آتش سوزی های سریالی در جنگل های ایلام

گروه استان ها: آتش سوزی در تابستان سال جاری بسیاری از مناطق جنگلی استان ایلام را نابود کرد و بخش مهمی از طبیعت ایلام به عنوان عروس زاگرس از بین برده است.
آتش سوزی های سه روز گذشته در استان ایلام بازهم شاهد صحنه هایی بسیار تلخ از نابودی جنگل ها، مراتع و پوشش گیاهای و جانوری استان بود که البته هنوز این آتش سوزی ها خاموش و مهار نشده اند.
آتش سوزی های منطقه چرمینه شهرستان چرداول از روز ۱۴ مردادماه آغاز شد و به دلیل وسعت زیاد به دیگر مناطق یعنی «لنه» در شهرستان سیروان سرایت کرد و هم اکنون آتش سوزی این منطقه به رغم مهار شدن در ظهر روز یکشنبه، بازهم شعله ور شده و طبق گفته منابع محلی هر لحظه بر وسعت آتش سوزی افزوده می شود.
آتش سوزی در لنه شهرک سرتنگ سیروان به بالاترین حد خود رسیده و با وزش باد شدت گرفته و درحال پیشروی است. طبق گفته منابع محلی درختان زیاد از بین رفته اند.
از مردم بومی و کسانی که توانایی لازم دارند درخواست شده برای اطفای این حریق به منطقه اعزام شوند.
حجم بالای آتش سوزی در «بوستانه» ملکشاهی
ساعت هفت عصر دیروز یکشنبه نیز منطقه «بوستانه» ملکشاهی طعمه حریق شد و نیروهای امدادی بلافاصله برای مهار آتش سوزی اعزام شدند، حجم بالای آتش سوزی باعث شد ستاد بحران در شهرستان تشکیل و نیروهای مردمی نیز برای مهار آتش سوزی به منطقه اعزام شوند.
با وجود ساعت ها تلاش هنوز این آتش سوزی مهار نشده است، طبق منابع محلی این منطقه دارای پوشش زیادی از گیاهان، درخت و درخچه است.
اسد قاسمی فرماندار ملکشاهی در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه حجم آتش سوزی طبق برآورده های صورت گرفته بسیار بالاست.
وی بیان داشت: از تمامی ظرفیت های شهرستان و استان برای مهار و خاموش کردن آتش استفاده شده ولی به دلیل حجم بالای پوشش گیاهی و صعب العبور بودن منطقه، کار مهار آتش سوزی به این زودی امکان پذیر نیست.
وی افزود: در صورت ادامه آتش سوزی تا صبح فردا استفاده از بالگرد برای جابجایی نیروهای امدادی در دستور کار قرار می گیرد.
جمعی از بسیجیان شهرستان ملکشاهی برای اطفای حریق جنگل های بوستانه به منطقه آتش سوزی اعزام شده اند.
هم اکنون عملیات اطفای حریق با حضور نیروهای بسیج، منابع طبیعی و مردم منطقه در حال انجام است، بنابر گزارشات دریافتی، وزش باد و صعب العبور بودن منطقه کار اطفاء حریق را دشوار کرده است.
آتش سوزی در جنگل های ایوان و بدره
علاوه بر آتش سوزی در شهرستان سیروان و ملکشاهی که از حجم بالایی برخوردار است، امروز جنگل های شهرستان بدره در منطقه «موسی»دچار حریق شد که البته طبق گفته مسئولان این آتش سوزی مهار شده است.
آتش سوزی جنگل های منطقه «گرمه» شهرستان ایوان نیز امروز آغاز شده و طبق گفته منابع محلی این آتش سوزی همچنان ادامه دارد.
طی سال جاری به طور مکرر شاهد آتش سوزی در سطح جنگل های استان ایلام بوده ایم، بنابر بر اعلام مسئولان منابع طبیعی استان ایلام از مجموع ۶۴۱ هزار هکتار جنگل های استان ایلام ۲۰۷ هزار هکتار در محدوده مناطق حفاظت شده در خطر حریق قرار گرفته اند.
۷۴ نقطه در استان به عنوان نقاط بحرانی و مستعد آتش سوزی نیز شناسایی شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 291267 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟