پشت پرده زندگی عامل قتل عام دبیرستان و علاقه اش به یک دختر + فیلم و تصاویر
حجم ویدیو: 1.63M | مدت زمان ویدیو: 00:00:17

عصر روز چهارشنبه به وقت محلی امریکا (صبح پنجشنبه به وقت ایران) دانش‌آموز اخراجی دبیرستان «داگلاس» شهر «پارکلند» فلوریدا در 7 دقیقه شلیک بی‌امان به سمت دانش‌آموزان و کادر این مدرسه حمام خون به پا کرد و با کشتن Killing 17 نفر خونبارترین حمله مسلحانه به مدارس امریکا در 6 سال گذشته را رقم زد.

«نیکولاس کروز» 19 ساله که در این تیراندازی 14 نفر دیگر را نیز بشدت مجروح کرده بود، 40 دقیقه پس از فرار Escape در شهر «کورال اسپرینگز» دستگیر شد. متهم عصر پنجشنبه پس از انتقال به دادگاه تفهیم اتهام شد و در شرایطی که بشدت افسرده به نظر می‌رسید، به این قتل Murder عام اعتراف کرد.
اسکات ازرئیل، رئیس پلیس Police بخش برآورد در جنوب فلوریدا گفت: این تیراندازی در حالی اتفاق افتاد که در زمان واقعه 3 هزار دانش‌آموز در بخش‌های مختلف مجتمع حضور داشتند. ضارب که به نام «نیکلاس کروز» 19 ساله شناسایی شده است، پس از فرار در شهر کورال اسپرینگز در همسایگی پارکلند دستگیر شد.
از این مهاجم یک اسلحه نیمه خودکار ای آر 15 و چند خشاب فشنگ به دست آمده است.

_316077
جانفشانی دستیار مربی تیم فوتبال مدرسه
براساس آخرین گزارش‌ها 12 نفر در داخل ساختمان مدرسه جان باختند، 2 نفر در محوطه بیرونی، یک نفر در مسیر بیمارستان و دو نفر نیز در مراکز درمانی جان خود را از دست دادند که آمار کشته‌ها به 17 نفر رسید. از 14 مصدوم این تیراندازی نیز حال 3 نفر وخیم گزارش شده است.»
به گفته شاهدان در این تیراندازی علاوه بر دانش‌آموزان، «آرون فیس»، دستیار مربی تیم فوتبال امریکایی مدرسه برای نجات دانش‌آموزان خود را جلوی مهاجم انداخته بود که با اصابت چندین گلوله جان خود را از دست داد.
پلیس با وجود دستگیری قاتل، پس از انتقال کامل دانش‌آموزان به مناطق امن، نزدیک سه ساعت بخش‌های مختلف این مرکز را مورد بازرسی قرار داد تا هر گونه احتمال خطری را برطرف کند.
دانش‌آموزان نیز با هدایت پلیس ویژه، از مدرسه خارج و در صفوف منظم از محل دور شدند.

_316076
«نیکولاس کروز» که بود؟
عامل این قتل عام Massacre جوان 19 ساله‌ای بود که دو سال قبل به دلایل انضباطی از مدرسه اخراج شده بود. گرچه هنوز دلیل اخراج ضارب از مدرسه مشخص نشده است اما برخی مدعی هستند این پسر جوان به دلیل درگیری با یکی از همکلاسی‌ها بر سر دختر مورد علاقه‌اش و پیدا شدن فشنگی در کوله پشتی‌اش از مدرسه اخراج شده بود.
«نیکلاس کروز» که به گفته همکلاسی‌هایش در دوران تحصیل رفتار ناآرامی داشت، سال‌ها قبل ناپدری‌اش را بخاطر ابتلا به عارضه قلبی از دست داده بود. اما سال گذشته با مرگ مادرش آسیب روحی شدیدی خورد و به خانه یکی از دوستانش نقل مکان کرد. او علاقه زیادی به اسلحه داشت و همواره در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از سلاح‌های مختلف منتشر می‌کرد. حتی همخانه‌اش نیز می‌دانست او اسلحه‌ای در کمد قفل شده خانه‌اش نگه می‌دارد.

_316075
بررسی‌های پیام‌های کروز در شبکه‌های مجازی نشان می‌دهد او بارها به دونالد ترامپ Trump رئیس جمهوری امریکا ابراز علاقه کرده و حتی ساعاتی پیش از این تیراندازی با کلاه بیسبال شبیه کلاه ترامپ در بالکن خانه‌اش تمرین تیراندازی کرده بود.

قاتل پس از دستگیری چه کرد؟
براساس تصاویر منتشر شده از صحنه هولناک این تیراندازی، کروز در زمان این حمله ماسک بر صورت داشته و مسلسل، مهمات و گاز اشک‌آور همراهش بوده است. او پس از فرار از محل جنایت Crime به فروشگاه وال مارت رفته و با خرید یک نوشیدنی از مترو برای خوردن غذا در یکی از شعب مک دونالد توقفی داشته است. 40 دقیقه پس از جنایت یکی از مأموران پلیس به او ظنین شد و برای دستگیری‌اش اقدام کرد. کروز متهم است مرگبار‌ترین کشتار در مدرسه را در چند سال اخیر رقم زده است.

_316079
عادت عجیب
چاد ویلیامز، شاگرد 18 ساله این مدرسه درباره قاتل The Murdererگفت: «کروز در دوران مدرسه عادت عجیبی داشت. او هر روز آژیر آتش نشانی را به صدا درمی‌آورد و این کار احمقانه را تا روز اخراجش انجام می‌داد. حتی پیش از این تیراندازی نیز او آژیر آتش نشانی را به صدا درآورده و سپس دانش‌آموزان را به رگبار گلوله بسته بود.»
یکی از همکلاسی‌های سابق او نیز با تأیید حرف‌های چاد گفت: «نیکلاس رفتارهای خاصی داشت و به همین خاطر کسی با او دوست نمی‌شد. او شوخی‌های خطرناک زیادی می‌کرد و چنین اقدام وحشیانه‌ای دور از ذهن نبود.»
پیام خطرناکی که نادیده گرفته شد
براساس آخرین گزارش‌ها، «نیکولاس کروز» چند ماه قبل با انتشار فیلمی ویدئویی در فضای مجازی قول داده بود که کشتار بزرگی را در مدرسه داگلاس به راه می‌اندازد و قتل عام سال 1966 تگزاس را با همان تلفات تکرار می‌کند.
در سال 1966 یکی از دانشجویان از بالاترین نقطه برج 28 طبقه دانشگاه تگزاس به سوی مردم تیراندازی کرد و 17 نفر را کشت.
معلم ریاضی دبیرستان داگلاس گفت: «چند ماه قبل پس از انتشار این فیلم ویدئویی، مدیر مدرسه با فرستادن ایمیلی به معلم‌ها اطلاع داد که هرگز «نیکلاس کروز» را با کوله پشتی به مدرسه راه ندهیم و ما در این مدت هوشیار بودیم.»
این گزارش در حالی فاش شده است که یکی از کاربران شبکه‌های مجازی مدعی شده در زمان انتشار این فیلم موضوع را به پلیس فدرال امریکا (اف بی‌آی) گزارش داده اما هیچ اقدامی درباره آن انجام نشده است.
یکی از مسئولان ارشد اف بی‌آی با تأیید این گزارش گفت: «در سال 2017 انتشار این فیلم تهدید‌آمیز به ما اعلام شد اما به دلیل نقص اطلاعات نتوانستیم ردی از عامل انتشار آن پیدا کنیم. کروز بعد از مرگ مادرش دچار آسیب روحی شدیدی شده بود و تحقیقات ما نشان می‌دهد که او جزو گروه افراطی‌های سفید پوست نیز است.»
جردن جوب، فرمانده گروه نژادپرست موسوم به جمهوری فلوریدا تأیید کرد کروز در تمرین تیراندازی این گروه بارها شرکت کرده اما هیچ یک از اعضای گروه از او نخواسته چنین کاری کند.»
تفهیم اتهام قاتل در دادگاه
«نیکلاس کروز» 19 ساله که به گفته خانواده همخانه‌اش دچار افسردگی شدید بود، ساعاتی پس از دستگیری با زنجیری به دست و کمرش و پابندی آهنی به دادگاه انتقال یافت و اتهام قتل عام به او تفهیم شد.
او که افسرده و ناآرام به نظر می‌رسید در کنار وکیلش در برابر قضات حاضر شد و 17 مورد قتل و 14 سوءقصد را پذیرفت. به گفته قاضی Judge پرونده او عامل مرگبارترین تیراندازی در مدرسه امریکا به شمار می‌رود و بزودی در این باره محاکمه خواهد شد.
تاکنون هیچ شواهدی از بیماری روحی قاتل به دست نیامده است.
پیام تسلیت ترامپ و اعتراض خانواده‌ها
در حالی که مهاجم دبیرستان داگلاس، خود را از طرفداران رئیس جمهوری امریکا معرفی کرده بود اما پس از این تیراندازی دونالد ترامپ در پیامی توئیتری با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد و نوشت: «هیچ کس نه دانش‌آموز، نه معلم و نه هیچ کس دیگری نباید در مدارس امریکا احساس ناامنی کند.»
پس از این فاجعه بحث قوانین خرید و فروش و حمل سلاح در امریکا بار دیگر مطرح شد و ترامپ که پس از کشتار هتل لاس وگاس متعهد شده بود تدبیری در این باره اتخاذ کند مورد نقد شدیدی قرار گرفت.
آمار تکان دهنده قتل عام در امریکا
طبق آمار ثبت شده از تیراندازی‌های سال‌جاری امریکا، قتل عام دبیرستان داگلاس، هجدهمین تیراندازی سال‌جاری در مدارس و نوزدهمین حمله مسلحانه در 45 روز گذشته این کشور به شمار می‌رود. این در حالی است که با وجود اعتراض‌های فراوان هنوز در قانون Law استفاده از سلاح در امریکا تجدیدنظری نشده است.
بررسی تاریخی کشتارهای بزرگ امریکا نشان می‌دهد تا پیش از این تیراندازی؛ فستیوال موسیقی لاس وگاس با ۵۸ کشته، کلوپ شبانه همجنس‌گراها در اورلاندو با 50 کشته، ویرجینیا-تک با ۳۲ کشته، دبستان سندی‌هوک با ۲۷ کشته، کافه لوبی در تگزاس با ۲۳ کشته، مک‌دونالد کالیفرنیا با ۲۱ کشته، دانشگاه آستین تگزاس با۱۸ کشته، ادموندو، اوکلاهما با 14 کشته، سن‌برناردینوی کالیفرنیا با ۱۴ کشته و دبیرستان کلمباین با ۱۳ کشته مرگبارترین فجایع تاریخ این کشور بوده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زن شوهردار برای همخوابی بیشتر با نادر دخترش را به نامزدی او درآورد!

شرط عجیب عروس خانم برای بله گفتن به پسر عاشق در گچساران

پدر بزرگم خیلی کثافت بود او مرا ..! / دختر 10 ساله در دادگاه چه گفت؟+ عکس

قاتل فوتبالیست مشهور تهرانی و 4 نوچه اش به دادگاه معرفی شدند +عکس

درخواست یک دختر برای تغییر نام پدرش روی سنگ قبر او در بهشت زهرا

نیمه شب وقتی خواب بودم سعید قصد تجاوز داشت که ..!

خواب بودم که با وسوسه شوم سراغم آمد و ..! + عکس

دختری که 20 سال پیش از بیمارستان دزدیده شده بود، مادرش را پیدا کرد +عکس

مرگ تلخ کارگر شهرداری ایلام زیر چرخ های خودروی حمل زباله +عکس

محاکمه پسر نوجوان به خاطر بلایی که سر «پرنیان» در ساحل بابلسر آورد‎ +عکس

وقتی از سرکار به خانه آمدم زنم را با مرد غریبه دیدم / زن خائن می خواهد با مرد مورد علاقه ام ازدواج کند و..! +عکس

کثافت کاری وزیر بهداشت در کنار جاده! + عکس

فوری / هواپیمای مسافربری در مشهد دچار سانحه شد و آتش گرفت

فوری / مرگ مشکوک دختر ۱۳ ساله در ویلای فشم

آیا تنباکوی جنسی به تهران رسیده است؟

 

کدخبر: 358184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟