شهروندی هراسان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام کرد: «عده‌ای پسرم را دزدیده‌اند و ١٠٠ میلون تومان پول برای آزادی‌اش تقاضا کرده‌اند. آن‌ها از ما خواسته‌اند به پلیس Police چیزی نگوییم وگرنه پسرم را می‌کشند.» بیشتر از چند لحظه از این تماس نگذشته بود که به دستور سردار قادر کریمی، فرمانده انتظامی خراسان‌ رضوی، مأموران پلیس آگاهی با هدایت سرهنگ کیانی، رئیس پلیس شهرستان تربت‌جام، مأمور رسیدگی به این پرونده شدند که پای جان یک نوجوان در آن در میان بود.

مأموران در اولین حرکت، خود را به منزل فرد ربوده‌شده رساندند و پس از ثبت اطلاعات هویتی‌ او، در تحقیقاتی فنی از والدین این نوجوان که دانیال نام داشت، متوجه شدند او عصر سه‌شنبه از مدرسه برمی‌گشته که ربوده شده است.

کارآگاهان پلیس آگاهی از این خانواده خواستند که در صورت تماس مجدد آدم‌ربایان، این افراد را پشت خط معطل کنند. ساعتی بعد، در تماس دوباره آدم‌ربایان، خانواده دانیال تمام مراحلی را که مأموران خواسته بودند اجرا کردند.

کارآگاهان با همکاری هوشیارانه پدر و مادر دانیال، توانستند هویت یکی از آدم‌ربایان را که جوانی ٢٢ساله بود شناسایی کنند و طرح مهار را در مکان‌هایی که احتمال داشت این فرد در شهرستان تربت‌جام در آنجا تردد کند به اجرا دربیاورند.

کارآگاهان با شگردهای پیچیده پلیسی و با توجه به تجربه زیادی که در حل چنین پرونده‌هایی داشتند، توانستند در اقدامی غافل‌گیرانه، این فرد را دستگیر کنند.

متهم با انکار تمام اتهامات، اعلام کرد روحش هم از این ماجرا بی‌خبر است و ادعا کرد در حال رفتن سر کار بوده است که مأموران بی‌دلیل دستگیرش کرده‌اند. او نمی‌دانست که گوش کارآگاهان از این حرف‌ها پر است و هنگامی که با مدارک و مستندات کشف‌شده مواجه شد، تمام راه‌های فرار Escape را در مقابل خود بسته دید. سپس به‌ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: «با دو همدستم چند روز پیش این نقشه را کشیدیم و دانیال را که از قبل شناسایی‌اش کرده بودیم سه‌شنبه غروب، هنگامی که از مدرسه بیرون زد، در یک نقطه خلوت به‌زور سوار خودرو کردیم و دزدیدیم. بعد به خانواده‌اش گفتیم ١٠٠ میلیون تومان برای آزادی Freedom پسرشان بپردازند.»

با اظهارات بی‌پرده این متهم و معرفی همدستانش، عملیاتی پیچیده برای دستگیری دیگر اعضای این باند طرح‌ریزی و آغاز شد. مأموران خیلی زود توانستند متهمان را شناسایی کنند و آن‌ها را در محاصره قرار دهند.

در حالی که لحظه‌به‌لحظه دایره محاصره تنگ‌تر می‌شد، متهمان پلیس را در یک‌قدمی خود دیدند و برای منحرف کردن ذهن مأموران، گروگان hostage خود را آزاد کردند. مأموران در حالی این نوجوان گروگان‌گرفته‌شده را پس از آزادی به آغوش خانواده‌اش بازگرداندند که حربه آدم‌ربایان مؤثر نبود و ١٠ ساعت پس از این آدم‌ربایی، مأموران توانستند در عملیاتی مقتدرانه، یک متهم دیگر این پرونده را نیز دستگیر کنند اما سومین متهم از چنگ مأموران گریخت.

اظهارات گروگان

دانیال ١٧‌ساله پس از رهایی از چنگال آدم‌ربایان و برگشتن به آغوش گرم خانواده، درباره جزئیات ربودنش به مأموران پلیس‌ آگاهی تربت‌جام گفت: «‌از مدرسه بر‌‌می‌گشتم که ناگهان یک خودرو مقابلم نگه داشت و چند نفر پیاده شدند. آن‌ها که یک اسلحه در دست داشتند مرا به‌زور سوار خودروشان کردند و همان اول، چشم‌هایم را بستند. آن‌ها برای اینکه سر و صدا نکنم، مدام با اسلحه تهدیدم می‌کردند و حتی برای ترساندنم چند تیر هوایی شلیک کردند. من نمی‌دانستم به کجا منتقل شده‌ام. بعد از آن‌ها شنیدم که پلیس شناسایی‌شان کرده است و هنگام فرار، مرا هم آزاد کردند.»

با اظهارات دانیال و با توجه به اینکه آدم‌ربایان اسلحه داشتند، تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد و متهمان به‌ناچار اعلام کردند یک کلت جنگی نیز داشته‌اند و اسلحه پیش متهم فراری است. کارآگاهان با شنیدن این اعترافات، با دستور قضایی، تحقیقات خود را برای دستگیری متهم سوم و دیگر متهمان پرونده آغاز کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

بلای هولناکی که محسن بر سر فرانک دوست دخترش در پارک طالقانی تهران آورد + عکس

برف کام عروس و داماد تبریزی را در اولین روز زندگی تلخ کرد + عکس

توهین عجیب یک زن در به دادگاه / متهم پشت به قاضی ایستاد و او را کافر خطاب کرد!

درحال آویزان کردن لباس در حیاط پشت خانه بودم که صحنه وحشتناکی دیدم و..! + فیلم و عکس

سرنوشت نامعلوم مجری مشهور و ماجراجو در قلمرو قبیله خطرناک + عکس

آرزوهای زیبای کودکان زلزله دیده سرپل ذهاب +فیلم و عکس

وقتی سر زده به خانه آمدم شوهرم را با یک زن خیابانی دیدم و ..! / این زن با چاقو به شوهرش در خیابان حمله کرد + فیلم و عکس

عروس 14ساله: از ریخت نحس شوهرم بیزار بودم که ..!

وقتی فهمیدم شوهر سحر نیست به سراغش رفتم و ..! / در عروسی دلباخته او شده بود + عکس

تجاوز وحشیانه به 2 زن جوان در جنگل شمال / 3 جوان در علی آباد کتول اعدام شدند

تصادف شدید و وحشتناک + فیلم (+16)

اقدام مرگبار زنبور شرور با زنبور عسل + فیلم و عکس دیدنی از مبازره سخت!

کدخبر: 330578 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟