شناسایی و انهدام بزرگ‌ترین باند قاچاقچیان خارجی سوخت در هرمزگان

سرهنگ «علی‌اصغر خرم‌روی» اظهار کرد: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و تدابیر فرمانده مرزبانی ناجا و با توجه به پیامدهای مخرب و تأثیرگذار پدیده قاچاق Contraband بر اقتصاد کشور برخورد قاطع با باندها و شبکه‌های سازمان‌یافته قاچاق کالا ارز به‌صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی از کشف بزرگ‌ترین محموله سوخت قاچاق وانهدام یک باند بزرگ از قاچاقچیان خارجی سوخت در استان خبر داد و افزود: در این راستا با انجام اقدامات اطلاعاتی مراقبت‌های ویژه و با تلاش‌های شبانه‌روزی و فعالیت‌های بی‌وقفه مرزبانان شهرستان بندرلنگه یک باند از قاچاقچیان خارجی سوخت که به‌صورت کلان اقدام به قاچاق می‌کردند را شناسایی و تحت نظر اطلاعاتی قرار دادند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان افزود: با اقدام به‌موقع مرزبانان شهرستان بندرلنگه و در یک عملیات سریع و غافلگیرانه محموله سوخت قاچاق در ۸ مایلی جنوب جزیره ابوموسی شناسایی و توقیف شد.

خرم‌روی گفت: در این عملیات یک فروند شناور یدک‌کش توقیف و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نو گازوئیل با ارزش ۸ میلیاردی ریال نیز کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه ۴ نفر متهم تبعه کشور هند دستگیر و اقدامات قانونی از طریق مراجع قضائی به‌صورت ویژه در حال پیگیری است.

سرهنگ خرم‌روی افزود: این محموله قاچاق قرار بود در بازار Store فرآورده‌های سوختی خلیج‌فارس به فروش برسد که قاچاقچیان در این هدف و خروج غیرقانونی این سرمایه ملی ناکام ماندند.

وی با برشمردن خسارت‌های جبران‌ناپذیر قاچاق بر پیکره اقتصادی و اجتماعی جامعه، یادآور شد: مرزبانی هرمزگان با عزم جدی خود برای مبارزه با پدیده سازمان‌یافته قاچاق اجازه هیچ‌گونه فعالیت سودجویانه را در مناطق ساحلی و دریایی استان هرمزگان را نخواهد داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 368963 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟