پرونده‌ای دیگر روی میز قاضی Judge خدابخشی، سرپرست دادسرای انقلاب مشهد، گذاشته شد که نشان می‌داد یک محموله دیگر مشروبات الکلی از سمت غرب کشور برای چندمین‌بار در یک ماه اخیر به سمت خراسان‌ رضوی و مشهد در حال انتقال است. مأموران پلیس Police مبارزه با قاچاق Contraband کالا و ارز خراسان‌ رضوی نیز درخواست صدور مجوز کشف این مواد را داشتند.

دستورهای ویژه قضایی

قاضی خدابخشی که دستورهای ویژه‌ای درباره مبارزه بی‌امان با این سوداگران داده بود، این‌بار صرفا به یک دستور ساده اکتفا نکرد و در دستوری ویژه از مأموران خواست تا با اشراف اطلاعاتی و تمرکز روی محل بارگیری این محموله‌ها در غرب کشور، به شناسایی عامل اصلی قاچاق مشروبات به مشهد اقدام کنند.

با صدور دستور ویژه قضایی، مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌ رضوی عملیاتی شبانه‌روزی را آغاز کردند. مأموران در اقدامی اطلاعاتی و با توجه به صحبت‌های متهمانی که طی ماه‌های گذشته در مشهد و استان دستگیر شده بودند، متوجه شدند که در اصل به دنبال یکی از قاچاقچیان دانه‌درشت هستند که در بسیاری از این پرونده‌های کشف‌شده دست داشته است.

شناسایی آقای الف.ب.

مأموران دست از تحقیق برنداشتند و در گام بعدی متوجه شدند که این فرد به نام الف. ب. در شهرهای مختلفی در غرب کشور به جاسازی مشروبات الکلی در زیر بار مجاز خودروهای سنگین و خودروهای سواری تیزرو اقدام می‌کند.

در پیگیری این پرونده‌ها اطلاعات محرمانه‌ای به پلیس رسید که نشان داد در آستانه سال نو این فرد که به نوعی پدرخوانده قاچاقچیان مشروب است قصد دارد شخصا یک محموله بزرگ را به مشهد منتقل کند.

سرپرست دادسرای انقلاب مشهد که در جریان تمام جزئیات این پرونده بود با فراخواندن مأموران، دستورهایی مهم برای دستگیری صادر کرد و به این ترتیب، تمام راه‌های فرار Escape احتمالی به روی متهم بسته شد.

شناسایی مخفیگاه پدر خوانده

الف. ب. فارغ از تمام این پیگیری‌ها محموله‌ای بزرگ را به مشهد منتقل کرد و توانست در مخفیگاهی واقع در خیابان شریعتی، این محموله را تخلیه کند. هرچند مأموران پیش‌ از رسیدن متهم به مخفیگاهش رد محموله او را زده بودند، شناسایی محل دپوی این مشروبات نیز اهمیت ویژه‌ای داشت.

متهم پرونده در حالی سودای پخش مشروبات را در شب عید در سر می‌پروراند و روی چرتکه حساب و کتاب سودش از محل فروش این محموله شیطانی را بالا و پایین می‌کرد که صبح دیروز تمام حساب و کتاب‌هایش به هم ریخت و سردی دست‌بند پلیس مستی حاصل از این قمار کثیف را از بین برد.

دستگیری پدرخوانده

با دستگیری پدرخوانده الکلی در مشهد، بازرسی از مخفیگاهش آغاز شد. سرپرست دادسرای انقلاب مشهد دراین‌باره با اشاره به جزئیات این پرونده گفت: این فرد اهل و ساکن مشهد است و مشروبات را از غرب کشور به مشهد منتقل می‌کرده است.

قاضی خدابخشی افزود: در بازرسی از این مخفیگاه، مأموران موفق به کشف تعداد دو هزار و ۵۱۰‌ بطری و قوطی انواع مشروبات الکلی خارجی، ۴۰ لیتر مشروبات دست‌ساز و۹۰ بطری خالی کشف شدند.

وی ادامه داد: در این پرونده دو متهم دستگیر شدند و تحقیقات گسترده‌ در این پرونده همچنان در حال انجام است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 367462 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟