17 خرداد ماه سال قبل مأموران کلانتری 124 قلهک در جریان سرقت Stealing میلیونی از خانه ویلایی در حوالی خیابان دولت قرار گرفتند و راهی محل شدند. 
صاحب خانه اعیانی در طرح شکایتی گفت: چند روز قبل همراه خانواده‌ام به مسافرت رفتم. ساعتی قبل وقتی به خانه برگشتیم با صحنه عجیبی روبه‌رو شدیم. تمامی وسایل خانه به هم ریخته بود که حکایت از این داشت سارق یا سارقانی به خانه‌ام دستبرد زده‌اند. بلافاصله سراغ گاوصندوق خانه‌ام رفتم که دیدم سارقان تمامی سکه‌ها، پول‌های خارجی و جواهراتمان را که حدود 600 میلیون تومان ارزش داشت، سرقت کرده‌اند.
با طرح این شکایت، پرونده به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت برای شناسایی سارقان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. 
همزمان با ادامه تحقیقات، مأموران با چند شکایت مشابه روبه‌رو شدند که نشان می‌داد سارقان پس از دستبرد به خانه‌های اعیانی در شمال تهران مبالغ هنگفتی سرقت کرده‌اند. 
یکی از شاکیان گفت: شب حادثه Incident به مهمانی‌ای دعوت بودیم. نیمه‌های شب وقتی به خانه برگشتیم،‌دیدیم توپی در خانه تخریب شده است. بعد از بررسی خانه‌ام متوجه شدم اموالم شامل طلاجات و جواهرات، ساعت‌های مچی طلا، ۱۰۰ عدد سکه طلا، ۵۰ هزار دلار و حدود ۳۰ میلیون وجه نقد، پنج کیلو طلا و اوراق دیگر به ارزش 5/1 میلیارد تومان سرقت شده است. 
همچنین مأموران در بررسی‌های دیگر دریافتند سارقان نیمه‌های شب وارد چند خانه اعیانی دیگر شده‌اند و از هر خانه بیش از یک میلیارد تومان طلا، جواهرات، پول‌های خارجی و وسایل گرانقیمت سرقت کرده‌اند. در حالی که هر روز به تعداد شاکیان افزوده می‌شد، مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته یکی از سارقان سابقه‌دار را به نام محسن شناسایی کردند. در نهایت مأموران محسن را در خانه لوکس و اعیانی‌اش در غرب تهران بازداشت و در بازرسی از خانه او مقدار زیادی لوازم سرقتی کشف کردند. 
محسن در بازجویی‌ها به دهها سرقت با همدستی برادرش و دو دوستش به نام‌های سامان و وحید اعتراف کرد. 
مأموران در ادامه همزمان با دستگیری علی، سامان و وحید چند خودروی گرانقیمت از سارقان کشف و سارقان در بازجویی‌ها به جرم Crime خود اعتراف کردند. 
محسن سردسته باند گفت: من و برادرم پس از آزادی از زندان، باند سرقت چهار نفره از خانه‌های ویلایی را تشکیل دادیم. ما چهار نفری با موتورسیکلت در خیابان‌های شمالی تهران پرسه می‌زدیم و خانه‌هایی را که صاحب آن در مسافرت بودند، شناسایی می‌کردیم و شب با خودروهای گرانقیمت راهی محل می‌شدیم و دست به سرقت می‌زدیم. 
پس از تحقیقات تکمیلی، قاضی پرونده کیفرخواست چهار متهم را به جرم سرقت‌های میلیاردی از خانه‌های اعیانی صادر کرد. بدین ترتیب سارقان میلیاردی به زودی در دادگاه محاکمه می‌شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 374038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟