شلیک شکارچی متخلف به محیط‌بان میانه‌ای+ عکس

داوود قاسم‌زاده، مدیر روابط عمومی محیط زیست آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: شکارچی متخلف با شلیک مستقیم اسلحه ساچمه‌ای به پای محیط‌بان میانه‌ای، وی را روانه بیمارستان کرد.

وی نام محیط‌بان میانه‌ای را محمد قربانی ذکر کرد و گفت: محیط‌بان میانه‌ای بلافاصله پس از زخمی شدن به بیمارستان میانه منتقل شد.

قاسم‌زاده اضافه کرد: تیراندازی به محیط‌بان در منطقه شکار ممنوع "کاغذکنان" شهرستان میانه اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی محیط‌بانان میانه‌ای شکارچی متخلف را تعقیب کرد، شکارچی برای فرار Escape با شلیک به پای محیط‌بان، متواری شده است.

قاسم‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر فرمانده یگان محیط زیست استان در محل حاضر شده و این پرونده در حال بررسی است.

نطقه حفاظت شده کاغذکنان با مساحت 50 هزار هکتار در بخش کاغذکنان، در جنوب شهرستان میانه قرار داشته و در سال 1390 از وضعیت شکار ممنوع به منطقه حفاظت شده ارتقا یافته است.

از مهمترین گونه های پرندگان بومی منطقه حفاظت شده کاغذکنان می توان به پرندگان از راسته شاهین سانان و از تیره قوشیان شامل عقاب طلایی، کورکور، کرکس، سارگپه، سنقرگندم زار، از تیره شاهینیان دلیجه، لیلریا، بحری و بالابان، از راسته ماکیان و تیره ماکیان کبک معمولی و چیل، تیهو و بلدرچین اشاره کرد.

سایر پرندگان خشکزی و آبزی از جمله حواصیل خاکستری و ارغوانی، حاجی لک لک، چنگر، آبچیلک پاسرخ و آوازخوان، ماهی خورک کوچک و چلچله رودخانه‌ای هستند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 360712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟