در پی رصد تخصصی مأموران اداره فضای مجازی پلیس Police اطلاعات و امنیت خراسان رضوی و تیم‌های زبده ضابطین قضایی در شبکه‌های اجتماعی تلگرام Telegram و اینستاگرام Instagram اطلاعاتی به دست آمد که نشان می‌داد افرادی در قالب فعالیت باندی ضمن قاچاق Contraband مشروبات الکلی به مشهد با انتشار آگهی در این شبکه‌ها اقدام به فروش مشروبات الکلی در سطح شهر می‌کنند.

ضابطین قضایی پس از کسب این اطلاعات مهم موضوع را به قاضی Judge حقدادی، جانشین سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٧، مشهد اعلام کردند و پس از کسب تکلیف برای شناسایی و دستگیری متهمان وارد عمل شدند.

تحقیقات و بررسی‌های مأموران ادامه داشت تا اینکه مأموران رد یکی از متهمان این پرونده را در خیابان سید رضی زدند.

در همین خصوص تیم دیگری از مأموران پلیس اطلاعات و امنیت با هماهنگی قاضی حقدادی با متهم شناسایی شده قراری صوری تنظیم کردند تا بتوانند او را به دام بیاندازند.

نقشه دستگیری متهمان این پرونده مو به مو انجام می‌شد و مأموران نیز یک قدم به اعضای این باند نزدیک می‌شدند تا اینکه ساعت ١٧:١۵ عصر بیست‌و‌هفتم فروردین متهم تحت تعقیب در محل قرار واقع در خیابان آموزگار با یک دستگاه خودرو پراید رؤیت شد. تیم بررسی کننده از بیم فرار Escape این پسر جوان بلافاصله وارد عمل شد و او را دستگیر کرد .

ضرب و شتم پلیس برای فرار

متهم که پسری بیست‌وپنج‌ساله است، پس از دستگیری با مأموران پلیس همکاری کرد و مخفیگاهش را در خیابان آموزگار ٢٣ لو داد و ضابطین قضایی به اتفاق او به سراغ خانه‌اش رفتند. مأموران پلیس اطلاعات و امنیت استان پس از ورود به مخفیگاه متهم طی بازرسی از محل تعداد ۴٠ بطری و شیشه حاوی مشروبات الکلی خارجی و چهار و نیم لیتر مشروبات دست‌ساز را کشف و ضمیمه پرونده وی کردند.

زمانی که تیم تحقیقات پرونده مشغول انتقال مشروبات به خودرو خود در خیابان بودند، ناگهان متهم درحالی که دستبند قانون Law بر دستانش حلقه زده بود، با حمله به مأمور بدرقه‌اش و ضرب و شتم او پا به فرار گذاشت. فرار این پسر جوان ادامه داشت تا اینکه او به دلیل لغزنده بودن سطح خیابان ناشی از بارش باران زمین خورد و در حالی که از ناحیه سر، صورت و زانو دچار جراحت شده بود، به دام قانون افتاد.

با پایان این غائله متهم به مقر فرماندهی پلیس اطلاعات و امنیت انتقال یافت و پس از تکمیل تحقیقات ابتدایی راهی دادسرای ناحیه ٧ شد.

برای سعید کار می‌کنم

این پسر جوان که مصطفی نام دارد در اظهارات خود به قاضی پرونده‌اش گفت: بیکار بودم برای اینکه کاری گیرم بیاید به هر جایی در مشهد سر زدم اما انگار همه درها به رویم قفل شده بود. هیچ‌کس به دنبال کارگر نبود. هر جا که می‌رفتم برای اینکه من را از سرشان باز کنند، می‌گفتند «فرم استخدام پر کن تا بعدا با شما تماس بگیریم». اواسط سال پیش بود که با سعید آشنا شدم. او به من قول داد اگر مشروب‌هایی را که به مشهد قاچاق می‌کند برایش بفروشم، یک پژو ٢٠۶ برایم می‌خرد که بعد از این چند ماه هنوز به وعده‌اش عمل نکرده است.

مصطفی با بیان اینکه خودرو پراید توقیف شده به وی تعلق ندارد، اعترافاتش را ادامه داد: عشق پژو ٢٠۶ کورم کرده بود، برای همین هرچه سعید از من می‌خواست، بدون هیچ کم‌و‌کاستی انجام می‌دادم. البته قبول دارم که اقدام به فروش مشروب کرده‌ام، اما این را هم بگویم که مشروبات الکلی کشف شده به سعید و برادرش تعلق دارد و من فقط نقش فروشنده آن‌ها را داشتم.

علاوه بر این محلی که پلیس‌ها وارد آن شدند و مشروبات را کشف کردند نیز به سعید تعلق دارد و من در آنجا زندگی می‌کنم. سعید می‌گفت که مشروبات را از شخصی به هویت نادر که شاگرد برادرش بود، خریداری می‌کند که راست و دروغ آن پای خودش است.

متهم با اشاره به اینکه سعید به سفر خارجی رفته است اظهاراتش را کامل کرد و افزود: چند روز پیش او به همراه برادر و چند نفر از دوستانش برای خوش‌گذرانی به تایلند رفتند.

این پسر جوان در برابر قاضی حقدادی دلیل فرارش از چنگ مأموران پلیس را توجیه کرد و گفت: وقتی مأموران مشروبات را از داخل خانه پیدا کردند، ترسیده بودم و با خودم می‌گفتم که بابت این مشروبات حتما به زندان Prison خواهم افتاد، برای همین وقتی که مأموران پلیس مشغول انتقال مشروبات از خانه به خودرو خود بودند به سمت مأموری که در کنارم ایستاده بود، حمله بردم و پا به فرار گذاشتم، اما چون دست‌هایم بسته بود در دویدن تعادل نداشتم و به دلیل لغزنده بودن خیابان به زمین خوردم و از ناحیه صورت و سر و پاهایم زخمی شدم و پلیس هم مرا دستگیر کرد.

زندان، پایان کسب‌و‌کار غیر اسلامی

با اعترافات صریح مهره دستگیری شده این پرونده، مصطفی با قرار متناسب قضایی راهی زندان شد و دستور ادامه رسیدگی‌ها و نیز دستگیری دیگر اعضای این باند الکلی توسط جانشین سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٧ مشهد صادر شد و مأموران پلیس اطلاعات و امنیت پلیس وارد فاز جدیدی از این پرونده شدند.

قاضی مهدی حقدادی روز گذشته در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: بر اساس اظهارات برخی از همسایگان، متهم به همراه چند نفر از دوستانش در محل کشف مشروبات به صورت مجردی زندگی می‌کرده و علاوه بر توزیع مشروب، افراد مشکوک و خطرناکی را به محل می‌آورده است.

وی با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که متهمان پس از دستگیری همدستشان از ایران متواری شده‌ باشند، افزود: در حال حاضر مأموران دیگر متهمان این پرونده را ردزنی کرده اند و تا چند روز آینده آنان را دستگیر خواهند کرد.

حقدادی در پایان هشدار داد و از شهروندان خواست چنانچه در منطقه سکونتشان محلی وجود دارد که افرادی مشکوک به آن رفت‌و‌آمد دارند ترس را کنار بگذارند و بلافاصله موضوع را به پلیس اعلام کنند. شهروندان بدانند که دادسرا حامی آنان خواهد بود و از آنان در برابر مجرمان، تهبکاران و سابقه‌داران حمایت خواهد.کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 373770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟