اهورا خوابید؛ بدون لالایی و قصه/ محاکمه یک «مادر» در سینه‌ی قبرستان +فیلم و عکس
حجم ویدیو: 2.83M | مدت زمان ویدیو: 00:00:20

این صدا در جوار گور کوچک آماده‌شده حوالی دیوار قبرستان شنیده می‌شود.حفره‌ای مستطیل شکل که قرار است خانه‌ی جدید «اهورا قاسمی» کودک ۳۱ ماهه گیلانی باشد که یکی از کوچک‌ترین قربانیان طلاق و تجاوز Rape در ایران و شاید جهان است. خانه جدید این قربانی کوچک در چند قدمی مزار پدربزرگش قرار دارد . کمی دورتر از قبر در نظر گرفته‌شده برای اهورا روی سقف مزار یکی از سادات دفن شده در حیاط این مسجد، کسی برگه‌ای سفید چسبانده؛«سند ۳۰ ۲۰ حامی حقوق کودکان»

مهری که جایگزین مُهر طلاق شد

کمتر از ۳ سال قبل پدر و مادری که متولد ۱۳۶۷ و ۱۳۶۸ هستند نامش را «اهورا» گذاشتند تا بخش بی‌همتای زندگی‌شان باشد. اما خوشی زندگی «المیرا» و «میلاد» دیری نپایید و اهورایی که هنوز دوساله نشده بود شاهد اختلافات بابا و مامان جوان شد که در روزگاری نه‌چندان دور عاشق هم بودند و مانند اکثر مردم ایران در این روزها، با انتشار ده‌ها عکس و متن در اینستاگرام Instagram و تلگرام Telegram عشق آتشینشان را به یکدیگر فریاد زده بودند. اما این تب تند پیش از آن‌که اهورا به‌درستی زبان ‌باز کند به عرق نشست و آنان به جمع ثبت‌کنندگان یک رکورد عجیب شده در گیلان پیوستند و مِهرشان جایگزین مُهر طلاق بر شناسنامه‌هایشان شد تا جزئی از آمار سازانِ به ازای هر ۴ ازدواج، ۳ طلاق در گیلان باشند! جدایی که آن‌قدر کینه به همراه خود داشت تا مادر اهورا اجازه حضور در مراسم خاک‌سپاری کودکش را هم پیدا نکند. چون ازنظر پدر و اکثر چند صد شهروندی که ظهر روز سه‌شنبه ۲۵ مهر در مراسم تشییع این کودک حاضر بودند جرم Crime «المیرا» کمتر از «مجتبی» متهم به تجاوز و قتل Murder نیست. مجتبی همان جوان ۲۷ ساله‌ای است که ازدواجش با همسر دلخواهش دیری نپایید و علی‌رغم آن‌که دختر ۲/۵ ساله داشت از او جدا شد و سرپرستی کودکش را به مادرش سپرد. تا شریک جدید زندگی زنی شود که حضانت پسر خردسالش را از همسرش گرفته بود.اما مجتبی جانش را گرفت.

کودک‌آزاری؛ از تماشای خاک‌سپاری تا تهدید به تنبیه

 

در حیاط مسجد آقا سیدباقر زیرده خُمام چند صد زن و مرد جمع شده‌اند. مطمئناً اگر اهورا به مرگی طبیعی از دنیا می‌رفت هرگز تشییع‌جنازه‌اش با این حجم از جمعیت در خمام شهری در ۷ کیلومتری رشت مواجه نمی‌شد. بیشتر حاضران در قبرستان را زنان تشکیل می‌دادند. زنانی با پوشش معمول این قبیل مراسم‌ها یعنی چادر مشکی و تعدادی دختر وزنان جوانی که برای حضور در مراسم تشییع کودکی که به دل‌خراش‌ترین شکل ممکن از دنیا رفته بود، هم خودآرایی در حد غیرمعمول را فراموش نکرده بودند. تعدادی از حاضران بی‌توجه به فضای مراسم کودکانشان را هم برای تماشای اشک و آه و شنیدن حرف‌های خارج از عرف این تشییع‌جنازه، با خود همراه کرده بودند. بعضی از کودکان هم در میان بی‌توجهی بزرگ‌ترها برای مشاهده بهتر خاک‌سپاری از دیوار مسجد بالا رفتند تا لحظات شیون اطرافیان و ریختن خاک بر بدن نحیف کودک خردسال را بهتر مشاهده کنند. یکی از مادرانی هم که در تشییع‌جنازه کودک قربانی آزار و اذیت در قبرستان حضور داشت در مقابل شیطنت‌های پسرش و فاصله گرفتن از او، تهدید می‌کرد که اگر یک‌بار دیگر به حرف‌هایش گوش نکند پسر ۸ ساله‌اش را به خانه می‌برد و بعد از قفل‌کردن درها به روی او به قبرستان برمی‌گردد.

«محاکمه سرپایی» مادر اهورا در سینه‌ی قبرستان

photo_2017-10-17_14-17-36

در گوشه و کنار، قبرستان، حاضران دو یا چندنفره باهم به گفت‌وگو می‌نشینند و بلافاصله بعد از اسم قاتل، مادر کودک را هم مقصر فاجعه‌ی تجاوز و مرگ ذکر می‌کنند. در چهره‌ی برخی از حاضران که دقیق می‌شدی بیشتر از آن‌که ردی از اندوه مرگی دل‌خراش دیده شود علامت سؤال می‌دیدی. کسانی که مدام تکرار می‌کردند حتی «حیوانات هم با بچه‌هایشان چنین رفتاری ندارند».

دلیل اصلی «محاکمه سرپایی» مادر اهورا در سینه‌ی قبرستان جایی که المیرا حضور نداشت؛ سبک زندگی او بعد از طلاق بود. منتقدان، ازدواج زودهنگام او بعد از جدایی را برای نشاندن این مادر، کنار قاتل The Murderer کافی می‌دانستند و از دستگاه قضایی برای عدم بازداشتش انتقاد داشتند. اگرچند زن و دختر که به نظر می‌رسید از دوستان المیرا بودند از او دفاع و تاکید می‌کرد که هنگام وقوع جنایت Crime المیرا بیرون از منزل بود و برای ایجاد رفاه کودکش درجایی دو شیفته کار می‌کرد، با هجوم ده‌ها صدای عصبانی مواجه می‌شد که ارجاعشان عکس‌های پیج شخصی این زن و سبک پوشش و آرایش او در اینستاگرام Instagram یا پروفایل تلگرامش بود که از شب گذشته شاید میلیون‌ها بار همراه با تاسف و تالم شدید و به‌عنوان سندی محکم برای محکومیت، بین کاربران شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌شده بود. مادر اهورا و خانواده‌اش در مراسم نبودند.زنی که با حضور در پزشکی قانونی و تشریفات قبل از خاک‌سپاری، باعث متشنج کردن اوضاع و درگیری فیزیکی بین بعضی از اقوام دو طرف شده بود و به گفته نزدیکان پدر اهورا از سوی مقامات انتظامی از شرکت در مراسم تشییع منع شده بود. اما او اصرار داشت که مرتکب جرمی نشده است و حضورش در مراسم حق مادری‌اش است.در قبرستان هر صدای شیونی که بلندتر می‌شد یا صدای گریه هر تازه‌واردی تمام توجهات را به سمت خود می‌برد با این توضیح که المیرا آمد. المیرایی که همراه جمعی از اطرافیانش دورتر از مسجد در ماشینی منتظر آرام شدن فضا بود. اما پدر اهورا و بعضی از اطرافیانش تهدید و تاکید داشتند که اگر شاهد حضور او در مراسم باشند ممکن است حادثه Incident دل‌خراش دیگری هم رخ دهد.

photo_2017-10-17_14-17-32

«مادر» نُبو که «مار» بو

برای شنیدن این جملات به زبان فارسی و گیلکی در حیاط مسجد آقا سیدباقر زیرده خُمام نیازی به گوش تیز کردن نبود؛«اول باید مادر اعدام execution بشه که بدنبال هوا و هوس خودش رفته، اگر مار بو خو مویا تیغ امرا نزیی، اینستاگرام درون ننهی، مگه به، ماری که خو زای از دست بده، اینستاگرم میان مردم امرِ چت بُکنه؟ زای چه گناهی بوکوده بوشه قبرستان بوخوسه؟مادرش باید بیمیرد، زنی که سرش را تیغ زده و در اینستاگرام زبانش را برای هزاران نفر بیرون می آورد، «مادر» نُبو که «مار» بود و…. عجیب آن‌که تعداد زیادی از محکوم کنندگان، جوانانی بودند که حتی در مراسم تشییع هم پوششی مشابه المیرا و مرد متهم به قتل Murder داشتند.

پیشنهاد‌هایی برای محاکمه و مرگ قاتل اهورا

کسانی که البته برای چگونگی محاکمه و اعدام احتمالی قاتل اهورا هم نسخه‌های زیادی داشتند از پرس‌وجو برای پیدا کردن آدرس خانه قاتل برای سنگ‌باران کردن تا اعدام درملأعام، سنگسار و آتش زدن و حتی با تأسی از تصمیمات قبیله‌ای در پاکستان و کشورهای عقب‌مانده پیشنهاد تجاوز Rape به قاتل، قطع آلت،گردن زدن و …به‌زعم این افراد این راهکارها می‌تواند پایانی باشد بر این جنایت‌ها و کودک‌آزاری‌ها. گاهی سؤال یکی از حاضران به پیشنهاد‌های عجیب این افراد پایان می‌داد؛مگر قاتل آتنا اصلانی و صدهها قاتل دیگر درملأعام اعدام نشدند؟ چرا برای «مجتبی» درس عبرت نشد؟

شرح ماجرای قتل اهورا از زبان دانش آموزان

سعید و علی دو دانش‌آموز حاضر در مراسم هستند اولی کلاس پنجم است و دومی ششم. وقتی در مقابل این پرسش که چرا در این مکان حضور دارید با آب‌وتاب به شرح جزئیات ماجرا می‌پردازند و می‌گویند؛ «پدر دوم» اهورا که شیشه می‌کشد وقتی اهورا گریه می‌کرد سرش را به دیوار زده و او را کشته. سعید حرف دوستش را اصلاح می‌کند که مادر و پدر «غیرواقعی» داشتند «شیشه می‌زدند تو رگ» که اهورا گریه می‌کند و آن‌ها عصبانی می‌شوند و همسایه‌ها در را می‌شکنند تا اهورا را نجات دهند. سپیده دختری که دورتر از جمعیت به یک درخت تکیه داده و سبزه‌های بلند قبرستان را با کفشش گِلی می‌کند می‌گوید کلاس هفتم است. او توضیح می‌دهد که ناپدری اهورا به او تجاوز کرده و بعد او را کشته تا کسی نفهمد.این دختر دانش‌آموز می‌گوید می‌دانم که «چه جوری دختراها رو «اذیت» می‌کنند مثل آتنا اصلانی، اما نمی دونم چه جوری به پسرا تجاوز می‌کنند.» عسل همکلاسی سپیده اما می‌خندد و می‌گوید من می دونم. و به سپیده می‌گوید فردا در مدرسه به نازنین می‌گوید که از موبایلش یک عکس «خفن» در همین ارتباط به سپیده نشان دهد.

پدر اهورا؛ می‌خواهم تا صبح با پسرم بازی کنم

photo_2017-10-17_14-04-03

ساعت از ۱۴:۳۰ روز سه‌شنبه گذشته و جسد بی‌جان اهورا در میان فریادهای بی‌صدا شده‌ی مادربزرگ و پدرش و حاضران به خاک سپرده‌شده است و جمعیت کم‌کم پراکنده می‌شوند. تعدادی از نزدیکان پدر اهورا هم قبرستان را ترک کرده بودند که زنی سالمند که بازوهایش را دو زن دیگر گرفته بودند با خیال این‌که اوضاع آرام‌تر شده نزدیک دم در مسجد شد اما ناگهان یکی از اقوام پدری اهورا او را شناخت و فریاد زد که مادرِ،دختری که قاتل The Murderer اهورا شده را ازاینجا ببرید. ثانیه‌هایی بعد زن داغدار در میان فحاشی‌های بعضی از حاضران عصبانی و دچار تالم روحی، محوطه را ترک کرد. پدر اهورا اما از مزار کودکش فاصله نمی‌گیرد. او در مقابل اصرار اطرافیان برای رفتن به خانه تاکید می‌کند که زنش طی دو ماه گذشته اجازه‌ی دیدن اهورا را از او سلب کرده بود و او می‌خواهد تا صبح با پسرش بازی کند!آن‌ها عدم اجازه دیدار با پدر را نشانه‌ای دیگر بر سابقه کودک‌آزاری اهورا می‌دانند و تاکید دارند که چون پدرخوانده اهورا چند جای بدنش را با سیگار سوزانده بود و بدنش کبود بود مادرش از ترس فاش شدن ماجرا اجازه دیدار را از پدرش سلب کرده بود. موضوعی که عزیزی وکیل میلاد قاسمی پدر اهورا هم تائید می‌کند و می‌گوید میلاد و المیرا در صحبت‌هایشان درباره باز پس گرفتن حضانت اهورا از مادر صحبت کرده بودند و قرار بود او کارهای قانونی این موضوع را به دلیل عدم صلاحیت مادر در نگهداری از کودک بر عهده بگیرد.اما حادثه Incident رخ‌داده مانع اقدامات قانونی شد. پدر اهورا به‌دفعات تاکید می‌کند که در حال حاضر بیشتر از آن‌که از «مجتبی» خشمگین باشد از همسر سابقش که از او با الفاظ نامناسب یاد می‌کند کینه به دل دارد و تمام تلاشش را برای محاکمه شدن او به کار می‌گیرد. چراکه به گفته‌ی او همسرش علی‌رغم تائید پزشکان مبنی بر وقوع کودک‌آزاری همچنان از همسر صیغه‌ای خود دفاع کرده و او را بی‌گناه می‌دانست. میلاد با چشمانی اشک‌بار می‌گوید که دستگاه قضایی باید بداند که «کل گیلان» خواستار محاکمه‌ی این «به‌اصطلاح مادر» است.

برای خون ریخته شده‌ی نوه‌ات مبارزه کن

تعدادی از زنان به‌رسم معمول بعد از خارج شدن از قبرستان به سمت منزل صاحب‌عزا می‌روند. خانه مادربزرگ اهورا که با صدایی گرفته فریاد می‌زد، در حال ساخت و نیمه‌تمام میزبان مهمانان است. دختری جوان اهل خمام تلاش می‌کند با صدایی بلند حاضران را دعوت به تجمع مقابل دادگاه این شهر برای رساندن فریاد ناامنی‌های ایجادشده به گوش تصمیم گیران کند. این دختر از حال ناخوش شده‌اش بعد از شنیدن خبر می‌گوید و به مادر میلاد که از هوش‌رفته و به کمک زنان به هوش آمده می‌گوید«غش نکن، پاشو برای خون ریخته شده‌ی نوه‌ات مبارزه کن.» مادربزرگ اهورا اشک‌ریزان می‌گوید نان حلال درآورده بوده و بیست‌وچند سال با مستخدمی در مدرسه روستا تلاش کرده پسری خوب تربیت کند و حدود دو سال وقتی عروسش در کنار پسرش کار می‌کرد از اهورا مراقبت می‌کرد و بعد از طلاق هم حاضر به نگهداری از او بوده. او هم مانند بسیاری از حاضران می‌گوید که المیرا زندگی ما را تباه کرد و اهورا را از خودش و ما گرفت. دختری آرام می‌گوید؛اهورا «زنده» هم می‌ماند «زندگی» خوبی نداشت چون یا پدر نداشت یا مادر.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

نویسنده: فاطمه صابری

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

گفتگو با جوانی که پیرزن تهرانی تجاوز کرد  + فیلم و عکس

قاتل اهورا در صورت انتقال به زندان لاکان رشت توسط زندانیان کشته می شود! + عکس

تجاوز حامد به لاله 21 ساله در ویلا / لاله 60 میلیون تومان داد و رضایت داد

بامادر اهورا در اینستاگرام آشنا شدم / اهورا خواب بود که وسوسه شدم و!!! + فیلم و عکس

مراسم اشک ریزان برای "اهورا" + عکس

آزار سیاه و شوم اهورا تایید شد + عکس

انگیزه مرموز قتل «اهورا» + عکس

قتل در پارک جمشیدیه / قاتل پس از قتل بچه دار شد!

راز عکس یک مرد و دختر 6 ساله ای که در تلگرام جنجال به پا کرد و !!! +عکس

شاهرخ زندگی نفرین شده اش را به حراج گذاشت!

این جوان را می شناسید / او 4 ساله بود که از نعمت آباد دزدیده شد و !!!

مدت صیغه ام تمام شده ولی بهرام تهدید می کند که باید در کنار همسر عقدی اش با او باشم!

شرم انسانیت در قتل اهورا

مادرشوهرم خبر بدی داد و وقتی خودم را به خانه رساند پریسا را با شوهرم در شرایط بدی دیدم!

عروس وقتی داماد را در خلوت دید از وحشت غش کرد / فرشاد به دادگاه خانواده رفت!

خانواده ستایش: قصاص نمی خواستیم!

تولد نوزادی عجیب الخلقه +تصاویر

خانه زن و شوهر تهرانی راز مخوفی داشت + عکس

رفتار زشت ترامپ با بیوه باردار سرباز کشته شده ! + عکس

این مرد را می شناسید؟ / او شکارچی شیطان صفت 3 دختر 11 ساله است!+ تصاویر

ستاره زن سریال معروف تلویزیونی مورد آزار و اذیت قرار گرفت

 

اخبار مرتبط با قتل اهورا را بخوانید:

گفت وگوی تصویری با پدر و مادر اهورا پس از مرگ فرزندشان / مادر اهورا از روزی که قاتل به خانه او آمد گفت + فیلم

همسایه ها در قتلگاه اهورا ی 2 ساله را شکستند + فیلم

فیلم گفت وگو با قاتل اهورا پسر 2 ساله رشتی+ فیلم و عکس

دادستان رشت: پزشکی قانونی آزار اهورا 2 ساله توسط قاتل را تائید نکرد! + فیلم تجمع مردم و صحبت های دادستان

اهورا خوابید؛ بدون لالایی و قصه/ محاکمه یک «مادر» در سینه‌ی قبرستان +فیلم و عکس

پدر اهورا نمی خواست پسر را دفن کنند! / آخرین اعتراف قاتل + فیلم و عکس

قاتل اهورا دختری به سن کودک بیگناه دارد / این دختر با مادرش زندگی می کند + عکس

وداع تلخ پدر اهورا 2 ساله / لالایی های سوزناک پدر سرخاک پسرک+ فیلم

رشت به سوگ نشست / آغاز مراسم تشییع اهورا در خمام بدون حضور همسر قاتل+ فیلم و تصاویر

آزار شوم اهورا 2 ساله توسط دوست پسر مادرش در گیلان تایید شد + جزییات و علت دقیق مرگ

گفت وگوی تلخ با مادر اهورای 2 ساله رشتی / قاتل کثیف باید قصاص شود+ فیلم

پدر اهورای 2 ساله : از همسر سابقم و دوست پسرش شیطان صفتش شکایت دارم + فیلم و عکس

تجاوز وحشیانه به کودک 2 ساله رشتی توسط دوست پسر مادرش + تصاویر

کدخبر: 317850 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟