انفجار بمب زیر خودروی پلیس در ایرلند شمالی

در زمان انفجار این بمب که صبح امروز صورت گرفت کسی در خودرو نبوده و تلفاتی نداشته است.

یک سخنگوی پلیس Police ایرلند شمالی اظهار داشت که در پی وقوع این حادثه Incident کارشناسان خنثی‌کننده بمب پلیس در محل حادثه حاضرشده و مشغول تحقیق در این باره هستند.

وی افزود که تا تکمیل تحقیقات پلیس، خیابان‌های اطراف محل وقوع حادثه بسته خواهد بود.

منابع امنیتی ایرلند احتمال می‌دهند که این بمب را گروه‌های جمهوری‌خواه تندرو و مخالف روند مذاکرات صلح میان احزاب سیاسی ایرلند شمالی، جاسازی کرده‌اند.

تاکنون جزئیات بیشتری در مورد علت این حادثه منتشر نشده است.

آرلین فوستر رهبر حزب دمکراتیک وحدت طلب ایرلند که برای دیدار با مقامات اروپایی راهی بروکسل شده ضمن محکوم کردن این حادثه اظهار داشت که عاملین این اقدام افرادی ترسو و بزدل هستند.

این حادثه در حالی صورت گرفته که ایرلند شمالی از یک‌سو درگیر مذاکرات صلح برای بازیابی دولت ائتلافی 'شین فین ' (شاخه سیاسی ارتش جمهوری‌ خواه ایرلند) و حزب دمکراتیک وحدت طلب ایرلند و از سوی دیگر ناظر بر تحولات روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و پیامدهای منفی آن بر این منطقه می‌باشد.

13ماه از زمانی که، دولت ائتلافی ایرلند شمالی به دلیل کناره‌گیری «مارتین مک گینس» از معاونت 'آرلین فاستر' سر وزیر دولت این منطقه منحل شد، می‌گذرد، اما به‌رغم مذاکرات متعدد میان رهبران احزاب دمکراتیک وحدت طلب و شین فین درباره تشکیل مجدد دولت ائتلافی، هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده است.

بحران ایرلند شمالی از سال 1968 آغاز شد و تا 1998 میلادی که دولت کارگری به رهبری 'تونی بلر' توافق صلح را امضاء کرد، ادامه داشت. در این سه دهه بیش از سه هزار و600 نفر کشته و حدود 50 هزار نفر زخمی شدند.

اما فضای سیاسی ایرلند شمالی به‌رغم پایان درگیری‌های مسلحانه، همچنان میان جمهوری خواهان و طرفداران دولت مرکزی انگلیس موسوم به اتحادگرایان تقسیم و این مساله سبب پیچیده‌تر شدن مسائل این منطقه شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 363779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟