سرهنگ محمدرضا سراوانی فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان گفت: این دو شکارچی متخلف روز گذشته درحین شکار پرندگان مهاجر، توسط ماموران مرزبانی شناسایی و دستگیر شدند.

وی بابیان اینکه در سالجاری شکار هر نوع پرنده مهاجر به دلیل احتمال وجود بیماری آنفلوآنزی حاد پرندگان ممنوع اعلام شده است، گفت: براین اساس ماموران مرزبانی با شکارچیان متخلف برخورد و آنان را به مراجع قضایی مرفی می کنند.

سرهنگ سراوانی همچنین از دستگیری یک تبعه ترکمنستانی به دلیل حمل تعداد 50 تیر فشنگ سلاح شکاری، 200 گرم باروت و 146 عدد چاشنی باروت هنگام خروج از دروازه مرزی اینچه برون گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: این فرد، این اقلام را از برخی شکارچیان ایرانی خریداری کرده بود.

وی بابیان اینکه این تبعه ترکمنستانی مهمات خریداری شده را در دیگر وسائل خود جاسازی و قصد خارج کردن آنها از مرز را داشت که شناسایی و دستگیر شد، تصریح کرد: این فرد با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 351296 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟