به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مراسم تقدیر از اکیپ بررسی صحنه جرم Crime در استان کرمانشاه اظهار کرد: موضوعات جنایی، موضوعاتی هستند که مستقیما با امنیت و احساس امنیت در جامعه ارتباط دارد و می‌تواند یکی از شاخص‌های امنیتی برآورد وضعیت باشد.
وی ادامه داد: فشار افکار عمومی برای گره گشایی از پرونده‌های کور جنایی نیز اکیپ بررسی عوامل صحنه جرم و دادسرا را تحت فشار قرار می‌دهد.
وی تاکید کرد: هرچه میزان قتل‌هایی که قاتلین آن‌ها متواری می‌شوند در استان کمتر باشد نشان می‌دهد که عملکرد مثبتی داشته ایم.
صادقی خاطرنشان کرد: امکان اینکه کسی مرتکب جنایتی شود و ردی از خود برجای نگذارد بسیار کم است لذا باید با ادله فنی و قانونی بتوانیم موضوع را دنبال کنیم.
وی متذکر شد: در بررسی وقایع جنایی باید تفکری صددرصد علمی و کارشناسی داشته باشیم و از نگاه اداره تأمینات ۶۰ سال پیش شهربانی فاصله بگیریم بطوری که ادله علمی داشته باشیم، ادله‌ای که می‌تواند به قاضی Judge و عوامل بررسی پرونده یقین دهد که جنایتی رخ داده و توسط چه کسی اتفاق افتاده است.
دادستان کرمانشاه به اهمیت حفظ صحنه جرم اشاره کرد و گفت: ادله‌ای که در صحنه جرم وجود دارد باید رمزگشایی شود و کسانی آن را رمز گشایی کنند که با این ادله آشنا باشند و اهمیت آن را از باب اثبات موضوع بدانند.
وی تاکید کرد: علاوه بر داشتن نیرو‌های کارآمد و باانگیزه، استفاده از تکنولوژی و مجهز شدن به آخرین یافته‌های علم صحنه جرم را باید مورد توجه قرار داد.
صادقی یادآورشد: همچینن یکی از اولویت‌های فعلی پزشکی قانونی کرمانشاه استفاده از بانک اطلاعات ژنتیک است که باید برای مجرمین خشن داشته باشیم.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مرگ مرموز دختر ناشناش در آغوش جوان مشهدی داخل آسانسور

سایه شوم در باغ ییلاقی / زنم را هم به باغ بردم!

علت آتش سوزی بزرگ مسجد دیار علویان ساری + عکس و جزئیات

شکار غول پیکرترین ماهی نادر دنیا + فیلم و عکس

5 هزار مرد ایرانی پارسال از زنان‌شان کتک خوردند!

پلیس‌های قلابی سه‌شنبه‌ها به سرقت می‌رفتند + گفتگو با رییس باند + عکس

ادعای باورنکردنی خانم ورزشکار تیم ملی که می گوید 16 ساله است! + عکس

دستگیری خانم معلم منحرف در دبیرستان دخترانه + عکس

کارآگاه خصوصی دقیقاً در ایران چه کار می‌کند؟ / زنانی که برای شوهرشان بپا استخدام می کنند!

2 خواهر قزوینی زن 36 ساله را به خاطر تاب بازی کشتند!

پدر عصبانی صاحب کار پسرش را در تایباد کشت

عروس خانم لبخندهای مرموز داماد به خواهرش را دیده بود!

قاتلانی که شب ها در جاده ها می رانند! / تکرار حادثه جاده سنندج در کمین مسافران + عکس

کدخبر: 397631 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟