شهرام حسین‌نژادی  مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا اظهار کرد: از 15 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین‌ماه سال جاری در قالب طرح تشدید سلامت نوروزی یک‌هزار و 169 مورد بازرسی از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه در قالب این تعداد بازرسی، پنج‌هزار و 391 کیلوگرم مواد غذایی فاسد (بیش از پنج‌تن) کشف و امحا شد تصریح کرد: در این راستا، 21 مختلف عرضه‌کننده مواد غذایی فاسد پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند و 118 نفر از متخلفین نیز اخطار دریافت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا با اشاره به اینکه در 30 روز اخیر، با 255 نفر از دست‌فروشان دوره‌گرد برخورد شده است بیان کرد: نمونه‌برداری از آب‌های آشامیدنی شهری، روستایی و بازرسی‌های مشترک از اماکن عرضه مواد غذایی از دیگر اقدامات انجام‌شده در قالب طرح تشدید سلامت نوروزی بود.

حسین‌نژادی با بیان اینکه در طول تعطیلات نوروز سه‌هزار و 589 نفر از مددجویان به بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا مراجعه کرده‌اند گفت: از این تعداد مراجعه‌کننده به دوهزار و 978 نفر به‌صورت سرپایی و به 611 نفر به‌صورت بستری در بخش‌های مختلف بیمارستان، خدمات درمانی ارائه شده است.

وی در بخش فویت‌های پزشکی تعداد مأموریت‌های اورژانس 155 در طول تعطیلات نوروز را 133 مورد و تعداد خدمات ارائه‌شده به حادثه‌دیدگان تصادفات جاده‌ای را 22 نفر دانست و افزود: در این مدت علاوه‌بر خدمات‌دهی به حادثه‌دیدگان تصادفات جاده‌ای به 111 نفر نیز امدادرسانی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا با اشاره به تولد نخستین نوزاد استان گیلان دو دقیقه پس از تحویل سال نو آن‌هم به‌صورت طبیعی در بخش زایشگاه بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان گفت: تاکنون تعداد متولدین سال جدید به 33 نفر رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 371314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟