خانمی عرب‌ و دخترش که از یکی از کشورهای عربی برای درمان به مشهد آمده بودند، در فرودگاه با پسری جوان مواجه شدند که با تسلط به زبان عربی، از آن‌ها خواسته بود در مدتی که در مشهد هستند، به عنوان مترجم، آن‌ها را همراهی کند.

این مادر و دختر که به زبان فارسی تسلط نداشتند، با اشتیاق از این پیشنهاد استقبال کردند و با راهنمایی این فرد، به دنبال کارهای درمانی خود، به یکی از بیمارستان‌های مشهد مراجعه کردند.

دو هفته از حضور این مادر و دختر در مشهد بیشتر نگذشته بود که یک روز متوجه شدند این فرد به‌ظاهر راهنما با تهیه تصاویری مخفیانه از دخترش قصد دارد از آن‌ها اخاذی کند. این مادر میان‌سال به همراه دخترش بلافاصله با مراجعه به دادسرای مشهد، از این فرد شیاد شکایت کردند.

سوءاستفاده به بهانه ازدواج

رئیس پلیس Police فتای استان خراسان رضوى درباره جزئیات این پرونده گفت: با شکایت دختر جوان مبنى‌‌بر تهدید به انتشار تصاویر محرمانه و خصوصى،‌ رسیدگى‌ به موضوع شکایت در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: با توجه به موضوع شکایت، کارشناسان پلیس فتا در دایره مبارزه با جرائم اخلاقى‌ اقدامات خود را آغاز کردند و با اخذ اظهارات شاکى‌، متوجه شدند کلاهبردارى‌ که در طول دو هفته نقش مترجم را براى‌ مادر شاکی داشته به بهانه ازدواج، از دختر وى‌ خواستگارى‌ کرده و مادر شاکی انجام تحقیقات و ازدواج را به زمان دیگرى‌ پس از بهبود خود موکول کرده ولیکن به علت اصرارى‌ که فرد کلاهبردار داشته، به بهانه آشنایى‌ بیشتر، از دختر جوان تصاویرى‌ محرمانه تهیه کرده و با تهدید به انتشار آن‌ها، سعى‌ داشته است به مقصود سوء خود برسد.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا به دنبال اقدامات فنى‌ و پلیسى‌ متهمى‌ را در همین رابطه شناسایى‌ کردند و با هماهنگى‌ قضایى‌، وى‌ را در مشهد دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: متهم ٢٩‌ساله به نام امیر در مواجهه با ادله فنى‌، لب به اعتراف گشود و اعلام کرد: مدتى‌ است به عنوان مترجم عرب‌زبان‌ها در مشهد فعالیت می‌کنم و با دیدن این مادر و دختر‌ که براى مداوا به مشهد آمده بودند، وسوسه شدم و در معیت انجام مداواى‌ مادر شاکی، خود را به دخترش نزدیک کردم و با عنوان ازدواج و با سوء‌استفاده از موقعیت موجود، پنهان از چشم مادر، به بهانه آشنایى‌ بیشتر، با گرفتن عکس خصوصى‌ از دختر جوان، قصد داشتم او‌ را مجبور به اجراى‌ درخواست‌هایم کنم.

جهانشیرى‌ اضافه کرد: در بازبینى‌ ادله موقوفه از متهم، تعداد دیگرى‌ تصاویر غیر‌اخلاقى‌ و منافى‌ عفت نیز کشف و امحا شد. متهم نیز به همراه پرونده، برای کسب تکلیف نهایى‌، به مرجع قضایى‌ معرفى‌ گردید.

از شیادان اینترنتی نترسید

رئیس پلیس فتای خراسان‌ رضوى‌ در پایان یادآور شد: بررسى‌ پرونده‌هاى‌ موجود در پلیس فتای استان، به طور مشخص، بیانگر این است که متأسفانه بانوان بیشترین قربانیان پرونده‌هاى‌ اخلاقى‌ بوده‌اند که به دلایلى‌ از جمله هویت پنهان افراد در فضاى‌ سایبرى‌، فریب خورده‌اند و از احساسات آن‌ها سوءاستفاده شده است. در این موارد، افراد قربانى‌ به دلیل آشنا نبودن با حقوق شهروندى‌، هراسان می‌شوند و موضوع را به پلیس گزارش نمى‌‌کنند.

جهانشیری تأکید کرد: از شهروندان به‌ویژه بانوان درخواست می‌کنیم تحت هیچ شرایطى‌ از افراد شیاد و اخاذ در فضاى‌ سایبرى‌ هراسى‌ به دل راه ندهند و فقط با مراجعه به واحد قضایى دادسرا‌، گزارشى‌ تنظیم کنند و با اخذ دستور رسیدگى‌، موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند و مابقى‌ کار را به دست کارشناسان پلیس فتا بسپارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

خواننده لس انجلسی هنگام اجرا روی استیج بیهوش کرد +فیلم

اگر در تهران زلزله بیاید چه می‎شود؟ جزئیات سه پیشنهاد پدر زلزله‌شناسی ایران

نقشه کثیف مردان لوکس برای فروشنده اپل های میلیونی در سایت دیوار + عکس

تجاوز ناپدریم را به خواستگارم بگویم؟ / شهرام از 8 سالگی از من درخواست های شرم آور داشت!

شاهرخ پسر همسایه با زنم ارتباط داشت / خواهر 18 ساله او را دزدیدم و انتقام شیطانی گرفتم!

حمید از 5 سالگی خشم را در خود فرو برده بود تا اینکه ..!+ عکس و فیلم

گفتگو با زن وشوهر ژاپنی که برای ماساژ درمانی به کمک زلزله زده های کرمانشاه آمده اند + فیلم و عکس

ازدواج با پسر همسایه پس از 18 جراحی زیبایی

قصه یک معجزه دیگر از زلزله / کژال خودش را سپر پرهام کرده بود و ..! + عکس

2 فیلم هولناک از لحظه زلزله / خدایا این فاجعه برای هیچ کسی پیش نیاید 14+

خانمی که شوهرش را اجاره می دهد! + عکس

خواننده معروف هنگام بازدید از مناطق زلزله زده دچار حادثه شد + عکس

 

کدخبر: 329356 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟