مرزبان ربوده شده ایرانی زنده است/جزئیات درگیری مسلحانه در مرز سراوان

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، اظهار کرد: به لطف خداوند و حمایت‎های سطح کشور و تلاش‎های همرزمان وضعیت خوبی دارد و همه برای تحویل سال آماده‎اند.
وی با بیان اینکه بستر‌های مرزی و مناطق مرزی در نقاط مختلف اعم از مرز‌های شمالی، جنوبی، شرق و غرب بکر و برای حضور گردشگران آماده است، بیان کرد: با وجود فتنه‎انگیزی استکبار در کشور‌های همسایه مرز‌های امنی داریم و مرز‌های حوزه خلیج فارس، دریای خزر، مناطق کوهستانی، مناطق کویری و جاذبه‌های تاریخی شرق آماده حضور گردشگران و سرمایه‎گذاران هستند.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان اینکه استان گلستان از مناطق مرزی بدون مشکل محسوب می‎شود، تصریح کرد: استان گلستان از استان‎های مهم کشور است و با کشور ترکمنستان بیش از ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک دارد.
رضایی از تدوین و اجرای طرح حریم امنیتی مرز در راستای مدیریت مرز‌های استان گلستان طی سال‎جاری خبر داد و گفت: این طرح در شورای امنیت و کارگروه ویژه مرز کشور به تصویب رسید، این طرح در راستای مدیریت مطلوب در مرز‌ها است که در آن مناطق قرمز و زرد مشخص شده است.
وی اضافه کرد: مسؤولان و همکاران ما در مرزبانی استان گلستان محدودیت‎ها، قابلیت‌ها و اختیارات این مصوبه را به اطلاع مرزنشینان و مسؤولان ذی‎ربط برسانند تا مدیریت مرز‌ها به بهترین نحو انجام شود.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از راه‎اندازی کارگروه ویژه مرز در نیمه نخست سال آینده با مسؤولیت وزیر کشور در استان گلستان خبر داد و افزود: در راستای این کارگروه طرح جامعی تنظیم و اجرا می‎شود که نویدی برای مرزنشینان و مدیریت خوب در حوضه دریا و خشکی است.
رضایی گفت: در قرارگاه نوروزی استان گلستان اتفاقات و برنامه‎های خوبی در نظر گرفته شده تا در ایام نوروز برای مرزنشینان ایام شادی و سروری را رقم بزنند.
وی با اشاره به درگیری گروه تروریستی در مرز سراوان، گفت: بر اثر اتفاقی که در مرز سراوان افتاد یک گروه تروریستی با مرزبانان و همکاران مرزبان ما در سپاه درگیر شدند که این توطئه در همان نقطه صفر مرزی خنثی شد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ادامه داد: براساس آخرین اخبار Latest NEWS دو جنازه باقی ماند و چهار جنازه را با خود حمل کردند که ۶تروریست Terrorist و فریب‎خورده به هلاکت رسیدند و خودروی حامل مواد انفجاری نیز در آن نقطه خنثی شد.
رضایی به وضعیت سرباز مفقود مرزبانی در مرز میرجاوه اشاره و ابراز کرد: این مسأله از دغدغه‎های جدی ما است، پیگیری‎هایی داریم و امید است بتوانیم به زودی این سرباز عزیز را به آغوش خانواده بازگردانیم، اما متأسفانه تاکنون موفق نشدیم.
وی گفت: در حال حاضر این سرباز زنده و سلامت است و امیدواریم در اولین فرصت به آغوش خانواده و مرزبانی بازگردد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان اینکه یکی از معضلات جدی ما قاچاق Contraband به‎ویژه قاچاق کالا و مواد مخدر Drugs است، خاطرنشان کرد: مرزبانی علاوه‎بر وظیفه ذاتی و قانونی خود که مانع تردد‌های غیرمجاز می‌شود با قاچاق هم برخورد می‎کند.
رضایی تصریح کرد: در سال‎جاری بیش از ۷۱ تن موادمخدر در مرز‌های شرقی کشور کشف شد و در بحث کالا‌های قاچاق نیز کالا‌هایی که در اقتصاد مقاومتی اثر دارند و جزو هدف‎های جدی ما هستند در برخی کالا‌ها از ۱.۵ تا هفت برابر افزایش کشفیات برای مقابله با قاچاق داشتیم که این مهم نتیجه عملکرد هدفمند مرزبانی در سراسر کشور است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نیت شیطانی شاگرد تعویض روغنی در کرج / نصف شب بود که مرا داخل چال برد!

بلایی که بر سر دختر18 ساله تنها در خانه آمد + عکس

زن جوان تهرانی در حمام غافلگیر شد / اعتراف تلخ یک مرد + عکس

هدیه میلیونی دستگاه خودپرداز به زن و شوهر جوان + فیلم

مرزبان ربوده شده ایرانی زنده است/جزئیات درگیری مسلحانه در مرز سراوان

ماجرای درخواست نامشروع جوان بوالهوس از زن استاد آموزشگاه زبان که شوهر داشت

قاتل محمد حاجی دستگیر شد / او مقابل باشگاه خون راه انداخته بود

حمام خون در میدان انقلاب در آستانه سال نو

پشت پرده کثیف قنادی‌ معروف تهران + عکس

مرگ فجیع 2 خواهر اقلیدی در پشت بام با پتو و بالشت

مجری معروف تلویزیون راهی بیمارستان شد +عکس

این مرد یک روز بعد از اعدام بیگناهی اش ثابت شد + عکس

شیرینکاری احمقانه یک دختر با نامزدش پلیس را شوکه کرد! + عکس

تصاویری از خلوت من و شوهرم در اتاق خواب به دست جوان 19 ساله افتاده بود / مجبور شدم سرقرار بروم!

اعتراف پسر 17 ساله در تهران به قتل عام 4 عضو خانواده اش / محمد با نامادری اش درگیر شد و دست به اسلحه برد!

وقتی فهمیدم زنم با شوهر سابقش ارتباط پنهانی دارد از خود بی خود شدم! + عکس

نقشه عجیب دختر دانشجوی تبریزی برای مردانی که دنبال ارتباط پنهانی بودند!

 

کدخبر: 367838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟