چندی قبل شکایت‌های مشابهی درباره کلاهبرداری مأمور قلابی شرکت برق به کلانتری‌های 120‌سیدخندان و 102‌پاسداران گزارش شد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که مرد جوانی با مراجعه به منازل مسکونی یا تجاری با معرفی خودش به عنوان مأمور برق مدعی شده بود که مصرف برق آنها زیاد است و باید جریمه آن را پرداخت کنند. مأمور قلابی سپس با وعده گرفتن کنتور برق سه‌فاز خارج از نوبت مشترکان را فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد.

یکی از شاکیان گفت: من سازنده ساختمانی چند طبقه در خیابان کارگر شمالی هستم. مدتی قبل متهم وارد ساختمان من شد و خودش را احسان جلیلی‌پور، مأمور شرکت برق معرفی کرد. او به من وعده داد می‌تواند برایم چند دستگاه کنتور برق خارج از نوبت بگیرد و برای این کار 50‌میلیون تومان پول گرفت، اما بعد متوجه شدم که او مأمور قلابی است.
در حالی که مدام بر شکایت‌ها مطرح شده اضافه می‌شد پرونده به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه‌4 تهران به پایگاه چهارم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ فرستاده شد.

وقتی کارآگاهان برای تحقیق راهی اداره برق منطقه شدند معلوم شد که کسی با آن مشخصات در آن جا کار نمی‌کند. بررسی‌ها اما حکایت از این داشت که مأمور قلابی از رویه‌کاری شرکت برق به خوبی آشنا بوده و در مواردی هم خودش اقدام به نصب کنتور کرده بود. کارآگاهان که احتمال می‌دادند متهم از کارکنان اخراجی شرکت برق باشد سوابق افراد اخراج شده را بررسی و متهم را بین کارکنان اخراجی شناسایی کردند.

وقتی شاکیان با دیدن عکس متهم28‌ساله که رحیم.‌الف نام داشت او را شناسایی کردند، کارآگاهان راهی محل زندگی او در کیانشهر شده و رحیم را بازداشت کردند. متهم در بازجویی‌ها به کلاهبرداری‌های سریالی از مشترکان برق اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل به خاطر تخلف‌هایی که داشتم از شرکت برق اخراج شدم. از آنجا که با سیستم اداره برق آشنایی کامل داشتم به مشترکان مراجعه و با ارائه اوراق جعلی از آنان کلاهبرداری می‌کردم.
سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات از متهم در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در سیدخندان، خیابان ابوذر غفاری، بالاتر از بیمارستان رسالت، جنب کلانتری120‌سیدخندان در جریان است و کسانی که به این شیوه هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، می‌تواند به این پایگاه مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 360398 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟