اوایل تابستان امسال مردی سالخورده با حضور در پلیس Police آگاهی استان زنجان ازفردی به اتهام سرقت Stealing اموالش شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: مرد جوانی که خودش را کارمند اداره کمیته امداد معرفی می‌کرد، مدعی شد که با تحقیق از همسایه‌‌ها معلوم شده که وام ده میلیون تومانی این اداره به من تعلق می‌گیرد و برای تائید، لازم است تا خانه و وسایل ما بررسی شود.

وی افزود: به گمان این که گفته‌هایش صحت دارد، بی‌آن‌که کارت شناسایی از او بخواهم فریبش را خوردم و به وی اعتماد کردم. او از من و همسرم خواست که وسایل خانه را کمی جابه‌جا کنیم و اموال قیمتی را هم در جای مخصوصی بگذاریم.

شاکی ادامه داد: ما هم طبق گفته‌اش عمل کردیم. ساعاتی بعد او رفت و قرار شد با ما تماس بگیرد. فردای آن روز، زمانی که همسرم در حال جابه‌جایی وسایل بود، متوجه شد که طلاهایش و مقداری پول که در خانه بوده، سرقت شده است. به ماجرا مشکوک شدیم و به کمیته امداد زنگ زدیم و سراغش را گرفتیم که معلوم شد اصلا چنین کارمندی را نمی‌شناسند .

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارق فراری آغاز شد. این در حالی بود که بعد از این شکایت، افراد سالخورده دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌های دیگری را مطرح کردند.

تحقیق از این افراد نشان می‌داد مردی با معرفی خود به عنوان کارمند کمیته امداد، اداره‌های دولتی، بانک‌ها و مراکز خدماتی و امور خیریه به مقابل خانه‌هایشان رفته و با ادعای این که قرار است به آنها وام ده تا 20 میلیون تومانی تعلق گیرد، به شیوه‌ای مشابه پول ،طلا، اسناد و مدارکشان را سرقت کرده است.

تحقیقات نشان می‌داد که سارق به این دزدی‌ها اکتفا نکرده و حتی با فریب برخی شاکیان، آنها را به بانک‌هایی که حساب داشته‌اند برده و از این افراد خواسته تا موجودی حساب‌هایشان را هم خالی کنند تا کارشناس وام هنگام بررسی وضع زندگی و موجودی حسابشان، متوجه پس‌اندازشان نشود. به این ترتیب پول‌هایشان را گرفته و با سرقت پول‌ها فرار Escape می‌کرده است.

جست‌وجوها برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت تا این که ماموران ردپای او را در شهر اردبیل به دست آوردند و دو روز پیش به آنجا اعزام شده و متهم را در یک مهمانی Party شبانه دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی استان زنجان در بازجویی به افسر بازجو گفت: با جعل عناوین اداره‌های مختلف به بهانه پرداخت وام مقابل منازل افراد سالخورده می‌رفتم و با فریب آنها طلا، اسناد و پول‌های موجود در خانه‌هایشان را سرقت می‌کردم. علاوه برآن، آنها را به بانک می‌بردم و موجودی حسابشان را خالی می‌کردم.

سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم به جعل عنوان وسرقت از شاکیان، او با قرار قانونی روانه زندان Prison شد. تحقیقات از وی ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: جام جم

 

کدخبر: 239046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟