پرداخت وام آسان و بدون بهره سراب بود !

سرهنگ کاکوان رئیس پلیس فتا تهران : متهم از قربانیان خود می‌خواست پس از مراجعه به بانک نسبت به افتتاح حساب اقدام پیرامون پرداخت کارمزد وام و هزینه ثبت نام با کارت عابر بانک و دفترچه پس‌اندازخود به شرکت مراجعه نماید.

وی افزود: پس از افتتاح حساب و مراجعه برای سیر مراحل دریافت وام، متهم از افراد می‌خواست تا برای پرداخت کارمزد دریافت وام کارت بانکی و رمز آن را در اختیارش بگذارند، متهم با سوء‌استفاده از غفلت دارندگان حساب مبادرت به کپی‌برداری از کارت عابر بانک می‌نمود و سپس در اقدام بعدی با داشتن کارت کپی و رمز اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب درخواست کنندگان وام می‌کرد.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی، متهمان این پرونده که زن و شوهر بودند شناسایی و با اخذ دستور قضایی هر دو نفر دستگیر در برابر ادله پلیس Police بزه انتسابی را پذیرفته، پرونده به همراه طرفین به دادسرا انتقال و با صدور قرار روانه زندان Prison شدند.

رئیس پلیس فتا تهران به مردم هشدار داد: هیچگاه کارت عابر بانک یا اطلاعات مهم حساب بانکی خود به ویژه رمز عبور را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید و به تبلیغاتی که چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی مبنی بر دریافت وام آسان یا بدون بهره انجام می‌شود بدون بررسی و مشورت با کارشناسان مربوطه بانک اعتماد نکنید.

براساس گزارش سایت پلیس فتا، سرهنگ کاکوان در پایان گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 235830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟