سردارمسعود منفرد درحاشیه حضور و بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، افزود: پلیس Police آگاهی ناجا در کنار سایر پلیس های تخصصی دیگر علاوه بر انجام وظایف و ماموریت های ذاتی خود و به منظور ایجاد امنیت عمومی، پیشگیری و مقابله با هر گونه سوء استفاده مجرمان و نیز کمک به آسیب دیدگان زلزله با اتخاذ تمهیدات لازم در مناطق مزبور حضور پیدا کرد.

نظارت و کنترل پلیس آگاهی در خاکبرداری از آوار
وی با بیان اینکه نظارت و کنترل پلیس آگاهی در خاکبرداری از آوار زلزله دیدگان با جدیت دنبال می شود، گفت: از بدو وقوع زلزله تیم های پلیس آگاهی بالغ بر 60 تیم عملیاتی در قالب گشت زنی، چهره زنی و تیم های 'دی وی آی' ( بررسی اجساد قربانیان حوادث)، تحقیق و بازجویی و نیز بدرقه متهمان در شهرستان های سرپل ذهاب و دیگر مناطق زلزله زده مستقر شدند.
جانشین پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه از همان ابتدا ضمن انجام کمک های مردمی و کمک به مردم زلزله زده، همکاری با سایر گروه های امدادی انجام شد، تصریح کرد: اولویت اصلی پلیس آگاهی، جلوگیری از وقوع سرقت Stealing بود که در دستور کار قرار گرفت بنابراین گشت زنی در نقاط آسیب دیده و سایر مناطقی که احتمال بروز سرقت بود، خوشبختانه موجب شد هیچ گونه مورد حادی را در این زمینه نداشته باشیم.

تکذیب سرقت محموله ها و کمک های مردمی گردنه دالاهو
سردار منفرد با رد انتشار خبری در فضای مجازی در خصوص سرقت محموله ها و کمک های مردمی در گردنه دالاهو، گفت: بخشی از مردم روستاهای مسیر زلزله زده، ادعا داشتند محموله ها و کمک های کمتری به دستشان رسیده لذا در کمتر از دو مورد، خارج از طرح توزیع هلال احمر با تجمع بر روی جاده، اقدام به بردن وسایل کمکی کردند، در حقیقت هیچ سرقتی رخ نداده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حوزه پیشگیری از سرقت، امدادرسانی و ترافیک در مناطق زلزله زده از وضعیت مناسبی برخوردار است، اضافه کرد: تمام یگان های انتظامی در حوزه ماموریتی خود مشغول انجام وظیفه هستند،پلیس آگاهی نیز در کنار آنها همچنان ورود و خروج اموال و کالاها از مناطق زلزله دیده را پیگیری می کند.

نظارت پلیس آگاهی بر جابه جایی اموال آسیب دیدگان
این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه هر گونه جابه جایی و خروج اموال و اثاثیه صرفا با داشتن مجوز از کلانتری و پاسگاه ها مقدور است، گفت: همکاران ما در ورودی و خروجی مناطق زلزله زده از هر گونه جابه جایی اموال و حتی کمک های مردمی که بخواهند از مسیر این مناطق به خارج آن انتقال داده شوند، ممانعت می کنند.
سردار منفرد افزود: پلیس همچنان از حضور افراد غیر بومی در محل های حادثه Incident دیده ممانعت می کند.
این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: محل مناسبی برای نگهداری موقت اموال بلاصاحب، پیش بینی شده تا امکان شناسایی بعدی صاحبان اموال و استرداد آنها میسر باشد.
سردارمنفرد برتوجه ویژه، کنترل و نظارت پلیس براماکن مهم و تجاری نظیر بانک ها، طلافروشی و صرافی ها از دیگر اقدامات درحادثه زلزله استان کرمانشاه می باشد.
 

دستگیری قابل توجهی سارق اموال و کمک های مردمی
وی، به اجرای طرح مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری پلیس پیشگیری درچند روز اخیر اشاره کرد و گفت: تعداد قابل توجهی از سارقان اموال مردم زلزله زده و نیز افرادی که قصد خارج کردن کمک های مردمی به خارج از مناطق مزبور را داشتند، توسط پلیس دستگیر شدند که حجم زیادی از اموال مکشوفه به مال باخته ها عودت و بخشی از کمک های مردمی کشف شده به ستادهای هلال احمر تحویل داده شد؛همه متهمان دستگیر شده نیز به مراجع قضائی معرفی و پس از سیر مراحل قضائی برای تشکیل پرونده تحویل زندان Prison شدند.
سردار منفرد از شهروندان و افراد خیری که قصد کمک به مردم زلزله زده را دارند، خواست کمک های اهدایی خود را به ستادهای هلال احمر تحویل بدهند، تا مانع سوء استفاده افراد فرصت طلب از این موقعیت شوند. 
این مقام ارشد انتظامی درباره فقدان و ربایش افرادی که معمولا در اینگونه حوادث Accidents و بلایای طبیعی احتمال وقوع آن می باشد، افزود: خوشبختانه به حول و قوه الهی و تلاش همکاران هیچ موردی در این خصوص نداشتیم و خدا را شکر که در حال حاضر امنیت کامل در این مناطق برقرار است.
جانشین پلیس آگاهی ناجا گفت: پلیس برای امنیت و آسایش مردم همیشه و همه وقت در کنار آنهاست و از هیچ تلاشی فرو گذار نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حمید وقتی گیر می کرد قول ازدواج با خواهرش را به من می داد!

مرگ قاتل خانم بازیگر سرشناس در زندان + عکس

خواننده لس انجلسی هنگام اجرا روی استیج بیهوش کرد +فیلم

نقشه کثیف مردان لوکس برای فروشنده اپل های میلیونی در سایت دیوار + عکس

تجاوز ناپدریم را به خواستگارم بگویم؟ / شهرام از 8 سالگی از من درخواست های شرم آور داشت!

شاهرخ پسر همسایه با زنم ارتباط داشت / خواهر 18 ساله او را دزدیدم و انتقام شیطانی گرفتم!

حمید از 5 سالگی خشم را در خود فرو برده بود تا اینکه ..!+ عکس و فیلم

گفتگو با زن وشوهر ژاپنی که برای ماساژ درمانی به کمک زلزله زده های کرمانشاه آمده اند + فیلم و عکس

ازدواج با پسر همسایه پس از 18 جراحی زیبایی

قصه یک معجزه دیگر از زلزله / کژال خودش را سپر پرهام کرده بود و ..! + عکس

2 فیلم هولناک از لحظه زلزله / خدایا این فاجعه برای هیچ کسی پیش نیاید 14+

خواننده معروف هنگام بازدید از مناطق زلزله زده دچار حادثه شد + عکس

کدخبر: 329553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟