این مرد بعد از ازدواج مادرزنش را بیشتر می خواست! + عکس

شلاق خوردن در ملاء عام داوطلب نمایندگی مجلس/ علت بی شرمانه + تصویر

شیرین در پارتی ها بین مردها می لولید! / با یک بچه در شکم تنها ماندم

کدخبر: 398609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟