دفاعیات قلدرانه راننده اتوبوس مرگ دراویش پاسداران / این مرد انگار نه انگار قاتل است! + عکس

به گزارش رکنا به نقل از شهدای ناجا ؛ در ابتدای جلسه قاضی Judge اظهار کرد: به دلیل اینکه وکیل تعیینی‌ در مرحله‌ اخذ آخرین دفاعیات‌ در دادگاه حضور نداشت، یکبار دیگر متهم در این جلسه تفهیم اتهام می‌شود.

یزدان فلاح‌زاده نماینده حقوقی ناجا و وکیل مدافع اولیای دم شهدا در دادگاه گفت: از قاضی درخواست دارم اجازه دهد وسایل، ادوات و سلاح‌هایی که در صحنه حادثه Incident پیدا شده را به دادگاه بیاورند.

فلاح‌زاده تصریح کرد: محمد ثلاث جان ۴ نفر از جوانان ما را گرفته است، در صورتی که مأموران نیروی انتظامی می‌توانستند از سلاح استفاده کنند و غائله‌ را در عرض چند دقیقه خاتمه دهند که در این صورت به اغتشاشگران‌ و مردم عادی خسارت زیادی وارد می‌شد.

وی ادامه داد: محمد ثلاث‌ خود را به گروه خاصی نسبت می‌دهد، در صورتی که این گروه از کار ثلاث ابراز انزجار کرده‌اند و برای وی درخواست اشد مجازات دارند.

نماینده حقوقی ناجا ادامه داد: شورشیان‌ باعث شهادت ۴ تن از جوانان ما از جمله گروهبان‌ یکم رضا امامی۲۱ ساله، گروهبان یکم محمد بایرامی ۲۲ ساله، سرباز وظیفه رضا علیدادی ۱۹ ساله و بسیجی محمدحسین حدادیان ۲۱ ساله شدند.

در ادامه دادگاه قاضی از محمد ثلاث‌ خواست تا در جایگاه قرار گیرد و از خود دفاع کند.

قاضی خطاب به ثلاث گفت: با توجه به ماده ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون Law آیین دادرسی کیفری و کیفرخواست صادر شده از ناحیه دادسرای امور جنایی عمومی و انقلاب تهران و شکایات اولیای دم برای شما درخواست قصاص شده است.

قاضی کشکولی ادامه داد: شما دارای ۸ فقره سابقه و با توجه به معاینه روانپزشکی در تاریخ ۲ اسفند ۹۶ از سلامت روانی برخوردار هستید‌. پزشکی قانونی اعلام کرده شهید بایرامی به علت خرد شدگی‌ سر به دلیل برخورد با اتوبوس شما و ۲ شهید دیگر ناجا به دلیل صدمات متعدد و برخورد با جسم سخت به شهادت رسیده‌اند. آیا این اتهامات را قبول دارید؟

محمد ثلاث در دفاع از خود گفت: خیر.

وی افزود: من ثلاث هستم و دوستدار فقرا‌، عین‌ بلا هستم و از بلا نمی‌ترسم‌.

متهم گفت: ما ۱۵ روز بود که درب‌ پاسگاه پاسداران برای آزادی Freedom بزرگمان نعمت‌الله ریاحی اتراق‌ کرده بودیم که یگان ویژه آنجا آمدند و ما را زدند.

ثلاث‌ گفت: مأموران نیروی انتظامی به سر من زدند و سرم ۱۷ بخیه خورد، بعد از آن سوار پراید شدم و به خیابان گلستان هفتم رفتم و سوار اتوبوس شدم.

متهم در دفاع از خود ادامه داد: ۱۵ روز بود که در خیابان گلستان هفتم اتراق‌ کرده بودیم؛ حدود ۱۰۰۰ نفر بودیم که بزرگمان از ما خواست که آنجا را ترک کنیم، خیلی‌ها رفتند و فقط چند نفر مانده بودیم که ما هم قرار بود برویم.

ثلاث افزود: بعد از اینکه در خیابان گلستان هفتم از پراید پیاده شدم، سوار اتوبوس شدم و به سمت پادگان رفتم. اول با سرعت پایین حرکت کردم؛ من یک کلمه در پاسگاه گفتم که عمدی به مأموران نزدم، اما مأموران نیروی انتظامی من را کتک زدند و دستم‌ را شکستند.

وی ادامه داد: من قصد کشتن Killing مأموران را نداشتم، چون چند بار چراغ و بوق زدم. روی اتوبوس بوق‌ گاوی نصب شده بود، چند بار بوق زدم که مأموران کنار بروند.

متهم گفت: نیروی انتظامی می‌گوید مأموران خود را آموزش داده، این چه آموزشی است که وقتی به مردم می‌رسند آن‌ها را می‌زنند، اکنون هم از خدا برای بازماندگان صبر و برای خودم بخشش می‌خواهم، خودم هم ناراحت هستم. من نمی‌توانم حتی سر یک گنجشک‌ را ببرم.

ثلاث‌ ادامه داد: من عاشق اعدام execution هستم. زمانی که ۲۴ ساله بودم به حرم امام رضا(ع) رفتم و آنجا به پسرم گفتم من از امام رضا(ع) ۵۰ سال عمر می‌خواهم. اکنون هم ۵۰ ساله هستم و می‌خواهم اعدام شوم.

ما را از سر بریده می‌ترسانند

گر از سر بریده می‌ترسیدیم

در محضر عاشقان نمی‌خندیدیم

ثلاث‌ گفت: وجدانم راحت است. اگر ۵۰ نفر هم در این حادثه می‌مردند، خواست خدا بوده است و دیگر حرفی برای گفتن ندارم.

قاضی از ثلاث‌ پرسید: شما گفتید دوست دارید اعدام شوید، چرا؟

ثلاث پاسخ داد: به خاطر اینکه از نیروی انتظامی سیر شده‌ام. آن‌ها در تمام زندگی ما هستند. من زمانی که سوار اتوبوس بودم، هیچ کسی را جلوی خودم ندیدم‌.

قاضی گفت: چرا در مدت این ۱۵ روز اتوبوس را حرکت ندادید و آن روز اقدام به رانندگی کردید؟

ثلاث گفت: می‌خواستم به مأموران بگویم که داخل اتوبوس کسی نیست و ما سلاحی نداریم و باید از روی جنازه من رد شوید تا به بزرگمان برسید‌.

قاضی از ثلاث پرسید: شما روز اول دادگاه گفتید چون عصبانی بودید به سمت مأموران هجوم بردید.

ثلاث گفت: من چون می‌خواستم اعدام شوم این را گفتم، مأموران تمام بدنم را خرد کرده بودند و می‌خواستم بمیرم؛ شکایت نیروی انتظامی را باید به چه کسی ببرند؟ من را می‌زدند بهتر است که اعدام شوم. دوست دارم بروم و این زندگی را نمی‌خواهم، اما وکیلم گفت که در دادگاه حقیقت را بگویم.

قاضی کشکولی از متهم پرسید: شما بعد از برخورد به خودروهای جلویی باز هم ترمز را فشار می‌دادید‌، چرا؟

ثلاث پاسخ داد: چون استرس داشتم و می‌ترسیدم مأموران دوباره وارد اتوبوس شوند و من را بزنند. چشمان من ضعیف است و اکنون ۲ متری خود را هم نمی‌بینم.

قاضی گفت: این اولین بار است که می‌گویید چشمانتان ضعیف است.

ثلاث‌ گفت راست می‌گویم. من را به پزشکی قانونی ببرید و آزمایش کنید، اکنون هم شما را به خدا می‌سپارم.

در ادامه دادگاه قاضی دستور داد ادوات و سلاح‌هایی که در صحنه جرم Crime کشف شده بودند را به دادگاه بیاورند سلاح‌هایی از جمله شمشیر، قمه، چوب با اجازه قاضی وارد دادگاه شد.

قاضی محمدی کشکولی در حاشیه سومین جلسه دادگاه محمد ثلاث قاتل 3 مأمور نیروی انتظامی در خیابان پاسداران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: حادثه‌ای که در گلستان هفتم خیابان پاسداران اتفاق افتاد، از معدود جرایمی بود که موجب تشویش اذهان عمومی شد و نظم عمومی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

وی افزود: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر اینکه در رسیدگی‌های قضایی تعللی صورت نگیرد و باید الزامات قانونی در نظر گرفته شود، همچنین ریاست کل دادگستری استان تهران و سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران تلاش کردند که زمینه را برای رسیدگی منصفانه برای طرفین پرونده مهیا کنند.

 قاضی محمدی کشکولی گفت:هیئت قضایی هم تلاش کردیم موازین قانونی به ویژه مقررات آیین دادرسی کیفری و همچنین اصول بی طرفی و استقلال مرجع قضایی که از اصول آیین دادرسی به شمار می‌رود را رعایت کنیم تا با رعایت مقررات قانونی و عدم تعجیل در رسیدگی بتوانیم بدون حاشیه به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنیم و دادگاه فرآیند رسیدگی منصفانه را طی کند.

وی افزود: مهلت دادگاه به پایان رسید و تلاش شد زوایای پرونده روشن شود و به متهم فرصت داده شد از خود دفاع کند، لذا امروز آخرین جلسه دادگاه را داشتیم و ان شالله هئیت قضایی حکم را طی فرصت قانونی صادر می‌کند.

قاضی Judge شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی در حاشیه دادگاه محمد ثلاث در جمع خبرنگاران اظهار کرد:ختم رسیدگی اعلام شد و دادگاه مکلف است ظرف مهلت قانونی رأی را صادر و ابلاغ کند و آنها نیز می‌توانند اعتراض کنند و اعتراض به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.

وی گفت: ظرف یک هفته باید رأی صادر شود و بعد از ابلاغ ظرف 20روز قابل تجدید نظر است.

سرپرست دادسرای امور جنایی تاکید کرد: متهم در دادگاه به سمتی پیش می‌رفت که اقدامات خود را انکار کند درصورتی که از روزی که این اتفاق رخ داد من شخصا حضور داشتم و اعتراف او را شنیدم.

قاضی شهریاری گفت: شکستگی دست وی برای قبل است و ربطی به حادثه Incident ندارد و اسناد پزشکی او وجود دارد که در بیمارستان هفت تیر بستری بوده. متهم می‌گوید متوجه نبوده است اما پس چطور به سمت چپ و بعد راست منحرف حرکت می کرد.

وی با بیان اینکه حادثه پاسداران سازمان دهی شده بوده و جریانی این ماجرا را کنترل می‌کرد، ادامه داد: فیلم حادثه واعترافات متهم هم موجود است حال شاید وظیفه متهم انکار کردن وقایع باشد اما دادگاه به موارد موجود در پرونده توجه می‌کند.

قاضی شهریاری بابیان اینکه طبق گفته قاضی این پرونده تکمیل ترین پرونده است، ادامه داد: ما ظرف 48 ساعت تحقیقات را انجام دادیم سلامت روحی متهم هم مشخص است و اینکه می‌گوید این موضوع به کارشناس ارجاع شود منطقی نیست، چرا که او می‌داند چگونه رانندگی کند او 15 سال راننده بوده و تهاجم عمدی بوده است و انشالله دادگاه رای را ظرف مهلت قانونی صادر می کند

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

کارت بانکی لیلا دست جوان خبیث بود نیت کثیف زود لو رفت

دلیل دستگیری رحیم مشایی چه بود!

عکس شوم یک زن در صندلی جلوی ماشین مردجوان !

دفاعیات قلدرانه راننده اتوبوس مرگ دراویش پاسداران / این مرد انگار نه انگار قاتل است! + عکس

آزار شیطانی دختر 11 ساله توسط زن فامیل+ عکس

تجاوز وحشیانه به جسد دختر دانشجو در خانه مجردی + عکس

فرزانه عامل قتل عام خانوادگی شهرک آزادی تهران، آزاد شد

ارتباط شوم زن جوان قبل و بعداز ازدواج با 2 شوهر! / رامبد آخری بود!

کثافتکاری یک مرد در گلدان همسایه / او دو زن را به خلوتگاه برده بود + عکس

عمل تحسین برانگیز یک آتشنشان در نجات زن جوان از مرگ+ فیلم و عکس

مرده ای که زنده است! / دادخواست عجیب از دادگاه

مهدی با زن صیغه ای مینا ارتباط پنهانی داشت / چند مرد اجیر کردم تا او را بکشند +عکس

خواستگاری عجیب یک آقازاده از 5 دختر جوان!

سوسن نمی دانست مرد دیوانه او را در حمام غافلگیر می کند! / اعتراف شیطانی + عکس

مرد شیطان صفت دختر دوستش را آزار شیطانی داد + عکس

مرگ «معشوقه مارها» / این مرد با مارهای کبری زندگی می کرد! + عکس

 

کدخبر: 367354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟