فردی که با ادعای بمب‌گذاری زیر خودرویش با پلیس تماس گرفته بود، با طرح موضوع اذیت و آزار سریالی ازسوی اجنه، به دادسرای مشهد مراجعه کرد.

این پرونده عجیب درحالی در دادسرای ناحیه ٢ مشهد گشوده شد که اواسط فروردین، مردی جوان با مرکز فوریت‌های پلیسی١١٠ تماس گرفت و عنوان کرد یک بمب ساعتی در قسمت انتهایی خودرویش نصب شده است. با اعلام این موضوع و حساسیت آن، بلافاصله تیمی از مأموران تخصصی «چک و خنثی» نیروی انتظامی پس‌از هماهنگی قضایی وارد عمل شدند و خود را به محل کشف بمب واقع‌در خیابان قرنی مشهد رساندند.

با حضور مأموران و بررسی‌های ابتدایی، خودرو مد‌نظر شناسایی شد. مأموران با رعایت کامل نکات ایمنی، خود را به این خودرو رساندند و پس‌از بررسی متوجه شدند یک دستگاه سیاه در‌حالی‌که یک چراغ قرمز و سبز روی آن مدام روشن و خاموش می‌شود، در قسمت انتهایی و در‌کنار اگزوز این خودرو نصب شده است.

تیم بررسی‌کننده با مشاهده قطعه سیاه‌رنگ با استفاده از تجهیزات پیشگیری از وقوع انفجار احتمالی، دست به کار شدند و دستگاه مشکوک را از روی این سواری پژو‌پارس باز کردند. تیم عملیاتی در بررسی‌های ابتدایی متوجه شدند این دستگاه قابلیت انفجاری ندارد و دارای ساختاری شبیه به دستگاه‌های ارسال اطلاعات موقعیتی و مکانی است. ضابطان قضایی پس‌از به‌دست‌آوردن این اطلاعات، موضوع را به مقام قضایی اعلام کردند و پس‌از کسب دستور، دستگاه کشف‌شده را به آزمایشگاه پلیس Police فتای خراسان‌رضوی انتقال دادند.

اظهارات عجیب و غریب راننده پژو

تحقیقات پرونده، روند خود را طی می‌کرد که اظهارات عجیب‌و‌غریب مالک خودرو در شعبه‌٢٢٩دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٢ مشهد، پیگیری‌ها را در مسیر دیگری قرار داد.

شاکی پرونده با اشاره به اتفاقات اخیر زندگی‌اش به قاضی‌کفایتی گفت: همه این ماجراها از چند‌ماه پیش شروع شد. به خانواده‌ام گفتم که شخصی من را کنترل می‌کند، اما آن‌ها می‌گفتند که من خیالاتی شده‌ام. همه اتفاقاتی که این چند ماه برایم رخ داد، واقعیت دارد و هنوز خودم هم ربطش را نمی‌دانم، ولی وقتی سوار خودرویم می‌شوم، آن اتفاقات عجیب‌و‌غریب برایم رخ می‌دهد.

این مرد بیست‌و‌نه‌ساله ادامه داد: چند روز پیش در‌حال حرکت در خیابان بودم که متوجه شدم هرچه پدال گاز را فشار می‌دهم، هیچ تأثیری در سرعت خودرو ایجاد نمی‌شود و سرعت ماشین توسط شخصی دیگر کم و زیاد می‌شود. گاهی صبح‌ها پدرم مرا سرزنش می‌کرد که چرا شیشه‌های خودرو را پس‌از پارک خودرو بالا نداده‌ و درها را قفل نکرده‌ام، در‌صورتی‌که شب قبل، هم درهای خودرو را قفل کرده و هم شیشه‌هایش را بالا کشیده بودم. بعضی وقت‌ها در مسیر خانه به محل کار، بدون اینکه شاسی شیشه بالابر را لمس کنم، شیشه‌های خودرو به‌شکل خودکار پایین و بالا می‌شدند.

شاکی پرونده افزود: ابتدا فکر می‌کردم مشکلات به‌وجود‌آمده متأثر از نقص‌ فنی در قسمت کامپیوتر خودرو‌یم باشد؛ به‌همین‌دلیل به نمایندگی مراجعه کردم که پس‌از بررسی، کارشناسان مربوط گفتند کامپیوتر خودرویم هیچ مشکلی ندارد.

چند‌ماهی با این موضوع دست‌به‌گریبان بودم و فکر می‌کردم از‌سوی اجنه مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌ام. با سوار‌شدن داخل خودرو، همه ماجراها شروع می‌شد. من هرچه به خانواده‌ام می‌گفتم شب‌ها درهای ماشین را قفل و شیشه‌ها را بالا کشیده‌ام، آن‌ها قبول نمی‌کردند و می‌گفتند حواس‌پرت شده‌ام. خودم با دست خودم درهای ماشین را قفل می‌کردم، اما صبح که می‌خواستم سوار آن شوم، با صحنه‌ای به‌جز آن مواجه می‌شدم؛ درهای خودرو باز و شیشه‌ها پایین بود. این اواخر دیگر کنترل پدال گاز را هم نداشتم و بدون اینکه پدال گاز را لمس کنم، خودرو خودش به راه ادامه می‌داد. چند روز پیش، شاگرد مغازه‌ام را فرستادم تا از داخل خودرو چیزی بیاورد که او بمب را زیر خودرو پیدا کرد. همه ترسیده بودیم. تا شنیدم یک بمب زیر خودرو جاسازی شده است، دیگر کسبه پاساژ را مطلع و از محل فرار Escape کردم.

اعلام نتیجه آزمایش‌های بمب ساعتی

تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه نتیجه آزمایشات تخصصی دستگاه مکشوفه ازسوی کارشناسان پلیس فتا اعلام و مشخص شد که این قطعه سیاه‌رنگ، یک دستگاه جی‌پی‌اس پیشرفته است که علاوه‌بر نقطه‌زنی میدانی، اطلاعات مکانی خودرو پژو‌پارس را توسط یک سیم‌کارت که میزان شایان‌توجهی شارژ ریالی داشت، به یک سایت ارسال می‌کرده است.

با‌توجه‌به مستندات به‌دست‌آمده، روز گذشته، دادیار شعبه‌٢٢٩دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در تشریح ابعاد این پرونده به خبرنگار ما گفت: نکته مهم درباره این پرونده، کنترل خودرو است؛ به‌طوری‌که شاکی مدعی شده شخصی کنترل خودرویش را در دست گرفته است.

با کشف دستگاه فرستنده باید گفت برخی کارشناسان احتمال می‌دهند خودرو شاکی با همین دستگاه که قابلیت خاصی دارد، ازسوی فرد یا افرادی که آن را نصب کرده‌اند، کنترل می‌شده است، اما این موضوع فقط احتمال است و هنوز دستگاهی با این قابلیت که بدون اتصال کابلی کنترل خودرو را در دست بگیرد، ساخته نشده است.

قاضی کفایتی افزود: براساس پیگیری‌های پلیس فتا، مشخص شد سیم‌کارت نصب‌شده روی دستگاه کشف‌شده به‌تازگی خریداری شده و به نام خواهر همسر شاکی است؛ لذا این خانم جوان به دادسرا احضار شد. خواهر همسر شاکی در اظهاراتش ضمن بی‌اطلاعی از وجود سیم‌کارت مکشوفه مدعی شد چند‌ماه پیش، کارت ملی‌اش مفقود شده و احتمالا فردی با در‌دست‌داشتن آن، این سیم‌‌کارت را خریده است.

کفایتی تصریح کرد: با ردزنی‌های میدانی کارشناسان پلیس فتا، شرکت توزیع‌کننده دستگاه کشف‌شده که در شهر اصفهان فعال است، شناسایی شد و تحقیقات برای دسترسی به سایتی که دستگاه اطلاعات را برای آن ارسال می‌کرده است، ادامه دارد.

دادیار شعبه‌٢٢٩ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٢ مشهد اظهار کرد: با‌وجود ابهامات گسترده در این پرونده، تحقیقات قضایی و پلیسی تا روشن‌شدن واقعیت ماجرا ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

خودکشی دختر 16 ساله به خاطر فرار از آزار و اذیت شیطانی ناپدری اش + عکس

فیلمی که به جوان اعدامی در همدان منتسب شد ! /این فیلم برای کدام سرقت مسلحانه است؟ / +فیلم

فوری / خودکشى جوان ٢٧ ساله در اورمیه+ عکس لحظه حادثه

سرنوشت شوم زهرا در دام پسر همسایه

چک افسری مامور پلیس راه سیستان و بلوچستان دردسر ساز شد! + عکس

این مرد ایدز دارد و با لباس پلیس تهرانی ها را به دام می انداخت + عکس چهره و فیلم گفتگو

حمله وحشیانه یک مرد به بازیگر مشهور زن در تهران + عکس قبل و بعد از حمله

دانش آموز دبیرستانی با چاقو به معلمش حمله کرد و او را به آتش کشید + فیلم و عکس

پرداخت یک میلیارد تومان دیه برای قتل سهیلا زن باردار + عکس

چرا جوان همدانی اعدام شد؟ + فیلم لحظه سرقت از طلافروشی

کدخبر: 373772 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟