به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، اداره گمرک و مهاجرت آمریکا (آی‌سی‌ای) روز سه‌شنبه اعلام کرد ماموران اداره مهاجرت فدرال از روز یکشنبه بیش از 150 نفر را که به نقض قوانین مهاجرتی متهم شده‌اند در کالیفرنیای شمالی بازداشت کرده است. به گفته این اداره، نیمی از این افراد محکومیت‌های کیفری دارند.
«توماس دی.هومن» معاون رئیس اداره گمرک و مهاجرت آمریکا، در بیانیه‌ای از «لیبی شاف» شهردار اوکلند به این دلیل که یک روز پیش از آغاز عملیات آی‌سی‌ای، آن را به طور عمومی اعلام کرده بود، انتقاد کرد.
شهردار در روز شنبه هشدار داد که باخبر شده آی‌سی‌ای قرار است در منطقه خلیج عملیاتی را انجام دهد. او در بیانیه‌ای نوشت: «من این خبر را برای ایجاد تنش در میان شهروندانمان به اشتراک نمی‌گذارم. بلکه برای حمایت از آنها این کار را انجام می‌دهم. اولویت من اطمینان از امنیت شهروندان به ویژه آنها که ضعیفتر هستند، است».
اما هومن این تصمیم شاف را غیرمسئولانه و بی‌ملاحظه توصیف کرد. هومن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم شهردار اوکلند سوءظن او نسبت به عملیات آی‌سی‌ای مشخص کرد، خطراتی را که افسران من را تهدید می‌کنند افزایش داد و مجرمان را هوشیار کرد. همچنین مشخص شد این تصمیم بر اساس شعار سیاسی او است».
هومن گفت 864 مهاجر با سوابق جنایی در جامعه آزاد هستند و به دلیل تصمیم غیرمسئولانه شهردار بخشی از آنها می‌توانند از دید ما پنهان شوند.
شاف سه‌شنبه در پاسخ به انتقاد آی‌سی‌ای گفت: «من از به اشتراک گذاشتن این اطلاعات پشیمان نیستم. این حق قانونی اوکلند است که پذیرای مهاجران باشد و ما قانون Law شکنی نکرده‌ایم».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 361723 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟