برای آنها فرقی نمی‌کند سایت ایرانی باشد یا خارجی، امنیتی باشد یا غیر امنیتی، دولتی باشد یا خصوصی، آنها وارد فضای خصوصی این سایت‌ها شده و نقشه‌شان را اجرا می‌کنند. شاید با خودتان فکر کنید که این مغزهای متفکر، تحصیلات عالیه دانشگاهی دارند و هرکدام از یکی از دانشگاه‌های معتبر خارجی یا ایرانی فارغ‌التحصیل شده‌اند، اما باید بگوییم که اشتباه فکر می‌کنید. هستند نوجوانانی که هنوز پایشان به هیچ دانشگاهی باز نشده اما آن‌قدر حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهند که حتی خانواده‌هایشان هم از این ماجرا بی‌خبرند. گزارشی که می‌خوانید درخصوص تعدادی از هکرهای نوجوان ایرانی است که توسط پلیس Police فضای مجازی به دام افتاده‌اند.

هک 2000 سایت

پسر 16 ساله که برنامه‌نویس حرفه‌ای بود به جرم Crime هک توسط پلیس فتا دستگیر شده است. زمانی که پلیس فضای مجازی متوجه هک 2000 سایت داخلی و خارجی شد، رصد را آغاز و خیلی زود عامل هکر این سایت‌ها که پسری 16 ساله بود را دستگیر کرد. پسر نوجوان که خود را در دام پلیس می‌دید به جرم خود اعتراف کرد و گفت: فکر کردم هیچ‌کس دستش به من نمی‌رسد. هر روز حدود 12 تا 13 ساعت از وقتم را صرف هک کردن سایت‌ها می‌گذاشتم و حتی خانواده‌ام فکر می‌کردند درحال بازی‌های اینترنتی هستم و وقتی که دستگیر شدم رازم برملا شد. مدتی قبل در کانال‌های تلگرامی با تبلیغات گسترده هک روبه‌رو شدم. تبلیغات نظرم را جلب کرد و وقتی فهمیدم که برای عضویت در یک پایگاه بین‌المللی هک باید سایت‌های متعددی را هک کنم، کارم را آغاز کردم تا با یک رزومه کاری عالی در این پایگاه ثبت نام کنم. تا الان 950 بار نام خود را در این پایگاه بین‌المللی به عنوان هکر به ثبت رساندم.

آموزش هک

این‌بار هکر نوجوان به غیر از جولان در فضای مجازی و هک سایت‌ها تصمیم گرفته بود آموزش هک و نفوذ به رایانه‌ها و گوشی‌های تلفن همراه را با دریافت هزینه‌ای به دیگران یاد دهد. البته دست این نوجوان 17 ساله خیلی زود رو شد و پلیس فتا او را دستگیر کرد. ماجرا از این قرار بود که مدتی قبل کارشناسان پلیس فتای اصفهان در پی رصد و پایش فضای مجازی به سایتی مجرمانه با محتوای آموزش هک و نفوذ به رایانه و گوشی‌های تلفن همراه، نرم‌افزارهای مرتبط را شناسایی و دستگیری گرداننده این سایت را در دستور کار خود قرار دادند.

سرانجام با انجام جست‌وجوهای علمی و تخصصی در فضای مجازی متهم که پسری 17 ساله، اهل و ساکن استان اصفهان بود شناسایی و دستگیر شد. متهم که در سایت خود ده‌ها روش هک و نفوذ از جمله هک انواع سرور،هک کامپیوترهای خانگی و همچنین هک گوشی موبایل را درج کرده بود، به جرم خود اعتراف کرد.

هکر 12 ساله در دام پلیس

در پرونده‌ای دیگر، زمانی که زن جوان به پلیس استان گیلان رفت تا از مزاحم تلگرامی‌اش شکایت کند هرگز تصور نمی‌کرد که عامل این تهدیدها پسری 12 ساله باشد. با شکایت زن 34ساله در این رابطه که فردی پروفایل تلگرامش را هک کرده و او را تهدید کرده است که اگر درخواست دوستی او را نپذیرد، تصاویر خصوصی و خانوادگی وی را در تلگرام Telegram منتشر می‌کند، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. در تحقیقات پلیس فتا عامل هک پروفایل شخصی شاکی در تلگرام شناسایی شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد که عامل این هک پسری 12 ساله است. پسر نوجوان که خود را در دام پلیس می‌دید به جرم خود اعتراف کرد و گفت که می‌خواسته توانایی‌های فنی‌اش را به رخ دیگران بکشد و نمی‌دانسته که این کار جرم محسوب می‌شود.

هزار کاربر در دام هکر

هکر 15 ساله یکی دیگر از متهمان کوچکی بود که خبرساز شد. رسیدگی به این ماجرا از زمانی شروع شد که مدیرعامل یک شرکت خدمات پرداخت الکترونیکی به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی شد سرور شرکت توسط افراد ناشناس هک شده و به حساب کاربری تعداد زیادی از کاربران آنها دسترسی غیرمجاز صورت گرفته است. شکایت آقای مدیرعامل باعث شد تا کارآگاهان پلیس فتا وارد عمل شوند. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد عامل این هک پسری 15 ساله و اهل خراسان شمالی است. پسر نوجوان دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد و گفت: با سوءاستفاده از ضعف امنیتی سایت درگاه پرداخت الکترونیکی شرکت موردنظر، سرور شرکت را هک و به حساب کاربری بیش از هزار نفر از کاربران به صورت غیرمجاز نفوذ کرده است.

دستبرد به حساب‌های بانکی

هیچ‌کس باور نمی‌کرد دزد The Thief حساب‌های بانکی در سبزوار پسری 14 ساله باشد که با پول‌های سرقتی برای دوستانش و بچه‌های فامیل شارژ تلفن همراه می‌خرید.

پسر نوجوان زمانی که به مغازه پدرش می‌رفت مشتریان را زیر نظر می‌گرفت و بدون آن‌که آنها بویی از ماجرا ببرند شماره کارت و رمز دوم آنها را یادداشت می‌کرد.

پس از آن بود که سرقت‌های نوجوان 14 ساله شروع می‌شد. او که اطلاعات کارت افراد را در اختیار داشت از طریق اینترنت به حسابشان دستبرد می‌زد و با همه موجودی حساب‌ها، شارژ تلفن همراه می‌خرید و به دوستانش می‌داد. با شکایت مالباختگان پلیس فتا وارد عمل شد و پسر 14ساله خیلی زود دستگیر شد.

متهم نوجوان این پرونده انگیزه اش را از این کار تفریح و محبوبیت بین دوستان و دخترهای فامیل مطرح کرد.

جنجال‌های هکر 13 ساله

شاید باورتان نشود که هک چند سامانه بزرگ در فضای مجازی کار پسر 13 ساله‌ای بود که خیلی زود توسط پلیس دستگیر شد.

این پسربچه 13 ساله جنجالی، انگیزه‌اش از هک سامانه‌های بزرگ در فضای سایبری را تنها قدرت‌نمایی در فضای سایبری اعلام کرد و مدعی شد هیچ انگیزه مالی و مادی برای انجام کارهایش نداشته است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

آخرین وضعیت پدربزرگ اهورا بعد از حادثه دیشب + عکس

مادر قیصر مامور پلیس آبادان را گاز گرفت !

با آزاده تفاهم نداشتم ولی 18 سال دوست بودیم! / گفتگو با قاتل بی رحمی که دختر جوان را مُثله کرد +عکس و فیلم

2 قاتل پس از 13 سال کابوس اعدام آزاد شدند

دختر 7 ساله دزد طلافروشی های استان فارس بود / دوربین همه چیز را ثبت کرد + عکس

توضیح پلیس در مورد آتش زدن خودرو در اهواز + فیلم آتش زدن خودرو توسط راننده

لحظه دردناک زیر گرفتن پدر و پسر توسط اتوبوس + فیلم

فوری / ترکیدن 2 لاستیک هواپیمای مسافربری هنگام فرود در تبریز + عکس

ماشین‌های لوکس بدهکاران در دبی رها می‌شوند! +عکس

حمله مردم خشن به خودرویی که قاتل اهورا داخل آن بود / قاتل صحنه قتل کودک بیگناه را بازسازی کرد + فیلم و عکس

۶ ماه حبس برای داریوش خواننده معروف

8 سال با شاهرخ دوست بودم تا اینکه ازدواج کردیم ولی کاش دوست می ماندیم!

نقشه 2 عروس و خواهر شوهرشان برای فروشنده های لباس زنانه

تجاوز دانیال به سعیده و سارا دوست های صمیمی دوست دخترش در برابر دوربین

مردی خودروی خود را مقابل پلیس اهواز آتش زد + فیلم

یک زن راننده اتوبوس مسافربری برون شهری در گناباد شد

اعتراف هولناک دکتر شیطان پرست به آزار وحشیانه 137 زن و ختر جوان+عکس

غرق شدن جوان ۱۹ ساله در استخر دانشگاه آزاد

دختر 12 روزه در سطل زباله روستا رها شد + عکس

شوهرم می خواهد بچه ام را بفروشد!

14 ساله بودم که زن دوم مرد 50 ساله زشت شدم تا اینکه!!!

نگار جواهریان عزادار شد + عکس

دختر همسایه را مخفیانه عقد کردم و حالا!!!

دختر خاص دیدار نخبگان با رهبری کی بود؟ +فیلم و عکس

گفتگو با جوانی که پیرزن تهرانی تجاوز کرد  + فیلم و عکس

تصویری باورنکردنی از چپ کردن ایمن ترین ماشین جهان + عکس

 

کدخبر: 318054 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟