کشف ۴۳۸ هزار عدد انواع مواد محترقه در مازندران

سرهنگ احمد رضا فغانی، گفت: چهارشنبه سوری که به عبارتی تبدیل به چهارشنبه سوزی شده است حالت انحراف یافته چهارشنبه سوری ایرانیان باستان است که با صنعتی شدن جوامع و با آمدن مواد محترقه و انواع نارنجک‌های دستی با تمام آسیب‌ها و زیان هایش به حالت امروزی در آمده است.

رئیس پلیس Police امنیت عمومی مازندران با اشاره به خطرات ناشی از استفاده از مواد آتش زا و خطر آفرین، گفت:: در چهار شنبه آخر سال گروه‌های بسیاری از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان دست به اقداماتی می‌زنند که بسیار خطرناک بوده و در مواردی زیاد غیر قابل جبران است.

وی با اشاره به این که پلیس هیچ گاه مخالف شادی و نشاط جوانان نیست، خاطر نشان کرد: متاسفانه در چنین روزی تعداد زیادی از هموطنانمان به ویژه نوجوانان وکودکان بی گناه و بی خبراز همه جا بر اثر سوختگی‌ها و جراحات ناشی از انفجار انواع مواد محترقه در جشنی سوری و کاذب روانه بیمارستان‌ها می‌شوند.

سرهنگ فغانی با اشاره به ماده ۶۱۸ قانون Law مجازات اسلامی هرگونه هیاهو، جنجال، حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد که موجب اخلال در نظم و آرامش عمومی یا بازداشتن مردم از کسب و کار شود جرم Crime محسوب می‌شود، گفت: برابر قانون با افراد مخل نظم و امنیت اجتماعی در چهار شنبه آخر سال برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان در خاتمه با توصیه به شهروندان برای کنترل فرزندان خود از آنان خواست: احترام به حقوق همنوعان خود را فراموش نکنند و رفتار‌های پرخطر را تفریح به شمار نیاورند تا به خاطر لحظه‌ای شادی و هیجان کاذب، حادثه‌ای ناگوار را برای خود و دیگران رقم زده و یا کودکی از دیدن زیبایی‌ها محروم کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 362020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟