مهرداد کرمی دادستان یاسوج با اشاره به بازگشت ۴۲۱ هکتاری از اراضی ملی و منابع طبیعی به بیت المال از ورود جدی دستگاه قضا به دستبرد‌هایی که به منابع طبیعی، محیط زیست، کوه، رودخانه و انفال وارد می‌شود خبرداد و گفت: ۳۱۰ پرونده در رابطه با تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی و محیط زیست تشکیل و دراین رابطه ۴۰۰ متهم احضار و قرار‌های تامینی متناسب برای آنان صادر شده است.

وی گفت: همه ادارات متولی پای کار هستند و دستور داده ایم که به محض مشاهده تصرفات ابتدایی ورود و به نمایندگی از دادستان برخورد کنند.

این مقام قضایی افزود: ۳۱۰ پرونده در رابطه با تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی و محیط زیست تشکیل شده است که دراین رابطه ۴۰۰ متهم احضار و قرار‌های تامینی متناسب برای آنان صادر شده است.

دادستان یاسوج در ادامه به حوزه تغییر کاربری اراضی زراعی اشاره کرد و گفت: ۷۸ پرونده تشکیل و ۸۰ نفرهم متهم این پرونده‌ها هستند که ۸ هکتار اراضی که تغییر کاربری اراضی داده اند با وضع سابق اعاده شده است.

کرمی به اقدامات دستگاه قضایی در خصوص رفع حریم رودخانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در حریم رودخانه بشار بیش از سه چهارم حریم این رودخانه رفع تصرف شده است و برای سال آینده نیز برنامه‌های خوبی را در دست انجام داریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه منابع طبیعی، حفظ طبیعت و محیط زیست کار‌های خوبی انجام شده است، گفت: در ایام نوروز با فعال‌تر شدن گشت‌های منابع طبیعی و محیط زیست از تصرف، تخریب حاشیه‌ی رودخانه ها، اراضی ملی، منابع طبیعی و محیط زیست جلوگیری می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان به چاه‌های غیرمجاز اشاره کرد و افزود: دردوسال گذشته، ۲۰۰ چاه غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده است که تعدادی مسلوب المنفعه شده و تعدادی هم در مرحله رسیدگی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این عروس و داماد در تهران سر بریده شدند + فیلم های و عکس های تکاندهنده

خیلی عجیب / این پسر باردار شده است! +عکس

عروس خانم به کثافتکاری قبل از ازدواج اش ادامه داد! / مجتبی مچ او را در خانه گرفت!

ماجرای عکس 2 پسری که مورد آزار عربستانی ها قرار گرفتند / چه زود پیر شده اند!

​شلیک به سارق حرفه ای پشت فرمان خودروی پلیس/ عملیاتی همانند کبری 11 + عکس

فریبا من را فریب داد! / پسر شیطان صفت دام هولناکی برای من پهن کرده بود

دستگیری زورگیر مسلح که در کمین مسافران نوروزی در آبادان بود+عکس

ارتباط همزمان دانشجوی شیطان صفت با نسرین و مهشید

عکس هوایی دریاچه زیبا و عجیب ایران در اینستاگرام فضانورد روس

امیر ژوله ممنوع التصویر شد + عکس

فتوای خنده دار مفتیان عربستان درباره خوردن آجیل در نوروز +عکس

حمله شبانه ۵ مرد نقابدار به پایانه مسافربری غرب تهران / همه به وحشت افتادند + تصاویر

مرگ نوزاد 4 ماهه در چادر نوروزی / خانواده در حال شنا بودند

پشیمانی مادر دوقلوها از کثافت کاری های شوم

این دزد پول های امام زاده را می دزدید+ عکس

کدخبر: 368512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟