یکم اردیبهشت‌ماه سال 89، مأموران پلیس تهران جسد مرد میانسالی را در میدان کاج، مقابل بیمارستان مدرس کشف کردند. شواهد نشان می‌داد آن مرد در محل دیگری به قتل Murder رسیده و سپس جسدش به این مکان منتقل شده است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی و تشخیص هویت، مشخص شد جسد متعلق به عباد 44 ساله است که بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن به قتل رسیده است. همچنین مأموران در شاخه دیگری از تحقیقات دریافتند، مقتول چند روز قبل از فوتش به علت بیماری در بیمارستان بستری بود که توسط دو نفر از دوستانش از بیمارستان مرخص شده است. 
با این فرضیه پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد. خانواده عباد در توضیحات بیشتر به مأموران گفتند: «عباد به چند نفر از دوستانش 280 میلیون تومان بدهکار بود. آنها بارها در مورد طلبشان حرف زده بودند، اما عباد برای پرداخت بدهی‌اش مهلت گرفته بود و در کشاکش این ماجرا عباد در بیمارستان بستری شد. درمان عباد خیلی طولانی شده بود تا اینکه متوجه شدیم دوستانش او را ترخیص کردند و حالا هم جنازه‌اش به دستمان رسیده است. احتمال می‌دهیم قتل کار آنها باشد.»
با این توضیحات، دوستان مقتول تحت تعقیب قرار گرفتند و با بررسی فهرست مکالمات تلفنی، یکی از آنها به نام جعفر 42 ساله، سه سال پس از ماجرا در تاریخ بیست و نهم آبان‌ماه سال 92 شناسایی و بازداشت شد. جعفر در بازجویی‌ها به مأموران گفت: «من و سه نفر از دوستانم از عباد طلب داشتیم. مدت طولانی گذشت و اما او در پرداخت بدهی‌اش طفره می‌رفت و طلبمان را پس نمی‌داد. کار به جایی رسیده بود که تماس‌ها و صحبت‌ها ‌فایده نداشت و او هر بار بهانه جدیدی می‌آورد. این بدقولی‌ها بهانه‌ای شد تا وقتی فهمیدیم عباد در بیمارستان بستری شده‌است، نقشه ترخیص او را طراحی کنیم شاید بتوانیم طلبمان را پس بگیریم.»
متهم در ادامه گفت: «برای پیاده کردن نقشه، روز حادثه Incident من و نادر با ماشین کیوان به بیمارستان رفتیم و عباد را بعد از ترخیص به ویلای حمید بردیم. عباد سنگین وزن بود و به خاطر بیماری‌اش نتوانستیم او را از داخل ماشین پیاده کنیم، به همین دلیل همان روز بعد از صرف ناهار از ویلا برگشتیم.
دو روز با ماشین در خیابان‌ها ‌چرخیدیم تا عباد از این وضعیت خسته شود، اما بی‌فایده بود و همچنان سماجت می‌کرد.»
متهم در خصوص قتل گفت: «روز حادثه، عباد داخل ماشین را کثیف کرده بود. او را از ماشین پیاده کردم تا صندلی ماشین را تمیز کنم، اما به خاطر اینکه سنگین وزن بود، نتوانستم به راحتی او را جا به جا کنم. شرایط مرا خسته کرده بود و دیگر طاقت نیاوردم و از عصبانیت شیلنگی برداشتم و عباد را کتک زدم و به مرگ تهدید کردم. آنجا بود که حالش بد شد و بی‌حال روی صندلی افتاد. وقتی فهمیدم نفس نمی‌کشد از ترس مقابل بیمارستان رفتم و او را از ماشین بیرون انداختم و فرار Escape کردم.»
با اقرارهای متهم، نادر 26 ساله همراه کیوان و حمید نیز بازداشت شدند، اما جرمشان را انکار کردند و گفتند در قتل عباد نقشی نداشته‌اند. به این ترتیب با توجه به شواهد و قرائن موجود، جعفر به اتهام مباشرت در قتل و آدم‌ربایی و نادر، کیوان و حمید به اتهام معاونت در قتل و آدم‌ربایی روانه زندان Prison شدند و پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در اولین جلسه رسیدگی به پرونده بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم و آخرین دفاع متهمان، هیئت قضایی، جعفر را به قصاص و 15 سال حبس و سایر متهمان را نیز به 15سال حبس محکوم کرد. حکم صادره در دیوان عالی کشور تأیید شد، اما جعفر توانست پای چوبه‌دار با رضایت اولیای‌دم از مرگ فاصله بگیرد.
مادر مقتول برای رهایی متهم از قصاص شرط گذاشت و در این خصوص گفت: «به شرطی از خون پسرم می‌گذرم که متهم از طلب 280 میلیون تومانی‌اش صرف‌نظر کند و آنرا ببخشد.‌» با پذیرفتن این شرط، متهم از قصاص رهایی یافت و این بار از جنبه عمومی جرم Crime در همان شعبه به ریاست قاضی زالی محاکمه شد. در آن جلسه متهم در آخرین دفاعش گفت: «باور کنید من و دوستانم به آن پول نیاز داشتیم و عباد به خاطر بهانه‌جویی‌هایش ما را کلافه کرده بود، به همین دلیل آن نقشه برای ما آخرین راه بود، اما راه اشتباهی بود. خیلی پشیمانم و با اینکه زندگی‌ام را باخته‌ام، اما شرط مادر عباد را قبول کردم تا مقتول از حق‌الناس رها شود و من هم در این دنیا با وجدان آسوده گذشته‌ام را جبران کنم. در آخر از هیئت قضایی تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند تا به زودی آزاد شوم.»
در پایان هیئت قضایی متهم را به چهار‌سال حبس محکوم کرد و حکم صادره نیز از سوی قضات دیوان عالی کشور تأیید شد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پدر اهورا لحظاتی بر مزار پسرش همه را شوکه کرد! + فیلم

مادر اهورا را تیرماه طلاق دادم او قانونا نمی توانست صیغه شود / ناگفته های پدر اهورا از زندگی و طلاق + عکس

وقتی شوهرم در کمپ ترک اعتیاد بود، هاله مرا در پارتی به فساد کشاند!

بازسازی صحنه شکنجه مرگبار «اهورا» در خیابان لاکانی رشت + فیلم و عکس

نقشه زن شوهردار برای پایان دادن به ارتباط پنهانی با پدرام / برادر زن آریشگر به دام این زن افتاد و !!! + عکس

واکنش کم نظیر رییس حوزه قضایی خمام به قتل اهورا

زنم با مرد غریبه ای ارتباط پنهانی دارد / پیامک ها راز سیاه مینا را برملا کرد

پرستار شیطان صفت به جسد زن جوان در سردخانه هم رحم نکرد! +عکس

دلایل توقف اعدام قاتل ستایش دردقیقه 90

ناگفته های دختر سن بالا / چرا مجرد ماندم ؟!

اقدام وحشیانه دختر جوان و دوست پسرش در خانه پدر بزرگ +عکس

قاتل اهورا 20 روز دیگر اعدام می شود

با آزاده تفاهم نداشتم ولی 18 سال دوست بودیم! / گفتگو با قاتل بی رحمی که دختر جوان را مُثله کرد +عکس و فیلم

اقدام عجیب دزد با لباس زنانه در خانه مرد پولدار در زعفرانیه + عکس

این زن کوهنورد در اسارت طالبان 3 بار باردار شد و!!! / شوهر این زن هم گروگان بود + عکس

تفاوت های مهم عقد موقت با دائم برای زنان

دختر 27 ساله ایرانی وزیر علوم شد! + عکس

اعتراف هولناک دکتر شیطان پرست به آزار وحشیانه 137 زن و ختر جوان+عکس

اقدام عجیب یک جوان مشهدی که نمی خواست لباس دامادی بپوشد!

فیلم لحظه حمله یوزپلنگ به یک محیط بان + عکس

قتل کودک 2 ساله در حمله مسلحانه به یک خانواده در فاضل آباد

آخرین وضعیت پدربزرگ اهورا بعد از حادثه دیشب + عکس

 

کدخبر: 318597 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟